" Mummy , Nell rindu dengan mommy . Akhirnya dapat jugak Nell jumpa mummy face to face " Luah Carnell yang masih terbaring diatas riba aku .
" Macam mana Nell tahu muka mummy ? " Tanyaku .
" Melalui gambar . Hari - hari Nell peluk gambar tue semasa tidur " Jawab Carnell .
" Darimana Nell jumpa gambar mummy ? " Tanyaku lagi .
" Dari Daddy . Hari tue Nell tak sengaja nampak Daddy tidur sama gambar tue , disebelah Daddy . Nell belek lah gambar tue , lihat ada tulisan dibelakang gambar tue . "
" I . miss . you . all . the . time . even . we . aren't . together , Wife " Sebut Carnell satu persatu .
" Wow , dah pandai speaking yer anak mommy nie " Pujiku .
" Ayat yang Nell sebut tue , ayat yang ditulis dibelakang gambar mommy tue . " Kata Carnell lagi .
Aku memandang kearah Dean yang duduk disebelahku .
" Yeke Daddy rindu mommy ? Mummy tak percayalah . "
" Wife , saya tak tipu okay . Saya betul - betul rindukan awak . " Dean yang dari tadi diam terus bersuara .
" Saya tak tanya awak okay " Kata ku . Terus Dean diam kan dirinya.
.
.
.
.
.AIN mengecilkan matanya. Melihat kearahku dengan tatapan pelik.
" Mummy ? Mummy nie dah kenapa asyik senyum dari tadi ?"
" Mesti mummy dating dengan Daddy dalam telefon kan ? "
" Ain pun nak cakap dengan Daddy "
Ain mengedipkan matanya berkali – kali .
" Siapa cakap mummy tengah dating dengan Daddy dalam telefon ? " Tanyaku .
"Habistue kenapa mummy asyik senyum jer daritadi tengok telefon tue? " Tanya Ain seolah ingin tahu .
" Adalah . Rahsia " Aku sengaja mahu membuatkan Ain ingin tahu .
TOK !
TOK !
TOK !
Siapa pulak yang datang malam – malam nie ?
" Ain duduk , biar mummy yang tengok siapa yang datang " Arahku lalu pergi berjalan menuju kearah pintu utama .
Aku melihat melalui tingkap . Qaireen ?
" Oi Reen ? Kenapa kau datang kerumah aku malam – malam nie ? Kau panjat pagar rumah aku ke ? "
Qaireen diam ?
" Kenapa kau tunduk kepala ? Tak sakit ke tengkuk kau ? "
Aku menunduk melihat kearah Reen .
" Ya allah Reen ?!! Kau kenapa ? Kenapa kau nangis ? " Aku bawa Reen masuk kedalam rumah .
" hiks " Aku mendengar esakan tangisan dari Qaireen.
" Fareed peluk perempuan lain "
" Dalam pejabat dia "
"… "
" Alo lo lo , Ain , bawa sini baldi air mata mama Reen semakin turun lebat " Aku mengarah Ain mengambilkan baldi untuk Reen .
" Comel betullah kau nangis , teringat pulak aku zaman kita sekolah menengah dulu "
" Ingat tak kau nangis , dahtue geng Inayat takut dengar tangisan kau tue , and keesokannya geng mereka tak buli kau lagi "
Kalau diingatkan balik Inayat buli Reen sebab Reen tak sengaja tumpahkan air boba milk tea keatas buku Latihan Inayat .
Tak sangka pulak buku Latihan tue , buku kesayangan Inayat . Patutlah sayang , rupanya ada gambar tak senonoh dalam buku budak lelaki tue .
" Salu saja kau anggapku lemah "
" Merasa hebat dengan yang kau punya "
" Kau sombong kan itu semua "
" Cuba kau lihat dirimu dahulu "
" Sebelum kau nilai kurangnya diriku "
" Apa salah ku hargai diriku "
" Mulalah kau nie Reen nyanyi lagu sendu pulak dah , tak payah lah nak lebih – lebih , lebih – lebih siapa yang nak layan " Nyanyi pulak dia dah .
" Mama Reen , nah baldi " Ain menghulurkan baldi kepada Reen .
" Lah kenapa ambil betul – betul ? Mummy gurau jer tadi . " kataku .
" Tuelah kau Shira tak tahu perangai Ain nie , kalau disuruh , auto dia buat "
" Mummy , tadikan telefon mummy bunyi , macam ada orang call mummy " Kata Ain .
" Siapa ? Ain angkat panggilan tak ? " Tanyaku .
" Tak tahu , Ain dengar jer " jawab Ain .
.
.
.
.
.
" Dean ? Kenapa awak panggil saya datang ? Ada sesuatu ke yang awak nak cakap ? " Tanyaku dengan penuh ingin tahu ." Tolong Fareed . " Huh ? Tolong Fareed ?
" Kenapa dengan Fareed ? Dahlah semalam dia buat Reen nangis . "
" Danish tak bagitahu awak ke ? " Aku semakin tak faham .
" Bagitahu apa Dean ? " Aku tanya kepada Dean .
" Ada orang nak cuba perangkap Fareed . So kita mesti buat rancangan untuk perangkap mereka balik. " Ujar Dean.
" Ada orang nak perangkap Fareed ? Siapa ? " Tanyaku lagi .
" Miya Adeline " Siapa pulak Miya Adeline nie ? Jalang yang mana satu nie kacau rumah tangga orang ?
Dean mengangguk .
" Wait wait . Apa hubungan awak dengan Fareed ? " Tanyaku .
" Saya adik angkat juga sahabat sejati Fareed " Jawab Dean . What ? Aku tak tahu pun sebelum nie dia kawan dengan Fareed ? Lagi - lagi adik angkat .
" Macam tak percaya jer kalau awak tue adik angkat " Maklumlah Fareed tue baik , tak macam Dean nie kaki pukul jer kerja .
" Habistue muka saya nie cun lah buat kerja jahat macam tue ? " Tanya Dean , sebelah keningnya terangkat . Aik , macam tahu jer aku nie tengah cakap pasal dia .
" Saya tak cakap tentang awak . " Kata ku.
" Okay then "
" Kalau awak tak nak cakap tentang saya . Apakata kita cakap pasal lain ? "
" Apa dia ? " Tanya ku .
" Tentang kita "
" Huh ? Lamberttt lagi " Jawabku
YOU ARE READING
My Naughty Bear [ C ]
Action2 0 2 3 🤍 TheTrio 2nd BOOK [ Tajuk lama : AKU ISTERI ABANG BEAR / HIS WIFEYY ] Dean Zayden X Shira Camelias - Sunshine X Grumpy Abang Bear ke atau Bear jer ? Dia tak layak dipanggil abang lagi , dia layak dipanggil Tuan . Tuan Duda anak lelaki sa...