" Assalamualaikum Umi ~ kami datang nak beraya "
" Assalamualaikum nenek , Ain datang nak minta angpau "
" Belum lagi raya yer "
" Waalaikumsalam . Cucu nenek . Naiklah . Kenapa datang lagi ? Haritue bukan dah datang kesini ke ? Rindu ke ? " Aku nak jawab soalan yang mana satu dulu nie ?
" Banyak betul lah soalan nenek nie . Ain jawab satu jelah . Ain rindu nenek . Mana Atuk ? " Tanya Ain . Dia memeluk umi . Alahai , umi ku kena rampas oleh Ain .
" Atuk dekat belakang . Tengah sedih sebab sayur dia layu. " Jawab umi .
" Hurm , ini mesti kes sayur kena makan oleh ulat lagi nie . " Kataku .
Umiku mengangguk .
" Macam mana ? Dah fikir masak - masak ? " Soal umi sebaik sahaja aku melabuhkan punggung di bangku kayu sebelah umi.
Aku menggeleng kepala .
" Shira tak nak . Keputusan Shira muktamad . Shira tak akan bagi peluang kedua untuk Dean . " Jawabku ." Lagipula , dia kan bakal kahwin lain " Sambungku lagi .
" Apa ?! Kamu biar betul Shira? Umi tak tahu apa - apa berita pun ? " Umiku terkejut .
" Tempoh hari bekas mak mertua Shira datang ke kedai , Shira pun tak tahu macam mana dia tahu tempat Shira . Umi mahu tahu ? Bekas mak mertua Shira tue bawa menantu dia sekali . Tapi itulah , Shira kesian sedikit dekat menantu baru dia tue "
" Kenapa Shira rasa kesian ? " Tanya umiku .
" Kesianlah baju dia tak cukup kain " Jawabku .
" Tak cukup kain ? Maksud Shira ? Baju dia koyak ke ? " Tanya umiku . Dahinya berkerut .
" Bukan umi ~ tak cukup kain tue , dia pakai baju sangat sexy sampai nampak paha . " Terangku .
" Apa ?! Hahaha kesian sungguh " Umiku ketawa .
" Lain betul ideal type Puan Zhara dengan Dean tue eh? " Sambung umiku .
" Atuk ~ janganlah sedih , atuk duduk dekat sini dulu , Ain naik atas , ambilkan gula lolipop untuk Atuk . Okay ?! " Aku melihat Ain dengan Baba . Lawak apa pulak Si Ain nie .
" Alah awak nie , sayur je kot . Nantilah saya tanam lagi . Ataupun kita tanam sama - sama . Seperti masa muda kita dulu " Pujuk umiku . Wow . Siap bagi flying kiss lagi . Babaku pula tersipu malu .
" Ya allah aku pasrahkan diriku sepenuhnya pada saat ini , kepada penguasa langit dan bumi , kalo aku ikhlas ya allah , aku ikhlas " Aku ikhlas kerana diriku single . Jiwa single meronta .
" Atuk ~ " Aku melihat Ain menuruni tangga berlari menuju kearah Baba .
" Nah atuk . Jangan sedih lagi tau . " Ain menyerahkan gula lolipop kepada Baba . Hilang sekali lagilah gigi Baba .
" Ataupun . Jum kita berkebun sama - sama " Cadang Ain dengan terujanya.
Baba bangun dari duduknya .
" Boleh jerr . Jum " Baba ku semangat .
" Hah , Ain lah nie yang bagi cadangan berkebun . " Aku mengeluh .
" Alah , tak apa . Sekali sekala . Heheheh . Nanti kita ajak Daddy kalau daddy dah balik , okay mummy ?! " Aku terkejut . Terdiam . Terkaku mendengar ayat permintaan dari Ain .
Umi dan Baba melihatku .
" Ain , cucu kesayangan atuk " Babaku memanggil Ain .
" Tengok nie , ulat nielah yang makan sayur atuk huhuhuhu " Baba melihatku , memberi isyarat menyuruhku masuk rumah .
" Saya dengan Shira pergi masak lauk untuk makan malam yer sweetheart " Umiku memegang bahuku . Kami masuk kedalam rumah .
" Kamu okay ke Shira ? Ain masih tak tahu ke pasal Dean ? " Tanya umiku .
Aku menggeleng .
" Hurm . Kalau Ain sudah 18 tahun , Shira akan bagitahu ataupun sembunyikan ? " Tanya umiku .
Aku terdiam .
" Shira tak tahu lah umi . Lebih baik Shira.sembunyikan sahaja . Sebab Shira tak nak kalau suatu hari nanti Dean dibenci oleh anak kandung dia sendiri , darah daging dia sendiri . " Jawabku .
" Kalau Ain tahu sendiri ? Macam mana ? " Tanya umiku .
Aku terkaku terdiam .
" Mummy . nenek " Aku dan umi menoleh melihat kehadiran Ain .
Ain terdengar perbualan aku dengan umi ke ?
Aku dan umi melihat antara satu sama lain.
YOU ARE READING
My Naughty Bear [ C ]
Action2 0 2 3 🤍 TheTrio 2nd BOOK [ Tajuk lama : AKU ISTERI ABANG BEAR / HIS WIFEYY ] Dean Zayden X Shira Camelias - Sunshine X Grumpy Abang Bear ke atau Bear jer ? Dia tak layak dipanggil abang lagi , dia layak dipanggil Tuan . Tuan Duda anak lelaki sa...