Chapter 7

113 6 0
                                    

Sebelum ni
saya mengeluh dan saya meletakkan dahi saya ke atas meja...saya perlahan-lahan tutup mata untuk tidur

Y/N'S pov

Aku masih tidur apabila seseorang membangunkan aku, aku membuka mata kanan aku. Dan melihat Heeseung "Apa?" Aku bertanya dengan rasa kesal.

"Its already lunch,lets go! Bangun jom makan.." katanya..aku mengeluh lalu berdiri dari kerusi dan memeriksa rambutku di dalam telefon.

Kami masuk ke dalam lorong dan pergi ke loker kami.. aku meletakkan barang aku di dalam loker aku.

Selepas meletakkan barang-barang kami di dalam loker, kami pergi ke kantin dan kami nampak enhypen.

Sunoo melambai kepada kami, tetapi saya memberi isyarat "tunggu". Aku dan hee pergi ke kaunter Kantin dan memesan makanan kami. Aku memesan Ayam dengan kentang goreng dan Diet coke, manakala hee memesan Burger dengan kentang goreng dan Coke Biasa.

Kami pergi ke meja enhypen dan duduk di kerusi yang tersedia. "Jadi..apa jadi?" Jake hyung bertanya kepadaku. "Apa maksud kau?" Aku bertanya balik.

"aku dengar BTS kena buang sekolah..." Kata Jake hyung "What?! Why though?" aku bertanya.

"Baiklah pengetua cakap yang dorang  selalu lambat.." Kata jungwoo.

"Sebab tu je?" "Tak, pelajar lain juga mengatakan bahawa mereka membuli jadi mereka dibuang dan bukannya digantung." jay hyung menerangkan.

"Oh sebab tu.." kataku sambil menghirup coke dietku. "Apa pun, itu berita baik. Kerana tiada siapa yang akan membuli kita lagi!" Kata Heeseung gembira.

Kami selesai makan dan kami menukar seragam pe.

Kami selesai makan dan kami menukar seragam pe

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Aku tak memakai cermin mata bulat.

Yang lain juga memakai uniform pe mereka.

Kami pergi ke gelanggang Basketball dan melihat ramai pelajar. Pelajar memandang kami dan yang lain memandang aku kebanyakannya sambil merah muka. Malah ahli Twice memandang ke arah kami.

''Omg nerd ketu ? Mereka sangat hensem & cantik!!'

'Omg!!! saya fangirling'

'wah!! Y/n nampak hensem bile dia
tak pakai cermin mata'

'Y/n!!! saya sayang awak'

'Kahwin dengan saya Y/n'

'Y/n sangat comel'

''tsk korang semua buli aku sebelum ni awak fangirling...pff..' Fikirku

Kami duduk di bangku dan Twice duduk di belakang kami.

Seseorang menepuk aku dari belakang, Aku melihat untuk dan ia Dahyun.

"Hai Y/n!" Dia menyapa aku, aku tersenyum "hai Dahyun!" Aku memberi salam kembali.

"Awak kenal antara satu sama lain?" Nayeon bertanya "eh ya unnie" jawab Dahyun. "Kenapa awak bercakap dengan orang ni Dahyun? dia nerd!" Kata Nayeon sambil membuat muka meluat.

"Unnie.. Y/n selamatkan saya dan Momo unnie daripada lelaki yang cuba merog*l kami." Dahyun berkata.

"Saya tahu! Momo cakap macam tu kat kitaorang... but still.. Y/n nerd!" Dia menjawab.

Aku hanya tersenyum kepada mereka, dan aku tak tahu bahawa semua ahli TWICE memandang aku, lebih seperti merenung aku. Aku memandang ke arah mereka dan mereka segera mengalihkan pandangan.

aku hanya tergelak kecik kepada mereka, dan mereka blushing... "comel" aku berbisik. "WHO?" Kata jay hyung di sebelah aku. "Uhh aku" kataku tersenyum malu. "Ewww" katanya.

*wisel*

Seseorang bersiul dan itu guru pe. "Annyeonghaseyo nama saya Kim Sangmin, dan saya guru pe awak sepanjang tahun ini!" Katanya sambil bertepuk tangan yang membuatkan kami turut bertepuk tangan.

"Bagaimanapun hari ini kita akan bermain Basketball." Dia kata

Kami bersorak apabila dia berkata demikian. "Ok jadi perlawanan pertama ialah..."

*lompat masa*

"oke perlawanan terakhir ialah...y/n,Heeseung vs jihoon,junghwan" dia

Kami berdua berdiri dan ke gelanggang Basketball dan mulakan permainan

*wisel*

Dan kami berdua menang. Pelajar mula bersorak dan bertepuk tangan.

*wisel*

" pemenangnya adalah...y/n dn Heeseung " kata guru, dan enhypen beri hi five kepada kami berdua.

*lompat masa*

Sekolah selesai dan Aku dan Hee
kini berjalan kaki untuk ke rumah kami.

"Uhh...penatnya" kata hee. "aku pun" kata aku.

Kami sampai ke rumah kami masuk. Kami melihat eomma dan appa bermesraan sambil menonton idola mingguan. "kitaorang pulang" kataku.

"Oh kamu berdua nak makan tak?" tanya eomma.

"I dont want eomma i'm tired..how about you hee?" aku bertanya kepadanya. "Saya juga penat, dan saya pun taknak makan." Dia berkata.

"Ok..pergi tidur dan rehat" kata appa

Kami pergi ke bilik dan tidur.







BERSAMBUNG...

THE NERD IS OUR WIFE?! (TWICE X FEMREADERWhere stories live. Discover now