oChapter 30-taman

69 6 0
                                    

Sebelum ini,
"Hei! Lepaskan dia,dia dah tak boleh bernafas dahyun!" Saya mendengar seseorang berkata, saya menoleh dan melihat Jihyo bersama yang lain. "Mari pergi?" Mina bertanya. "Ne!!" Kami semua berkata dan keluar masuk ke dalam kereta.







*masa kini*

Y/n's Pov

Kami perlu berpecah dua kerana kereta tidak muat jadi pada Kereta pertama ialah aku,Dahyun,Sana,Mina dan Nayeon. Gadis-gadis itu memasuki kereta pertama iaitu ini.

 Gadis-gadis itu memasuki kereta pertama iaitu ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kereta kedua

Jeongyeon ialah pemandu kereta kedua manakala aku pemandu kereta pertama

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jeongyeon ialah pemandu kereta kedua manakala aku pemandu kereta pertama.

*Timeskip 12 minit kemudian.*

Kami tiba di taman jadi kami pergi ke luar dan kami bertemu yang lain.

Mereka ternampak taman permainan berhampiran jadi mereka pergi ke sana untuk bermain. aku pergi ke buaian dan hanya duduk di sana menonton mereka bermain gelongsor dan jongkang-jongket.

"Kawan-kawan! Tengok ada orang meluncur! Jom meluncur juga!" Dahyun berkata. "jom!" "Yessss" kata yang lain.

"Y/n, jom pergi main skate!" kata Momo. Aku mengangguk dan pergi ke arah mereka. Mereka menyewa 10 papan luncur. Mereka memberi aku, ia warna biru.

"Y/n, awak tahu main skate?" Jihyo bertanya kepadaku. "Sikit" aku berkata "boleh awak tunjukkan kepada kami?" tanya Sana. Aku mengangguk dan mula melakukan beberapa helah dengan papan selaju. "Wah!" "wah deabak!" "Saya nak belajar!" aku mendengar gadis-gadis itu berkata.

"Y/n? Boleh awak ajar kami main skateboard?" Tzuyu bertanya. "Ya, boleh!" aku kata.

"Untuk papan luncur sebagai pemula, mulakan dengan berdiri di atas skate  awak semua dengan satu kaki di hadapan yang lain. Kemudian, tolak dengan langkah yang panjang dari kaki belakang awak. Semasa awak  mula bergerak, pusingkan hadapan kaki awak ke sisi dan letakkan kaki menolak awak di belakang papan." aku menambah dan mereka melakukan apa yang aku katakan, mereka mula belajar.

Kami 2 jam bermain skateboard.

*2 jam kemudian*

mereka sangat letih dari bermain skateboard, mereka pergi duduk di bangku simpanan. "Saya haus" kata Mina "dan lapar" tambah Momo.

aku pergi ke kedai serbaneka berhampiran, aku membeli minuman dan makanan. Wanita jaga kuanter itu memandang aku pelik, mungkin ingin tahu kanapa aku membeli banyak makanan dan minuman jika aku seorang saja.

aku keluar dari kedai serbaneka dan pergi ke bangku di mana mereka itu berada. "Ni, makanan dan minuman" kataku sambil menghulurkan dua beg plastik kepada mereka sambil menghembus nafas berat.

"Terima kasih Y/n" kata Jeongyeon dan diikuti oleh yang lain mengucapkan terima kasih kepada aku. Aku duduk di bangku dan berehat. "Awak tahu Y/n? Awak lebih baik daripada boyfriend kami .." kata Nayeon.

"Apa maksud awak?" aku bertanya dengan rasa ingin tahu."Apabila kami pergi ke taman, mereka langsung tak mempedulikan kami. Kadang-kadang mereka nampak gadis seksi, kami tengok mereka dan mereka tengok gadis lain." jelas Nayeon. "Oh.." hanya itu yang keluar dari mulutku.

"Lupakan, jom balik rumah, saya dah penat" kata Jeongyeon.

*Timeskip*

Kami tiba di rumah, gadis-gadis pergi ke bilik mereka kerana mereka nampak sangat letih..

aku terus memikirkan adegan yang aku lihat tadi ketika gadis-gadis main skateboard.

*Flashback tadi di taman*

Still Y/n's POV

Gadis-gadis itu sedang bermain skateboard dan berseronok, apabila aku ternampak seseorang memerhati mereka dari jauh. Dia memakai serba hitam. Lengan panjang hitam, seluar hitam, topi hitam, dan mask hitam.

Dia nampak menyeramkan, beberapa minit kemudian orang itu berlalu pergi.

*End flashback*

Aku terus memikirkan orang itu yang aku tidak tahu bahawa telefon aku berdering. "Hey Y/n,telefon awak berbunyi"kata Dahyun membuatkan aku tersentak "o-oh y-yeah" aku menjawab panggilan telefon dan itu eomma.

Eomma Slay😘💅

"Hello?"

"Y/n! Awak rapat dengan
mereka sekarang?"
Kata eomma sepanjang telefon.

"Eomma, kenapa telefon?"

"Tiada apa-apa, hanya
memeriksa awak jika
awak masih hidup"

"Pff, sudah tentu saya
masih hidup.."

"Apa-apa pun, eomma
kena pergi sekarang
bye"

"Baiklah bye"

Aku meletakkan telefon "siapa itu?" Dahyun bertanya. "eomma" jawabku pendek. "Kenapa awak tak tidur lagi? Awak penat kan?" aku bertanya. "Saya. memang nak  tidur tapi saya haus jadi saya pergi ke dapur dan  saya mendengar telefon awak berdering." Dia berkata, aku mengangguk.

"Saya nak tidur, awak pergilah tidur juga" aku berkata dan naik ke atas dan dia mengikut aku. Dia masuk ke dalam bilik mereka, dan aku masuk ke dalam bilik aku juga. Aku pergi ke bilik air dan membasuh badan. Selepas itu aku pergi tidur.














BERSAMBUNG

THE NERD IS OUR WIFE?! (TWICE X FEMREADERWhere stories live. Discover now