SUDAH aku duga. Patutlah Reen cakap Fareed bau. Rupanya ada maksud disebalik.
" Reen ?! " Panggil Zumi setelah melihat biji bola mata Reen bergerak.
Mata dibuka perlahan.
" Reen ? Kau okay tak ? " Soal Zumi. Mata Reen melihat sekeliling.
" Aku dekat mana nie ? " Soalan pertama yang keluar dari mulut Reen.
" Kau dekat hospital, belum lagi dekat syurga " Kataku.
" Mana budak lelaki tue ? " Soal Reen. Aku dan Zumi melihat satu sama lain.
" Siapa ? " Soalku.
" Kau mimpi kot Reen " Kata Zumi. Reen mengangguk mungkin dia percaya bahawa itu hanyalah sekadar mainan mimpi. Tapi mimpi kau tue betul - betul wujud sekarang nie.
Pintu dikuak dari luar , melihat Fareed masuk lalu berlari kearah Reen. Fareed memeluk tubuh Reen.
" Sayang "
" Sayang tak apa - apa kan ? " Soal Fareed sehingga Reen menolak nya dengan lembut.
" Congratulations Reen ! " Ucap Zumi.
" Congratulations untuk apa ? Congratulations sebab pengsan ke ? " Kata Reen.
" Aku dah agak dah , dari segi percakapan kita tadi , kau memang tengah ada junior Qaireen dan Fareed " Ujar Zumi.
" Apa yang kau cakap nie ? Aku tak faham " Kata Reen.
" Terima kasih sayang " Fareed memeluk tubuh Reen walaupun dirinya baru sahaja kena tolak oleh Reen.
" Kenapa dengan mereka berdua nie Shira ? " Soal Reen. Wajah hairan dipaparkan olehnya.
" Kau niekan , memang tak sedar - sedar lagi eh ? Sekarang nie kau sudah ada junior Qaireen and Fareed " Kata Zumi ku ulangi sekali lagi.
" Faham ? "Soalku. Kalau kau tak faham lagi , no komen lah aku.
" You're pregnant Qaireen Nashwa ~ " Kata Zumi.
" Sejak bila aku preg- eh ? "
" A-aku "
" Are you serious ? "
Alhamdulillah faham jugak akhirnya budak nie.
" Abang ?! Reen pregnant ! Ya allah ! Alhamdulillah ! " Reen gembira.
" Erkh shuben ? Jauh sikit. Sebab Shuben masih bau. " Sempat pulak budak nie.
" Kesian kau Fareed. Bawa lah bersabar eh. Mana tahu selepas nie dia asyik melekat dekat kau jer. " Ujarku.
" Betul betul betul. Mana tahu selepas nie terbuat team bola " Usik Zumi.
" Amboi - amboi kau berdua kan , suka eh usik aku ? Nanti terkena diri sendiri baru tahu. " Ujar Reen.
" Kalau benda tue terjadi mungkin tidak sengaja kot " Semua mata tertuju kearah suara yang tidak asing itu.
" Eh ? " Dean ? Macam mana dia tahu aku dekat sini ?
" Congratulations bro.. kau berjaya " Dean dan Fareed berpelukan antara satu sama lain . Dean pulak memaparkan wajah yang sangat bangga seolah sudah berjaya membuat sesuatu.
" Terima kasih bro " Ucap Fareed. Kenapa aku rasa tak sedap hati sekarang nie eh ? Dean nie kalau tak buat hal , tak sah.
.
.
.
.
." Wife ? Kenapa tengok husband macam tue ? Muka husband awak nie ada something wrong ke ? " Soal Dean yang perasan aku memandangnya dari tadi. Dari hospital sampai pulang kerumah sekarang.
" Cuba awak jujur , kali nie awak buat apa pulak ? Tips apa pulak awak berik dekat Fareed ? " Soalku ingin tahu.
" Mana ada saya bagi tips cara buat anak "
" HUH KANTOI ! Saya belum cakap lagi bagi tips buat tue . Saya memang dah agak awak bagitahu bukan - bukan dekat Fareed. " Ujarku.
" Eh tak tak tak . Wife , janganlah salah faham. Husband awak nie hanya tolong bagi tips jer , tapi tak sangka pulak tips tue menjadi. " Ujar Dean.
" Awak bagi tips yang mana satu ? " Soalku lagi. Aku harap bukan tips yang tue. Kalau tak , mana aku nak letak muka sebagai seorang isteri Dean Zayden.
" Tips yang awak cuba goda saya dengan baju har---- " Terus ku menekup mulut Dean dengan tangan kananku.
" Apaa ??! Tapi masatue awak merajuk sebab tak dapat makan manggi tengah malam , Dean. Jadi saya terpaksa guna cara pelik tue. Arghhh !!! Maluuuu " Terus ku berpaling badan. Laju ku berlari masuk kedalam rumah.
Arghh ! Kenapa encik suami nie mengingatkan hal macam tue ?! Maluuuuuuuuuu.
YOU ARE READING
My Naughty Bear [ C ]
Aksi2 0 2 3 🤍 TheTrio 2nd BOOK [ Tajuk lama : AKU ISTERI ABANG BEAR / HIS WIFEYY ] Dean Zayden X Shira Camelias - Sunshine X Grumpy Abang Bear ke atau Bear jer ? Dia tak layak dipanggil abang lagi , dia layak dipanggil Tuan . Tuan Duda anak lelaki sa...