" Ain , mummy pergi ke toilet dulu . Ain jangan keluar tau , jangan pergi mana - mana , duduk diam dekat bangku nie . " Pesanku . Aduh , sakit perutlah pulak .
Aku terhenti apabila satu sosok manusia yang aku kenali berdiri dihadapan aku.
" Tak jadi nak membuang lah pulak , sedut baliklah macam nie . " Aku berpaling lalu berlari menuju kearah Ain .
" Ehh , sekejap juga mummy membuang ? " Ain menatap ku dengan hairan .
" Tak jadi. Tak tahulah binatang apa yang masuk kedalam tandas perempuan sesuka hati " Jawabku lalu menarik tangan Ain . Hishh , kenapalah jantan tue ada dekat situ .
" Stop Lia " Seseorang menarik lenganku .
" Astagfirullah Encik , tak baik sentuh - sentuh . Haram " Aku menarik kembali lenganku.
" Ehh uncle hensem !!! Uncle buat apa dekat sini ? " Tanya Ain .
" Hye si comel . Kita jumpa lagi . " Dean mengelus kepala Ain .
" Uncle buat apa dekat sini ? " Tanya Ain semula .
" .... dan jangan bagitahu kalau uncle beruang tadi ?! " Sambung Ain . Aku juga turut perasan pemakaian Dean . Dia pakai kostum beruang .
" Uncle orang susah ke ? Kesian uncle terpaksa bekerja sambil pakai kostum panas tue " Aku terkejut dengan rasa simpati Ain . Ain ! Jangan terpengaruh ! Jangan kesian ! Dia tipu tue .
Dean terdiam . Dia hanya menayangkan senyuman nya sahaja .
Manakala aku , aku tahu tapi diam . Biar Ain tahu sendiri . Ain kan bijak .
" Ain , jom . "
" Maaf encik , sila jangan buang masa kami "
Aku dan Ain terus pergi meninggalkan Dean . Harap jantan tue tak kejar kami berdua . Apa yang Dean nak buat sebenarnya? Nak dapatkan hati aku balik ? Huh ? Apa ? Ingat aku nie perempuan murahan ke ganggu suami orang?
.
.
.
.
." Sensei ! Nie ada kiriman " Max memberi sekuntum bunga rose merah kepadaku .
" Siapa bagi ? " Tanya Max .
" Geng kepala bear lah nie . "
" hah ? Geng kepala bear ? " Max mula hairan .
" ouhh ingat - ingat .. geng beruang tapi makan pisang tuekan ? " Teka Max lalu ketawa .
Aku mengangguk .
" Mana Max jumpa benda nie ? "
" Dekat peti surat . " Jawab Max .
" Ouh satu lagi . Ada patung beruang duduk dekat sana " Max menunjuk kearah luar .
Dengan malasnya aku bangun dari dudukku , mengorak langkah dengan pantas kearah yang ditunjuk oleh Max .
" What ? Warna putih ? Tak menarik langsung . I hate white . " Aku bermonolog sendirian .
" Max , jaga kedai . Akak nak hantar balik patung dengan bunga nie kepada tuan dia semula" Aku masuk kedalam mengambil beg tangan ku .
YOU ARE READING
My Naughty Bear [ C ]
Aksiyon2 0 2 3 🤍 TheTrio 2nd BOOK [ Tajuk lama : AKU ISTERI ABANG BEAR / HIS WIFEYY ] Dean Zayden X Shira Camelias - Sunshine X Grumpy Abang Bear ke atau Bear jer ? Dia tak layak dipanggil abang lagi , dia layak dipanggil Tuan . Tuan Duda anak lelaki sa...