HIS WIFEYY 04

387 32 6
                                    

          Aku memindahkan pasu bunga agar tidak menghalangi jalan masuk .

          " Selamat pagi , akak Shira ! Sensei ! " Ucap Max .

          " Selamat pagi Max ! Awal datang hari nie ? Senyuman pun lebar ~ Ada apa - apa yang terjadi ke ? " Kataku .

          " Tak ada lah kak . Saya senyum sebab pagi - pagi ada bidadari yang cantik depan mata nie hah " Jawab Max  sambil menatap kearahku . Hah ? Bidadari ? Siapa ?

         " Bidadari ? Siapa ? " Tanyaku . Menghairan .

          " Tak ada apa lah sensei ~ saya gurau jer tadi " Kata Max .

          " Saya datang awal sebab teruja nak hantar bakal anak tiri saya nie " Kata Max .

         " Gurau - gurau " Sambung Max lagi .

         " Ehem , Ain harap mummy tak terpikat dengan abang Max nie ~ " Kata Ain sambil mengambil beg sekolah nya .

          " Ain pergi dulu mommy ~ tata titi tutu ~ muah " Kata Ain , tidak lupa ciuman kasih sayang daripada nya .

          " Hati - hati bawa kereta tue Max ~ Ain belajar betul - betul yer " Pesanku .

          Ada - ada jelah Max nie . Gurauan bagaikan bukan gurauan .

          Ting tong .

          Bunyi bel berbunyi menandakan kedatangan pelanggan .

          " Hallo ! Selamat datang ke kedai .... " Ucapan ku terhenti apabila melihat kedatangan pelanggan itu.

         " Ouh ! Hi ! Apa khabar bekas menantu perempuanku ? " Ucap bekas mak mertua aku iaitu ibu kandung kepada bekas suami ku.

          " Kenapa diam ? " Dia mematikan lamunanku.

         " Mak ? " Panggilku .

          " Jangan panggil aku mak , aku bukan mak kau , panggil aku Puan Zhara " Kata Puan Zhara dengan berlagaknya . Puan Zhara konon .

          " Baiklah , Puan Zhara " Panggil ku .

          " Puan nak beli bunga apa ? Bunga  nie semua fresh tau , tak palsu macam Puan Zhara "  Sindirku dengan nada yang lembut.

          " Kau sindir aku ke Shira ? " Tanya Puan Zhara. Aik ? Bekas mak mertua aku nie terasa ke?

          " Betul lah apa yang saya cakap tadi Puan . Semua bunga disini bukan bunga palsu . Fresh . Hidup lagi . " Kataku sambil menunjukkan senyuman yang tak beberapa ikhlas .

         " Mak ~ lama lagi ke mak nak pilih bunga ? " Wow , seksi betul minah nie. Memang terpengaruh dengan orang putih ke nie? Kesian kau tak cukup kain .

           Siapa perempuan nie eh ?

          " Mak tak jadilah nak beli bunga dekat sini , takut pulak ada yang rosak macam tuan dia " Aik ? Puan Zhara nie sindir aku ke ? Aku yang rosak ke atau anak lelaki kau yang rosak ?

          " Ouh by the way , aku perkenalkan nie bakal menantu aku . Bakal isteri Dean Zayden"  Kata nya lagi.

          " Ala ~ mak nie ~ malu lah saya ~ " Kata perempuan itu sambil malu - malu .

          " Jum kita balik " Ajak Puan Zhara sambil memimpin tangan perempuan itu .

          Apa nama perempuan tue eh ? Aik ? Kenapa aku nak tahu pulak ? Shira Camelias , tanpa suami pun kau boleh hidup bahagia kan ?

.
.
.
.
.   

          AKU bosan . Sekejap buka facebook , sekejap singgah ke TikTok , sekarang singgah ke Instagram .

          Scroll , scroll , scroll . Jariku berhenti scroll . Alolo .

          Aku komen pada post terbaru Reen .

          Hehehe . Sekali sekala menyakat seorang sahabat .

          Ting ! Bunyi dari notification.

Wey

Hah apa ?

Siapa suruh kau komen gambar boba aku ?

Eh

Caption kau tue membuatkan aku nak komen , so aku komen jelah

A-apa

Aku tak suruh okay

Biarlah , jangan buang yerr

          Aku sedikit ketawa . Suka sangat aku menyakat si Qaireen nie . Apatah lagi Ain paling suka menyakat Reen . Reen pulak suka menyakat aku dengan Ain .

          Saling sakat menyakat.

.
.
.
.
.

          JARUM jam sudah menunjukkan pukul 3 petang .

         Aku penat . Lelah .

         Lampu rumah dibuka agar terang . Melihat sekeliling merasa sunyi . Ain dah tidur barangkali.

          Aku berjalan menuju kearah bilik Ain . Mengetuk terlebih dahulu . Aku memulas tombol pintu bilik Ain .

         Gelap .

         Lampu dibuka .

          " Ain ? "

          " Aik ? Mungkin dia tengah mandi kot ? " Aku berjalan menuju kearah bilik mandi .

          Tiada bunyi air .

          Aku buka pintu bilik mandi itu . Kosong .

          " Sepatutnya Ain dah balik pukul 12 tadi. " Rasa cemas mula timbul.

          Aku mencapai telefon ku yang berada didalam beg tangan. Nombor Max ditekan .

          " Hallo sensei ~ kak Shira~ "

          " Max ? Max yang ambil Ain dari balik tadika kan ? "

          " Ya , kenapa ? "

          " Ain tak ada dekat rumah "

          " APA !! TA-TAPI MAX MEMANG DAH HANTAR DIA , MAX ADA TENGOK AIN MASUK RUMAH JUGA , MAX JUGA ADA PESAN SURUH DIA TUTUP PINTU RAPAT - RAPAT "

          Aku menamatkan perbualan aku dan Max. Takkanlah Ain kena culik oleh mak mertua aku ? Tempat persembunyian kami dah diketahui ke ? Tak ! Tak mungkin .

          Ouh ya ! Aku pernah pasang ' jejak ' dalam jam Ain . Yes GPS .

My Naughty Bear [ C ] Where stories live. Discover now