HIS WIFEYY 09

314 29 3
                                    

         AKU duduk didalam bilik sendirian . Ain pula ikut Baba dan Umi ke pekan . Maklumlah hari minggu .

          ' Kenapa jantan tue jumpa umi ? '

          ' Dia mohon dekat umi '

          ' mohon apa ? '

          ' Dia mohon dekat umi , agar umi terima dia balik sebagai ibu mertua . '

          ' umi jawab apa ? '

          ' umi jawab keputusan ada dekat Shira sendiri '

          Aku teringat dengan perbualan aku dan umi pagi tadi .

          " Huh . I will never forgive what you have done to me , Dean Zayden "

          Aku terima perkahwinan ini atas kehendak kedua ibu bapaku . Keluarga belah lelaki pula turut terima .

          " Baba balik dululah yer , Shira? Taat suami , jangan derhaka . Solat jangan tinggal . Ingat pesan Baba " Aku mengangguk apa yang dipesan oleh Baba .

          " Dengar pesan Baba tue . Ingat pesan umi juga , hormat keluarga mertua juga . " Pesan umi. Aku mengangguk.

          Huh . Sekarang aku tinggal dirumah keluarga mertua . Kekoklah pulak .

          " Shira ? Jum mak bawa Shira ke bilik Dean " Ajak mak mertuaku Puan Zhara .

          " Baik mak " Jawabku . Aww kekok sungguh .

          Tombol pintu dipulas oleh mak mertuaku . Pintu dibuka .

          " Masuklah Shira . Jangan malu . Dah halal dah pun " Kata mak mertuaku .

          " Baik mak . Selamat malam " Ucapku dengan senyuman yang agak kekok .

          " Kalau macam tue , mak pergi kemas dapur dulu lah " Kata mak mertuaku lalu meninggalkan aku sendirian.

          Sekarang aku seorang yang tinggal . Kepalaku menjeguk didalam bilik , kosong , tak ada Dean .

          " Dia tengah mandi kot " Aku bermonolog sendiri .

          " Apa yang kau jenguk dalam bilik aku ? " Aku terkaku . Kakiku tak beranjak dari tempat yang aku tengah berdiri sekarang nie .

       " Arghh jangan rapat sangat . " Desis hatiku . Badan dia rapat sangat dekat belakang aku .

          Nak toleh pun teragak - agak .

          " S.H.I.R.A " Lamunanku terhenti selepas mendengar namaku di eja oleh Zumi. Kenapa aku tak sedar dengan kedatangan Zumi ?

          " Kau nie dah kenapa ? Termenung sampai mana dah ?  " Tanya Zumi.

          " Apa ? Kenapa kau panggil aku ? Ada apa ? " Tanyaku pula . Soalan daripada Zumi tadi tidak ku jawab .

          " Tolong aku boleh ? " Tanya Zumi .

          " Tolong apa ? " Aku tanya balik .

          " Hurm , tolong potongkan buah jambu untuk aku boleh ? Eheheh. Aku malaslah nak potong. Kau kan rajin , so tolong okay ? " Zumi memicit bahuku. Haip! Manja nampak perempuan ni ?

          " Boleh , tapi ada satu syarat " Jawab ku .

          " Ala ~asyik - asyik ada syarat " Belum bagitahu syarat lagi Zumi dah buat muncung itik.

          " Apa syarat nya . Cepat . " Marah nampak.

          " Syarat nya adalah ~ kau tak boleh bermalas - malasan dekat rumah baba dan umi aku . Kau mesti rajin contohnya sapu rumah , cuci pinggan selepas makan . Maklumlah kau kan tengah menumpang rumah aku . " Jawabku .

          " Ala ~ macam susah jer " Jawab Zumi.

         " Eh ?! Aku pun hairan lah macam mana rumah kau dekat Italy sana tue . Confirm dah macam hutan kan ? " Kataku . Aku bukan marah melainkan menyindir.

          " Dulu kau tak macam nie . Dulu rajin ala - ala mithali girl . Sekarang dah macam orang tua tak larat buat tue , buat nie . " Sambung ku lagi .

          " Jangan lah bebel ~ nanti aku gigit kang baru tau " Hah , tahu pun takut dengar aku bebel.

          " Ya . Aku buat . Aku pun tak tahu kenapa aku macam malas jer kebelakangan nie " Kata Zumi . Baru sedar eh ?

          " Ouh satu lagi . Ingat tak haritue kau cakap nak cari rumah sewa ? Kau cakap nak pindah sebelah rumah aku kan ? Ada kosong ~ kalau kau nak kau boleh sewa sana . " Sambungku lagi . Maklumlah baru teringat dengan rumah sewa .

          " Aku pelik , kenapa kau pindah ? Rumah sewa kau dekat sebelah kedai cina tue tak best ke ? " Aku hairan .

          " Best , aku nak cari pengalaman jer  . Pengalaman pindah rumah . Gituewww bestiw " Jawab Zumi .

          " Eh . Kau nak jambu kan ? Aku pergi ke dapur nak potong buah tue . " Kataku .

           " Ops , satu lagi . Buat tau syarat tue . " Pesan ku .

           Zumi mengiyakan .
.
.
.
.
.

          KEPALA digeleng melihat kearah anak dara yang masih tidur pada jam tengahari.

          " Astagfirullahalazim anak dara nie , matahari dah timbul kau masih tak bangun - bangun ?! Hei Zumi bangun ! Cepat . Bangun . Kau cakap nak tengok rumah sewa tue . " Aku bangunkan Zumi seolah tengah bangunkan anak sendiri .

          " Hmm . Ngantuk nya ~ mummy , boleh tak kalau Zumi tidur sekejap lagi . Lima minit . Eh tak sepuluh minit jer . " Amboi ~ siap panggil aku Mummy ehh .

          " Aku nak pergi ke kedai sekejap , kalau kau masih tak bangun , aku siram kau dengan sebaldi air . Baldi tue sekali aku tikam dekat kau " Aku punya bebel kalah umi aku .

          " Hmm okay . Pergilah shuh shuh . "

          "  Amboi ~ halau aku nampak ? Cepat bangun !!! "

My Naughty Bear [ C ] Where stories live. Discover now