-Karakterlerin İsimleri ve Anlamları-

8 3 0
                                    

Bu bölümü karakterlerin isimlerini anlamakta güçlük çeken ve ya anlamlarını merak eden tüm okurlarıma adıyorum. 

Evangeline; 

-Evangéline, Evangeline isminin nadir bir Fransız şeklidir.

-Yunancada "İyi haberler" anlamına geliyor. 

-Okunuşu "e-vangeli-ne"

Herakles;

-Yunan kökenli ve "Hera'nın (yunan mitolojisindeki tanrı ve tanrıçaların kraliçesi) ihtişamı" anlamına geliyor. Aynı zamanda Roma mitolojisinde Herkül olarak biliniyor.

-Okunuşu "he-rak-les"

Diana;

- Latin kökenlidir ve "İlahi", "Tanrıça gibi", "Göksel" ve "Aydınlık" anlamları vardır. Aynı zamanda Yunan mitolojisinde Artemis olarak bilinir. 

-Okunuşu "dye-ah-nuh" 

Michael; 

- İbrani kökenli olup "Tanrıya benzeyen" anlamına geliyor. İncil deki baş meleklerden birinin de adıdır. 

-Okunuşu "my-kul" 

Andrea; 

-Çeşitli dillerde, örneğin İngilizce, Almanca, İspanyolca, İskandinavca, Slavca veya Hollandaca, Andrea, Yunan kökenli olan çocuğun Andrew adının kadınsı bir şeklidir. Andrea'nın erkeksi bir isim olduğu İtalya hariç. 

-Yunan kökenli ve "Güçlü"-"Cesur" anlamlarına geliyor.

-Okunuşu " an-drea" 

Coraline; 

-Hollandaca ve Fransızca'da "İnci" anlamına gelir, ancak aynı zamanda Latince de "Mercan" anlamındadır.

-Okunuşu "cor(a)-line" 

Brad; 

-İngilizce de "Geniş" anlamına gelmektedir. 

-Okunuşu "b-rad"

Theo;

-Yunancada "Tanrı" anlamına gelir. Almancada da, "İnsanlar" anlamına gelir.

-Okunuşu "thee-oh" 

Sam; 

-Amerika kökenlidir. 

-Sam İncilde geçen Samuel'in kısaltması şeklindedir. "Tanrı'nın adı", "Tanrı'nın duyduğunu" veya "Tanrı'nın sorulduğunu" anlamlarına gelir. Almanca da "doğru" veya "gerçek" anlamlarına gelmektedir. 

Elizabeth; 

-İbranice kökenli ve İncilde geçen bir isim 

-"Tanrı boldur", "Tanrı benim yemindir" ve "Tanrı yemin etti" anlamına gelir

 -Okunuşu "el(i)-za-beth"

Jack;

-Jack İngilizce bir addır. 

-John'dan alınmıştır. Ayrıca, Jack Fransız Jacques adından da türetilmiştir. "Tanrı bağışlayıcıdır" (John'dan) veya "Allah koruyor" ve "topuk tutucu" ya da "yumuşak" (Jacques'ten) anlamına gelir. 

Amy;

-Amy, Latin adı Amata'dan türetilen Fransız adı Amée'nin İngilizce bir çeşidi. Ayrıca Amy Tay adı Amonrat'ın kısa bir biçimi.

-"Sevgili" ve "Sonsuz mücevher" anlamına gelir.

-Okunuşu "a-my"


Kitap hakkındaki görüşlerinizi yorum atarsanız sevinirim :)

UçurumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin