HIS WIFEYY 13

278 31 11
                                    

          "  Mummy ? " 

          "  Mummy ? " 

          "  Mummy ? " 

          Aku terbangun dari tidurku

          " Ye cayang . Kenapa bangun kan mommy ? " Tanyaku sambil menggeliat .

          " Ain bangunkan mummy sebab mummy tidur sambil melileh air liur " Kata Ain .

          " Mummy mimpi apa sampai air liur terkeluar ? " Tanya Ain .

          Tak sangka pulak aku boleh tidur terkeluar air liur sebab mimpi ' bantal empuk ' .

          " Mesti mummy tengah mimpi tidur dengan daddy kan ? Kan ? Kan ? " Teka Ain .

          Tersedak air liur lah pulak .

          " Hahaha mana ada . Suka hati Ain jer . Mummy mimpi makanan sedap " Nafiku .

          " Angguk jelah , kalau tak angguk nanti tak habis . Mummy bila lagi nak bangun ? Mummy cakap , mummy yang hantar Ain ke tadika harinie "

          " Ya tak ya jugak eh . Mummy mandi dulu boleh ? Sekejap jer  "

        Ain mengangguk .

.
.
.
.
.

         INI yang buat angin aku tak baik hari ini nie. Perempuan nie buat apa datang sini ? Hari ini perempuan itu memakai gaun separas paha. Semakin nampak paha nya yang gebu putih itu.

          " Shira Camelias ? Kan ? Menantu Puan Zhara .. ops salah . Bekas menantu " Perempuan tak cukup kain nie buat apa dekat sini .

          " Yes , saya ? Cik nie siapa pulak ? " Eceh , buat tak kenal jelah .

          " Awak tak ingat saya ke ? " Aku nak jawab apa eh . Ngeleng kepala je lah .

          " Omg . Kesian nya awak . Saya perkenalkan diri , saya menantu Puan Zhara . Isteri Dean Zayden " Perempuan itu senyum kepadaku .

          " Ouh yeke . Tapi saya tak kenal sardine " Jawabku .

          " Siapa sardine ? " Tanyaku lagi .

          " Cik nak beli sardin ? Tapi kami jual bunga . Bukan sardin " Tambahku lagi . Senyuman tidak ikhlas ku ukir .

          " Kalau cik nak beli sardin , dekat kedai seberang sana ada . " Sampuk Max . Sejak bila pula budak nie datang .

          " Dahlah , nanti saya datang lagi . "

          Perempuan itu menjelin lalu pergi .

          " Sakit hati lah tueww " Kata Max .

          Max duduk berhadapan denganku . Matanya dari tadi melihat ke wajahku .

          " Cantik sangat ke ? " Tanyaku . Max angguk , geleng , angguk lagi , geleng lagi . Jawapan apa yang betul nie ?!

          " Max ada soalan ke untuk ditanya ? " Tanyaku . Mesti dia tanya pasal tadi .

          " Hmm , siapa Dean Zayden ? " Tanya Max . Sudah ku duga , soalan nie juga kau nak tanya .

          " Bekas suami akak "  Jawabku santai sambil mengelap pasu bunga .

          " Kenapa akak cerai ? " Tanya Max . Panggilan sensei hilang .

          " Hmm kena tipu "  Jawabku .

My Naughty Bear [ C ] Where stories live. Discover now