HIS WIFEYY 05

377 35 1
                                    

          Dihadapan ku kini adalah sebuah kedai . Takkanlah Ain kena culik dekat sini ?

          Aku berjalan masuk kedalam kedai itu .

         Aku melihat kelibat Reen juga beg sekolah Ain yang dibawa oleh Reen .

         " Mesti dia yang ajak Ain dekat sini . " Tekaku .

          Serius ! Aku sekarang nie nak ketawa ke , nak nangis ke atau nak MARAH !. Tahu tak aku hampir kena serangan jantung.

          " WOI QAIREEN NASHWA!! " Aku memanggil nama Reen dengan lantangnya. Orang-orang didalam kedai itu menoleh kearahku. Malu ? Tak payah malu. Sarat malu aku dah putus agaknya.

          Ouh ! Aku ingatkan siapa yang culik Ain , rupanya kau Reen ! Punyalah aku takut kalau mak mertua aku yang culik . Ops I mean bekas mak mertua .

          Aku berjalan menuju kearah mereka berdua .

          " Kau nie kan bawa Ain jalan - jalan tak bagitahu aku langsung , dahtue tak ajak aku sekali " Kataku . Bahu Qaireen ditepuk dengan lembut.

          FUH , aku lega bukan mak mertua aku yang culik Ain .

          Ops bukan mak mertua , tetapi BEKAS mak mertua .

          " Mana Ain ? " Tanyaku .

          " Kau cari nie ke ? " Seorang lelaki menarik tangan Ain . Kenapa pulak Ain nie menyorok dekat belakang lelaki tue ?

          " Ain ? Kenapa menyorok dekat belakang Uncle tue ? " Tanyaku .

          " Bukan Uncle , tetapi abanglah mummy " Jawab Ain .

          Lelaki yang berpakaian hoodie jugak bertopi hitam itu tadi keluar dari kedai selepas membuat pembayaran.

          " Nie hah .. Ain nie , kau ke yang ajar dia menepuk bontot orang ? " Soal Reen . Aik ? Menghairan pulak aku .

          " Kenapa kau buat muka macam tue ? " Soal Reen.

          " Eh ! Tak mungkin .. mana ada aku ajar dia bukan - bukan . Melainkan kau dengan Zumi jer yang PALING rapat dengan Ain " Jawabku .

          " Ouh ? Yeke ? Macam tak percaya jer " soal Reen sambil menggaru kepalanya . Aku pun tak tahu kepala dia tue gatal ke atau tak .

.
.
.
.
.

          Aku mula berangkat . Hadiah yang Ain pilih untuk mama Reen dia tidak lupa dibawa .

          Hari ini adalah hari perkahwinan Reen dan Suaminya yang aku tak tahu apa nama entah .

          Kesian Zumi tak dapat hadir ke majlis perkahwinan sepupu kesayangan nya itu .

          " Kau okay ke Reen ? Monyok jer muka kau dari tadi . " Ujarku .

          " Siapa yang tak monyok kalau  akan kahwin dengan orang yang tidak kenali . " Ujar Reen .

          " Betul . Aku faham " Usikku .

          Reen lantas memandangku .

          " Tarik nafas, hembus nafas.. don't worry tentang penampilan kau , ini sudah cukup untuk husband kau nanti " Kataku .

          " Aku cantik - cantik nie , bukan untuk dia tau . Aku cantik - cantik nie untuk diri sendiri " Ujar Reen . Hampeh Eh eleh . Hampeh . Yelah tue .

          " Dah siap? Jum ! Pengantin lelaki dah sampai " Panggil mama Reen , Puan Shila . Nak tak nak , dia ikut juga keputusan mama dia .

          " Shira , jangan lupa video call dengan Zumi tau .. " Pesan mama Reen kepada ku .

          " Tengok perkahwinan Reen  melalui video call pun jadilah ~ " Kata Zumi .

          " Sedia ? "

          " Aku nikahkan dikau Muhammad Fareed Aqash bin Dayen Hariz dengan anak perempuan ku Qaireen Nashwa binti Sarhan Nasiran dengan mas kahwinnya sebanyak Rm 1500 tunai "

          " Aku terima nikahnya Qaireen Nashwa Binti Sarhan Nasiran dengan mas kahwinnya sebanyak Rm 1500 tunai "

          Tangan digoncangkan . Akhirnya sahabat ku telah pun sah menjadi isteri orang dengan sekali lafaz sahaja .

          " Tahniah  My lovely Cousin ~ " Ucap Zumi walaupun hanya mampu melihat secara online. Video call .

          " Thank you Zumj ~ hati - hati tau dekat negara orang tue ~ " Pesan Reen .

          " Kalau macam tue , aku end call dulu lah . Penat jugak tangan aku nie pegang telefon dari tadi " Kata ku tidak lupa juga bagi mini love .

          " Aku balik dululah Reen.. bye ~ risau aku kalau tinggal Ain seorang diri dekat rumah . " Kataku .

         "  selamat menjalani misi malam pertama yer ~ "  Suami Reen tersenyum dengan tersipu malu .

         Aku tahan ketawa .

          " Weyh ! Shira ! Janganlah cakap macam tue .. " Aku terus lari . Melihat mimik wajah Reen pun aku tahu dia takut .

.
.
.
.
.

          " Mummy ~ Ain laparlah ~ " Kata Ain yang berdiri dihadapan pintu bilik aku .

          Aku bangun dari baringku .

          " Ain lapar ? Ain bukannya tadi dah makan ke tadi ? Bukan main lagi bertambah nasi bubur bagai " Kataku . 7 pinggan kot .

          " Entahlah.. " Jawab Ain .

          " Ain dah baca doa makan sebelum makan ? " Tanyaku .

          Ain mengangguk .

          " Betul ke tak doa makan tue ? " Tanyaku .

          Ain mengangguk .

          " Mummy nak dengar ? " Tanya Ain .

          Aku mengangguk .

          " Bismillahirrahmanirrahim "

          " Allahumma inni a’udzu bika minal khubutsi wal khabaitsu " 

          Aku terkaku .

          " Ain ? " Panggil ku .

         " Serius ke Ain baca doa nie sebelum makan ? " Tanyaku.

          Ain mengangguk .

          " Sayang ~ ini bukan doa makan ~ ini doa masuk tandas sayang , anakku Ain ~ " Kataku .

         " Bukannya mummy ada ajar ke doa makan ? " Tanyaku .

         " Aaa.. ada .. tapi doa nielah yang selalu Ain baca sebelum makan " Jawab Ain . Alahai anak ku Ain nie .

         Dahi di tepuk.

My Naughty Bear [ C ] Where stories live. Discover now