13

6 2 0
                                    

  Hayat, sadece beş harf ve iki heceden oluşan bi kelime. Ama içinde bir sürü anlam barındıran... Mesela yok olmak istersin nereden hayattan, sonra bıkarsın sonra nefret edersin yine hayattan sonra bir an gelir o hayatla mutlu olursun diyeceğim o ki her şey aslında hayatın ta kendisiydi...

"Kızım." diye sesleniş duydum babamdı.

"Efedim?"

"Ne yapıyorsun."

"Ders çalışıyordum acıktığım için şimdi ara verecektim."

"Güzel o zaman birlikte gidip yemek yiyebiliriz."

"Gerek yok ben şimdi kendime bir şey hazırlarım."

"Kumsal."

"Baba lütfen gerçekten istemiyorum."

"Beş dakikaya kadar hazırlan yemeğe gidip konuşacaz!"

"Ba-"

"Hadi dedim Kumsal!" deyip odamdan çıkmasıyla saçlarımı çekiştirdim. Bu adam hiç bir zaman değişmeyecekti artık bende onu değiştiremiyordum.

Siyah pantolon siyah badi üstümede kırmızı oduncu gömleği alarak odadan çıktım. Siyah ve dümdüz olan saçlarımı zaten açık bırakacaktım.

"Hazırım." dememle gülümseyip oturduğu koltuktan kalkıp yanıma gelmişti alnıma öpücük kondurduktan sonra birlikte evden çıktık.

En sevdiğim restoranta gelmiştik buraya gelmek beni her anlamda rahatlatıyordu. Bizim için ayrılan masaya geçip oturdum babamın da oturmasıyla ona bakmak yerine camdan dışarıyı izliyordum. Gülüp konuşarak geçen insanlar başını yere eğip dalgınca düşünenler gibi pek çok örnek vardı.

Peki ya ben nasıldım?

"Kumsal." diye seslendi boş boş dönüp ona baktım sürekli değişen adama...

"Efendim?"

"Gerçekten böyle mi olacaksın?"

"Nasıl?"

"Soğuk yüzüme bile bakmayan sessiz içine kapanan kendini soyutlayan kız olarak." diye cevap verdi vay be diye geçirdim içimden en azından fark edebiliyormuş...

"Bunu sen istedin beni bu hâlâ getiren sensin."

"Ben senin babanım Kumsal senin için." demesiyle güldüm hangi babadan bahsediyordu bu?

"Baba mı sen ne babalığından bahsediyorsun küçükken hangi ânımda vardın sen yoktun ben annem ve dedem tektik senden görmediğim babalığı senin babandan gördüm benim babam dedem anlıyor musun? Sonra ne oldu liseye geçtim azda olsa eve gelmeye başladın her şey düzene giriyor annem mutlu olacak diye düşündüm peki ya ne oldu annemi aldattığını öğrendim sen evlendiğinden beri annemi aldatıyordun sonra benim üzerimden iyi baba rolleri kesmeye başladın ama sana bir şey diyeyim mi her şey boşa sen benim babam değilsin çünkü ben bunu kabul etmiyorum.  Annemle boşandınız geçen yıl ve ben anneme hasret kaldım onu görmez oldum yanında olamadım arkadaşlarımdan ayrı oldum senin yüzünden sen beni tehdit ettin sen beni eve kapattın şimdi bana neden böylesin deme buna hakkın yok beni bu hâle sen getirdin. "

"Kumsal-"

"Kumsal ne Kumsal ne sen beni odaya kapattın ben günlerce aç susuz kaldım bir kere bile umrunda olmadım ben intiharın eşiğine geldim yine umrunda olmadı şimdi benden ne istiyorsun seninle gülüp hiç bir şey olmadan konuşmamı mı?"

"Arkadaşlarınla dolaşabilirsin artık izin veriyorum."

"Ya sen ne diyorsun her şey bozuldu kalmadı arkadaş falan! Ya hiç düşünmedin mi bana sormayacaklar mı nerdeydin neden bu haldesin diye ya ben ne diyecem ne yapacam ne yalan atabilirim ne doğruları söyleyebilirim artık o herkesin özendiği Kumsal kalmadı."

AnidenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin