TING !
Seperti biasa , jika ada bunyi bermaksud ada pelanggan yang datang masuk kedalam kedai bunga ku ini .
" Hai ! Anda nak beli bunga apa ? " Soalku kepada pelanggan lelaki dihadapan ku ini .
" Sunflower . Ada ? " Soalnya lalu melepaskan kaca mata hitamnya.
" eh ? Sepupu Fareed kan ??? " Tekaku .
" Hanell right ? " Soalku lagi. Dia mengiyakan kalau tekaan ku tepat .
" Lama betul tak nampak kau selepas kejadian aku dengan Ain kena culik . " Kataku .
" Dean minta tolong , jadi apa salahnya aku bantu kan ? Tapi nampaknya semuanya dah selesai . " Ujarnya .
" Thanks sebab selamatkan aku dengan Ain . " Ucapkan walaupun aku sampai sekarang aku masih tertanya apa yang membuatkan Max berubah. Sebelum nya , Max biasa sahaja. Tetapi sekarang entah kenapa dia tiba-tiba culik aku dan Ain semata-mata nak paksa aku kahwin dengan dia.
" Kali nie aku bungkus sunflower nie secara percuma untuk kau . " Ujarku lalu membungkuskan bunga matahari itu untuk Hanell .
" Untuk siapa ? " Soalku lalu memberikan bungkusan itu kepada Hanell .
" My shawty " Jawabnya lalu pergi .
" Aik ? Belum habis lagi aku bertanya sudah pergi bla ? Malulah tue . " Gumamku .
TING !
" Hai ! Selamat da- " Terus ucapan ku terhenti apabila melihat Puan Zhara timbul dihadapanku .
" Shira ? " Panggil Puan Zhara dengan nada lembut . Aik ?
Puan Zhara berlari mendapatkanku. Dia menggengam tanganku dengan erat .
" Maafkan aunty , Shira . " Ucap Puan Zhara. Dia panggil diri dia ' aunty ' ? Bukan main dulu suruh aku panggil dia dengan gelaran ' Puan '
" Aunty tahu , aunty dah banyak buat silap dan salah kepada Shira . Aunty dah pisahkan Shira dengan Dean . Aunty pisahkan Shira dengan anak kandung Shira . Aunty buat cerita palsu tentang Shira mengandungkan lelaki lain . Aunty jodohkan Amelia dengan Dean . Aunty ikut jer kata si Amelia tue . Maafkan aunty Shira. " Keningku bertaut pelik dengan kelakuan mak Dean.
Puan Zhara berlutut dihadapanku, namun aku menghalanginya berlutut dihadapanku .
" Saya sudah lama maafkan Puan . Lagipula benda tue dah berlalu . Kisah lama . Tapi sekarang nie Shira dah buat keputusan untuk memulakan kisah baru dengan Dean dan anak - anak Shira . " Ujarku .
" Jadi , Shira dah setuju nak rujuk balik dengan Dean ? " Soal Puan Zhara .
" Sebenarnya Shira dah kahwin balik dengan Dean . " Kataku .
" A-apa ? " Puan Zhara terkejut.
" Maaf Puan , sebab kami dua berkahwin tanpa restu Puan " Kataku dengan rasa bersalah .
" Siapa cakap aunty tak restu ? Sudah lama aunty restu . " Aku melihat kearah Puan Zhara . Bagaikan tidak percaya dengan perkataan yang keluar dari mulutnya.
" Sebenarnya saya dengan mak dah rancang dari awal . Selepas tahu apa motif Amelia masuk kedalam kehidupan keluarga kami " Seorang bersuara di hadapan pintu kedai ku .
" Dean " Panggilku .
" Tapi aunty dah pernah kenalkan Amelia dekat saya tempoh hari . Dia kenalkan Amelia kalau Amelia tue - "
" Mak terpaksa , Shira . Terpaksa berlakon walaupun sudah tahu kejahatan Amelia . " Kata Puan Zhara .
" Kemungkinan kali ini Amelia sedang menggila dirumah " Sambung Puan Zhara .
" Sebab sudah tahu perkahwinan kali kedua kamu berdua . " Kata Puan Zhara lagi .
" Apa yang kita nak buat ? " Soalku .
" Hantar jelah ke hospital sakit jiwa dan raga tue " Reen datang secara tiba di muka pintu kedaiku ini .
" Tempat perjumpaan kau dengan Fareed dulu ek ? " Sengaja aku usik Reen sehingga dia membuat muka .
" Aku bagi cadangan jer " Kata Reen .
" Aku nie memang lah ada pemikiran jahat , tapi taklah sampai nak hantar dia ke rumah sakit jiwa . Amelia tue masih normal . Cuma dia tue tak dapat terima kalau aku dan Dean kembali bersatu. Itu jer " Ujarku .
" Kalau macam tue kita banyakkan berdoa jerlah . Semoga Allah melembutkan hati Si Amelia tue . Insya'allah dia akan terima dengan hati yang terbuka . " Ujar Reen.
YOU ARE READING
My Naughty Bear [ C ]
Action2 0 2 3 🤍 TheTrio 2nd BOOK [ Tajuk lama : AKU ISTERI ABANG BEAR / HIS WIFEYY ] Dean Zayden X Shira Camelias - Sunshine X Grumpy Abang Bear ke atau Bear jer ? Dia tak layak dipanggil abang lagi , dia layak dipanggil Tuan . Tuan Duda anak lelaki sa...