HIS WIFEYY 06

383 32 4
                                    

          " sorry tau menyusahkan kau je datang pergi ambil aku dekat rumah " Ujar Qaireen .

          " Aku susahkan kau sebab aku tengah merajuk , marah dengan Fareed . " Sambung Qaireen .

          Ain menghulurkan sekotak tisu kepada Qaireen. Hingus dihembus dengan sekuat hati.

          " Mama Reen janganlah nangis .. nanti jenazah jemat tak aman dalam tanah " Kata Ain . Aku pulak tengah tahan ketawa .

          " Macam mana tak sedih , ikan emas mama Reen dah mati kena makan .. bukan dalam tanah .. uwaaaa" Ujar Qaireen sambil mengelap air mata nya .

          " Walaupun isi dia sudah kena makan , tapi tulang dia kan di tanam " Kata Ain lagi .

          " Baru jer berapa bulan kahwin , dah jadi tukang merajuk pulak " Usikku .

          " Kau apa tahu " Kata Reen .

          Serius . Aku nak ketawa ! Jangan ketawa ! Aku mesti tahan ketawa . Maklumlah aku tengah memandu menuju ke airport . Ambil Zumi yang baru balik dari bercuti .

          " Reen . Kau pergi lah dulu dengan Ain "

          Reen mengangguk lalu memimpin Ain keluar dari perut kereta. Sekotak tisu dibawanya bersama.

          Seusai sahaja aku berjaya mendapat parking yang kosong , aku terus berlari anak mendapatkan mereka berdua yang tengah berbual dengan Zumi. Kelihatan dari jauh Ain berpelukkan dengan aunty mithali nya itu.

         " Rindu betul dengan kau Zumi . Tadi aku nak tunggu kau dalam kereta , tapi aku rajinkanlah berjalan kesini "  Ujarku.

         "  Rindu betul dengan kau , dah berapa bulan kita tidak berjumpa . " Sambung ku lagi .

         " Tiga bulan je pun tak jumpa , tak yah lah nak sedih macam dah bertahun tahun tak jumpa" Jawab Zumi . Eh budak nie aku cubit pipi kau kang .

          Aku mencubit pipi Zumi .

         " Aww aww jangan cubit " Tahu pun sakit.

          " Untung kan kau Reen. Suami kerja doktor haiwan . Mesti Jemat si  ikan emas kau tue sihat selalu . " Ujar Zumi sambil menatap kearah Qaireen  .

          Aduh ! Kenapalah kau buka cerita pasal si Jemat pulak Aurelia Izumi oi ?!!

          Aduh fulamak ! Sekali lagi Qaireen menangis. Sekotak tisu tadi habis diguna untuk mengelap hingus dan air matanya. Kali ini kotak tisu kedua di serahkan kepada Zumi. Habislah tisu dalam kereta aku nie !!

          " Jemat dah mati UWAH UWAH " Reen menangis . Habislah tisu didalam kereta aku jap gi . Tadi dekat depan airport pun sambung nangis , sekarang nangis lagi .

          " Salah kau lah nie cakap pasal Jemat , Jemat baru jer mati hari jumaat " Kataku .

          " Ma-macam mana boleh mati ! Hahhhhhaa" Zumi gelak. Tolonglah kau jangan gelak Zumi , aku nie penat tahu tak tahan gelak dari tadi ? Dahlah nama ikan Jemat , mati hari Jumaat pulak tue.

          " Jemat mati kena baham oleh kucing yang dibawa oleh Fareed " Jawab Qaireen sambil menghembus hingusnya yang mengalir itu. Berapa kilograms hingus yang kau ada sebenarnya nie Reen ? Macam banyak aje.

         " Reen nie sebenarnya tengah merajuk dengan suami dia tue , dari hari jemat mati sampai hari nie " Kataku .

          " Haishh . Macam mana lah kau tak perasan jemat kena makan sedangkan kau tak ada kelas hari jumaat tue " Tanya Zumi .

          " Aku tidur . Penat kemas rumah . Maklumlah dah jadi isteri orang . Masa aku bangun tidur pukul 3; 30 petang tue , masa aku nak bagi jemat makan . Sekali aku cek . Jemat dah tak ada dalam akuarium tue . "

          " Dahtue aku terkejut ada seekor kucing nie , warna oren dia tengah jilat tangan dia "  

          " ada bukti oi . Buktinya adalah tulang ikan tepat disebelah kucing oren tue " Aku pun turut mendengar walaupun ini adalah kali ke 20 .

          Hingus ditarik.

          " paling sadis apabila kucing tue rupanya kucing dibawa oleh Fareed sendiri . Sejak hari itulah aku tak berbual dengan Fareed langsung " Sambung Reen .

.
.
.
.
.

          AKU mengalih pasu bunga masuk kedalam kedai agar tidak dibasahi oleh hujan yang lebat ini .

          " FUH nasib baik sempat , kalau tak , mungkin basahlah kau pasu " Kata Max kepada pasu itu .

          Sekumpulan lelaki berlari kearah kedaiku . Yang peliknya , kenapa mereka bawa ..

          " Sensei masuk dalam ! Bahaya ! " Max menarik lenganku . Max menutup pintu dan kunci . Aku hairan dengan tindakan Max itu .

          " Sensei nampakkan tadi mereka tue bawa apa ? " Tanya Max .

          Aku mengangguk . Tapi kenapa perlu kunci pintu ?

          " Buka jelah pintu tue . Mereka takkan berani buat apa - apa dekat kita . " Kataku .

          Max mengerutkan dahinya . Hairan .

          " Ta - tapi mereka tue bawa .. " Aku menolak Max ketepi dan buka pintu.

          Melihat sekumpulan lelaki tadi . Mereka menatapku dengan tajam . Ditangan mereka pula membawa ......

My Naughty Bear [ C ] Where stories live. Discover now