AKU terkaku. Pintu utama rumah milik Zumi ku tutup semula.
" Apa yang aku tengok tadi ? Mimpi ke ? Ke aku yang salah tengok ? " Gumamku. Aku menepuk - nepuk pipiku seolah ingin sedar dari mimpi.
Pintu utama milik Zumi ku buka untuk kali kedua. Kali ini bukan mimpi ataupun kesalahan biji bola mata ku. This Is Real !
" Shi-shira " Panggil Zumi. Dia berlari menuju kearahku. Tangan ku digenggam.
" Ka-kau jangan salah faham dulu. Aku tak buat maksiat "
" Ini... suami aku. Hanell Huka "
Rahangku ingin terjatuh. Seperti tidak percaya bahawa Hanell adalah suami Zumi !
" Shira. Betul! Aku tak tipu. " Jelas Zumi.
" O-okay.. Aku percaya kau , tapi- "
" Aku boleh jelaskan. Kalau kau nak. " Potong Hanell.
Zumi menarik tangan ku. Selipar jepun yang ku pakai tadi ditanggal.
Aku melabuhkan punggungku diatas sofa empuk milik Zumi. Jus oren di hidangkan untukku.
Mereka berdua melihat antara satu sama lain. Zumi menarik nafas dalam - dalam sebelum dia mula membuka penjelasan.
" Sebenarnya Hanell nie suami aku. Aku melarikan diri daripada dia sebab ada kesalahfahaman sikit. Kau ingatkan apa kesalahfahaman tue ? " Ujar Zumi. Aku mengangguk soalan kesalahfahaman itu.
" Tujuan utama aku adalah bawa Aurelia balik ke Turki " Ujar Hanell sambil memandang kearah Zumi.
" Tak nak. Kan saya dah jawap tadi , saya tak nak balik sana. Kalau awak nak balik sana , pergilah. Saya tak halang. " Ujar Zumi. Aku nampak perubahan wajahnya yang tadi panik bertukar kepada marah.
" Shawty? Please ikut suami awak. Daddy sakit , dia nak sangat jumpa awak. " Ujar Hanell. Tangan milik Zumi digenggam.
" Ehem. Ehem. Kau berdua selesaikan lah dulu masalah nie. Aku nak balik. Macam anak patung pulak dibuatnya " Pamitku. Selipar jepun tidak ku pasang kekaki melainkan dibawa dengan tangan.
Niat tadi nak hantar sambal belacan kepada Zumi. Tapi ada drama lain pulak. Tak pa , lagipula sambal belacan tadi aku tinggal diatas sofa milik Zumi.
" Wife ? Kenapa wajah wife macam panik nie ? " Soal Dean.
Aku terkaku. Yang seorang nie dah kenapa pulak ?
" Awak nie dah kenapa ? Muka awak tue dah kenapa ? " Soalku.
" Mummy ? Cantik tak ? Ain yang make up Daddy. " Ujar Ain sambil membawa eyeshadow milik patung barbienya.
" Cannnnnnntikkkkk sangat - sangat. Tapi kena tambah sikit lagi baru cantik. Pakai warna pink tau." Kataku. Sengaja nak kenakan Dean.
" Okie ! Arahan diterima " Ain tabik kepadaku. Melihat kearah wajah Dean. Kelihatan nya Dean pasrah.
" Jom Daddy ! " Tarik Ain. Dean mengikuti Ain.
Dean memberikan mata helang kepadaku.
" Just wait and see wife " Ujar Dean sambil tersengih nakal. Sempat ku dengar. Bulu roma aku mula meremang.
" Nell ? " Aku memanggil Nell. Nell datang kearahku.
" Dah mandi ? Kan tadi Nell main dekat taman. " Ujarku.
" Belum mummy. " Jawab Nell.
" Nell , pergi mandi okay ? Dahtue nanti mummy panggil untuk makan malam " Ujarku. Nell mengangguk.
Kenapa aku rasa seram sejuk eh dari belakang. Aku menoleh kebelakang , sedikit terkejut melihat Dean melihat kearahku. Seolah ingin menerkam aku sekarang juga.
Aku tersengih. Seram pulak dibuatnya. Risau pulak aku.
" Ain ? Apa kata esok Ain sambung make up Daddy ? " Soal Dean sambil menatap Ain.
" Boleh boleh boleh. Janji eh ? " Dean dan Ain berjanji dengan jari kelingking.
" Tapi , Ain nak sambung make up Daddy sebelum mummy panggil makan malam. " Ujar Ain.
" Daddy ada hal sayang , hal sebelum makan malam " Kata Dean lalu melihat kearahku.
Bulu roma menegak sekali lagi. Sempat aku menerjah masuk kedalam bilik Nell. Pintu dikunci . Entah kenapa Dean melihat ku tadi ada rasa seram.
TOK !
TOK !
TOK !
" Wife ? Open the door please. " Dean mengetuk pintu. Aku duduk dibucu katil Nell.
" Mummy ? Apa yang mummy buat dalam bilik Nell ? " Soal Nell.
" Carnell ? Tolong bukakan pintu untuk Daddy sayang " Nell melihat kearah pintu. Lalu melihat kearahku. Aku menggeleng.
Nell berlari menuju kearah pintu , tombol pintu dibuka.
" NELL ! " Teriak ku.
Melihat Dean yang berwajah seperti badut bermake up kan dengan jenama barbie itu membuat ku terkejut. Tambah lagi dengan sengihan nakalnya itu.
Dean pergi kearahku. Aku bangun dari bucu katil Nell. Mengambil bantal milik Nell , genggam dengan erat. Sedia menampar Dean dengan bantal Nell.
" Apa ? Apa ? Awak nak buat apa ? Kalau awak datang mendekat , saya pukul awak " Ugut ku.
" Nell , buka pintu dengan luas " Arah ku lalu bersedia untuk melarikan diri. Aku mencuba melarikan diri. Katil Nell ku pijak.
Dean menarik kakiku sehingga aku terjatuh. Bantal Nell yang ku genggam tadi menampar tubuh badan Dean. Satu kali , dua kali , tiga kali , berkali - kali sehingga bantal Nell ditarik kasar oleh Dean.
" Awak main kasar eh ? " Soal Dean. Dean menarik kakiku , kakiku meronta - ronta minta dilepaskan.
" OUCHH ! " Dean terduduk sungkur diatas lantai. Di berbaring diatas lantai sambil menutup bahagian utamanya.
" Awak ? Awak ? Awak okay ke ? " Soalku.
" Are your seriously , Wife ? Awak tak nak tambah junior Shira dan Dean ke ? " Soal Dean sambil menahan sakit.
" A-awak tue. Siapa suruh awak ganggu saya. Kan dah kena. " Kataku lalu turun daripada katil. Membantu Dean bangun dari baringnya.
" I'm just kidding WIFE " Kata Dean lalu menegakkan badannya. Aku menolak Dean , ingin melarikan diri. Namun Dean dapat menangkapku.
Dean mengendongku. Aku meronta - ronta minta dilepaskan. Nell dan Ain hanya diam melihat aku digendong oleh Dean.
" Sweet lah mummy dengan daddy " Sempat ku dengar apa yang dikatakan oleh Ain.
Dean mencampak aku diatas katil. Pintu ditutup dengan erat , dikunci.
" Awak jangan nak buat hal eh Dean. Saya cekik awak nanti " Kataku.
"Bismillah, Allahumma jannibnaassyyaithaana wa jannibi syaithoona maarazaqtanaa." Ayat yang dibaca oleh Dean ini sangat aku kenali.
YOU ARE READING
My Naughty Bear [ C ]
Action2 0 2 3 🤍 TheTrio 2nd BOOK [ Tajuk lama : AKU ISTERI ABANG BEAR / HIS WIFEYY ] Dean Zayden X Shira Camelias - Sunshine X Grumpy Abang Bear ke atau Bear jer ? Dia tak layak dipanggil abang lagi , dia layak dipanggil Tuan . Tuan Duda anak lelaki sa...