Chapter 22

83 6 0
                                    

Sebelum ini,

Aku duduk di kerusi biasa aku dan makan sarapan. Bacon, telur, hotdog dan nasinya.

sedap! "Y/n,kita pindahkan majlis perkahwinan. Sepatutnya esok, tapi kita pindahkan hari Jumaat." Appa berkata. Aku mengeluh "Ne appa" kataku sambil tersenyum kecil.

Selepas makan aku menggosok gigi dan memandu ke sekolah.

















*masa kini*

Y/N POV

Aku masuk ke dalam sekolah manakala Heeseung mengekori aku.

Seperti biasa kami pergi ke loker kami dan meletakkan barang yang kami tidak perlukan dan mengambil barang lain yang kami perlukan untuk subjek pertama kami.

"Y/n" Hee memanggil "apa?" Aku menyoalnya sambil menolehkan kepala memandangnya.

"tengok tu Yuna!" Kata Heeseung sambil menunjuk ke sebelah sana. Aku memusingkan kepala memandangnya.

Dia menakjubkan, seperti biasa. "gi bercakap dengan dia!" Kata Hee menolak aku ke arah Yuna. "Yeah yeah berhenti tolak aku bruh!" Aku berkata Heeseung melepaskan tangannya dari aku dan berlalu pergi dan pergi ke kelas.

Aku berjalan ke arahnya dan menepuk bahunya. Dia memandangku kemudian tersenyum. "Hai Y/n!" Dia memberi salam "hello! Awak masuk kelas sekarang?" aku bertanya kepadanya "Ah yeah yeah" katanya menutup lokernya. Kami masuk ke dalam kelas dan duduk di kerusi biasa. aku duduk di kerusi aku  dan dia duduk di sebelah aku.

Kami berbual dan berbual dan Aku  dapat merasakan beberapa mata menjeling ke arah aku. Aku melihat sekeliling dan melihat TWICE mereka cepat-cepat mengalihkan pandangan selepas melihat aku memandang mereka, apa kejadahnya?

Aku mengeluh dan fokus pada apa yang Yuna cakap.

*Timeskip ke makan tengah hari*

Aku dan Yuna sedang berjalan di lorong, kami hendak masuk ke dalam kafeteria apabila seseorang memanggil Aku.

"Y/n!!" Aku mendengar seseorang berkata, aku menoleh dan ia Jay.

"Sup!" Aku cakap "we were looking for you! But anyways you're with your girlfriend.." katanya mengusik

"Girlfriend? Siapa?" aku bertanya kepadanya "Yuna!" aku membesarkan mata saya dan menoleh ke arah Yuna dan dia juga digegarkan.

Aku menumbuk lengan jay main-main. "Yahh! Dia bukan girlfriend aku.....belum" kata saya sambil membisikkan bahagian terakhir tetapi aku rasa jay mendengarnya.

"Oooooooh lancar Y/n, kau kahwin dengan 9 perempuan dan kau masih di sini dengan Yuna...tak percaya hahaha"kata jay sambil Sunghoon menutup mulutnya.

"Yahh Yuna, awak kena menjauhi Y/n! Cuma terpaksa, dan mereka boleh dating."Kata Sunghoon. Aku tergelak kecil "dia dah tahu.." kataku dan pergi dari situ bersama Yuna.

Kami membuka pintu kafeteria dan berjalan ke kaunter, semasa berjalan aku terlanggar seorang gadis dan air yang dipegangnya tertumpah di baju aku. 'Oh sial' aku membebel.

"Maaf! Saya terlalu fokus pada telefon saya, maafkan saya!" Gadis itu berkata "no no its okay!saya boleh tukar..." kata aku kepada gadis itu. "Oh okay, but again sorry.."kata gadis itu lalu pergi.

Ia tumpah dalam baju aku. Aku menoleh untuk melihat Yuna tengok baju aku sambil muka dia merah, aku  memandang ke arah pelajar, mereka memerah orang lain sedang mengambil gambar dan yang lain mengipaskan diri.

aku melihat untuk tengok baju aku. Ia basah mendedahkan abs aku. "Oh sial, kejap lagi saya datang balik Yuna." aku berkata kepada Yuna.

aku berlari ke loker aku dan mengambil pakaian ganti aku, aku masuk ke dalam bilik air.

aku masuk ke kafeteria dan dengan cepat tengok Yuna dan enhypen di meja biasa kami.

aku duduk di sebelah Yuna, aku berada di sebelah itu jadi aku di sebelah meja TWICE. Gosh aku gementar.

*Timeskip. Kelas nyanyian.*

Kami berada di kelas nyanyian kami, dan guru meminta kami menyanyikan beberapa lagu, manakala aku hanya mendengar, sehingga guru memanggil aku

"Y/n? Awak boleh nyanyi?" Kata Cikgu Kim. "Oh ya boleh Cikgu " kata aku lalu pergi ke hadapan. Semasa berjalan saya terdengar bisikan.

"saya yakin dia tak bole" "pff mungkin dia tidak bole menyanyi doremi"

I smirked i went in the front "lagu apa yang awak akan nyanyi Y/n?" Cikgu bertanya. aku mula, oke Aku dah fikir lagu apa yang aku akan nyanyi.

"hmm...saya akan nyanyi lagu off my face"kata aku

"Ok Y/n, awak nak main aninstrumen semasa menyanyi?" Guru bertanya kepada aku "ah ya, gitar akan menjadi hebat" aku berkata dan guru memberikan aku gitar.

"Baiklah Y/n, awak boleh mulakan menyanyi"

aku mula menyanyi.

Selepas menyanyi aku nampak  rahang pelajar jatuh. Aku tergelak kecil membuatkan gadis-gadis itu mencebik.

"Omg suara dia sangat merdu!!" "Dia definisi jika Sempurna!" "Ahhhh!" "Diamlah! Saya mengelamun!"

aku ketawa dan tunduk, aku menuju ke tempat duduk aku. aku berjalan melepasi TWICE tetapi sebelum itu aku cepat-cepat mengenyitkan mata kepada mereka membuatkan mereka blushing.

aku duduk di kerusi saya "Yooo, itu sangat santai!" Jake berkata. aku hanya ketawa. "aku hampir tertidur!" niki berkata. "Hey Y/n..kau dengar tak pelajar-pelajar tu? Mereka kata kau definisi sempurna!" Heeseung berkata.

Aku mengangguk "sudah tentu! Its Y/n, what do you expect?" Kata Yuna lalu mengenyitkan matanya kepadaku. Gosh dia akan menjadi kematian aku.

Kelas selesai dan kami keluar dari kelas. Aku bertanya kepada Yuna jika aku boleh menjemputnya tetapi dia berkata bahawa dia masih perlu pergi ke perpustakaan dan memerlukan privasi, sudah tentu aku biarkan dia aku akan menghormati privasinya.

aku mengucapkan selamat tinggal kepadanya, aku masuk ke dalam kereta dan memandu pulang kerana Heeseung dah balik ke rumah sebelum aku.

Aku masuk ke dalam rumah dan nampak eomma di ruang tamu. "Oh Y/n masa yang bagus, pergi tukar pakaian kamu." "wei eomma?" aku bertanya kepadanya. "Kita akan pergi ke mall.." katanya.

"buat apa?" aku bertanya lagi

"Kami akan belikan sut untuk awak, perkahwinan sudah dekat."


























BERSAMBUNG..

THE NERD IS OUR WIFE?! (TWICE X FEMREADERWhere stories live. Discover now