Sebelum ini
,Saya memandu sendiri ke restoran yang Heeseung cakapkan.*Masa kini*
Y/n's Pov
Aku tiba di restoran dan aku turun dari Moto aku dan masuk ke dalam restoran. Aku membuka pintu kaca dan cepat-cepat aku merasai angin sejuk yang datang dari penghawa dingin.
"Ada tempahan, puan?" Seorang lelaki bertanya kepada aku. "Um..ayah saya Encik Lee, ada di sini..boleh awak tunjukkan di mana dia?" Aku bertanya.
"Oh awak mungkin lee Y/n?" Dia bertanya dan aku mengangguk. "Baiklah ikut saya Y/n" Dia naik ke atas dan membuka pintu tertentu di sebelah kiri. Dia mengetepikan supaya aku boleh masuk ke dalam, saya tunduk sedikit kepadanya dan dia pergi. Aku melihat ke dalam bilik dan aku nampak keluarga aku dan JYP bersama....TWICE?
"Y/n! Awak akhirnya sampai! sini Duduk!" Appa aku berkata dan menunjukkan kerusi di sebelah Heeseung .
Aku duduk di atas kerusi dan appa aku mula bercakap. "Jadi, saya dan JYP berbincang. Syarikatnya kini kembali normal dan kini menjana wang semula. Saya di sini untuk mengatakan bahawa...." dia berhenti seketika.
Aku minum kopi di atas meja kerana aku gementar.
"Saya di sini untuk mengatakan bahawa kita telah menamatkan perkahwinan yang ditetapkan" katanya yang membuat aku tersedak dengan kopi. "kamu okay Y/n?" kata eomma sambil aku menepuk belakang aku sambil memberikan aku pandangan risau, aku mengangguk.
"Saya tahu ini baru 1 setengah bulan tapi..kita tamatkannya memandangkan syarikat JYP kini kembali beroperasi!" tambah appaku. Aku memandang ke arah TWICE dan mereka menganggukkan kepala sambil memberikan senyuman kepada appaku.
Aku mengerutkan dahi, kenapa mereka senyum? Adakah mereka gembira? Senyuman yang mereka berikan kepada aku, adakah itu betul? Atau tidak? Momen yang kita buat dalam 1 bulan tu..betul ke? Perasaan mereka terhadap aku? Adakah ia benar? Kerana bagi aku..perasaan aku terhadap mereka bukanlah palsu.
Aku menunduk cuba menahan air mata aku.. appa aku menghulurkan pen dan kertas kepada aku, aku tengok ia adalah surat cerai. "Tandatangan" kata ayah. Aku tengok ahli TWICE, Aku melihat mereka tersenyum dan memegang pen. " Y/n, awak nak sign atau tidak?" Appa aku bertanya, aku hanya merenungnya.
Dia mengeluh dan mengambil kertas daripada aku. aku tengok dia menyerahkan kertas kepada ahli TWICE. Mereka tak teragak-agak untuk menandatanganinya. Mengapa mereka tak teragak-agak untuk menandatanganinya? Adakah ini benar-benar pengakhiran?
Orang terakhir yang menandatangani surat cerai ialah Momo, selepas menandatanganinya dia menyerahkan kertas itu kepada aku. Adakah aku benar-benar akan menandatanganinya? Atau tidak? Jika aku akan menandatanganinya, mereka akan bebas dan mereka akan gembira...tanpa aku. Jika aku tak menandatanganinya, mereka mungkin akan memandang aku dengan pelik dan mungkin menganggap aku gila.
Mungkin lebih baik untuk menandatanganinya, aku mengambil kertas dan menanggalkan penutup pen. Aku teragak-agak pada mulanya tetapi ia benar-benar berakhir jadi aku menandatanganinya. "Baiklah! Urusan kita sudah selesai Mr. Park" appaku mengambil kertas itu.
Aku menunduk cuba menahan air mata aku daripada jatuh, aku menoleh semula ke arah ahli TWICE tetapi aku tak nampak mereka di kerusi mereka, adakah mereka sudah pergi? aku memandang appa dan aku nampak dia bercakap dengan JYP. Aku langsung bangun dari tempat duduk dan keluar dari bilik dan turun ke bawah.
Aku pergi ke luar restoran dan nampak mereka, berjalan di tempat letak kereta. Aku segera berlari ke arah mereka.
"Hey!" Aku memanggil mereka, mereka memandang aku dan senyuman mereka pudar. "Apa yang awak perlukan Y/n?" Kata Jihyo dengan pandangan yang kesal.
"Kenapa awak tak teragak-agak untuk menandatangani kertas itu?" Aku bertanya kepada mereka sambil cuba menahan air mata. "Kenapa kita teragak-agak?" tanya Jeongyeon. "Sebab awak kata awak sayangkan saya dan awak takkan tinggalkan saya." Aku menjawabnya sambil mengesat air mata yang hampir jatuh.
Aku dengar seseorang tersengih "kau fikir kami cintakan kau? Kenapa kami suka orang yang macam kau?" Hati saya sakit apabila mereka berkata begitu.
"Semuanya palsu! Kami tak cintakan kau!" Mereka meneruskan. Aku melihat ke bawah dan pada ketika ini, air mata aku mengalir tanpa henti "kau tahu? Apabila kitaorang melakukan hubungan seks? kitaorang rasa nak muntah apabila kita cium awak! Dan badan kau? Ha! Ew! Itu menjijikkan!" Mereka berkata, itu sahaja.
"korang tahu tak! Aku harap aku tak pernah jumpa korang semua! Aku sayang korang semua dengan sepenuh hati aku! Tapi apa yang aku dapat? Ini? korang buat aku patah hati! korang semua tak layak hidup dekat dunia ini! " Aku menjerit, Aku cepat-cepat naik ke atas moto aku selepas berkata begitu.
aku memakai helmet aku, aku menangis teresak-esak. Detik-detik yang kami buat terlintas di fikiran aku. Ketika kami pergi menonton wayang..ketika kami pergi ke taman hiburan..sekarang sudah tiada. Ini adalah patah hati kedua aku. Namun ini terlalu banyak untuk aku.
aku sangka mereka sayangkan aku..tetapi sebaliknya.
Aku menggeleng dan mengeluh..
'Mulai sekarang..aku takkan jatuh cinta pada sesiapa'
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
THE NERD IS OUR WIFE?! (TWICE X FEMREADER
AksiLee y/n dan lee Heeseung berpindah ke sekolah baru yang semua para idol kpop sekolah disitu, apabila mereka menglangkah masuk terus terserempak dengan salah seorang pembuli...apa yang akan terjadi?baca cerita untuk menyertai perjalanan mereka.. Ini...