HIS WIFEYY 20

235 22 2
                                    

          AKU , Danish , Dean , dan Zumi menunggu disebuah restoran Alfredo . Restoran yang agak mahal . Milo panas pun harga Rm 10 . Tapi ini adalah restoran milik bunda Danish . Bunda Danish bagi kami semua minum percuma .

           Kesian Zumi keseorangan dirumah , dia nak ikut tapi dilarang olehku . Maklumlah perut dia semakin memboyot .

          " Sorry lambat , jalan jem " Fareed duduk disebelah Dean .

          " Ini sepupu aku , Hanell Huka . " Fareed memperkenalkan Hanell .

          " Okay . Jom kita mula berbincang pasal our plan " Arah Fareed .

          " Okay Danish . Kau yakin apa yang kau dengar tue betul ? " Tanya Fareed . Danish angguk laju - laju . Nasib tak patah tengkuk kau tue Danish .

          " Okay . Aku sarankan kalau Miya nak jumpa aku , bawa masuk kebilik , aku nak Shira tutup lampu semasa Miya pergi ke tandas . Dan Dean dengan Hanell , kau berdua pergi settle kan si Inayat tue dengan membuat panggilan kepada jabatan agama . "

          " Aku bagi arahan awal dengan kau semua sebab aku takut aku pengsan ke apa . Contohnya Miya letak sesuatu dalam minuman aku "  Ujar Fareed. Sedia sebelum terlambat.Mbak kata pepatah , sediakan payung sebelum hujan.

          " Tugas aku pulak apa ? " Tanya Danish .

          " Tugas kau duduk atas pokok , tukang tonton " Gurau ku . Danish menjulingkan matanya .

          " Tugas kau telefon pejabat agama , apabila Dean dengan Hanell dah settle kan Inayat"

          " Kau fahamkan maksud aku ? " Tanya Fareed .

          " Tangkap khalwat ? " Teka Danish .

          " Yes " Jawab Fareed .

[ Bunyi telefon Fareed berdering ]

          " See . Miya dah mulakan permainan dia nak perangkap aku " Nama Miya terpapar diskrin telefon milik Fareed .

          " Hello Miya ? You nak apa ? " Fareed berbual dengan Miya .

          " ..... "

          " Okay I datang " Jawab Fareed lalu menutup panggilan daripada Miya .

          " Jom kita mulakan permainan yang menarik . Kau semua ikut aku dari belakang " Arah Fareed.

          " Wife , awak ikut saya " Dean memegang tanganku .

          " kenapa saya mesti ikut awak ? " Tanyaku .

         " Ikut jelah . Jom " Dean menarik lenganku.

         " Pakai helmet nie " Arah Dean . Helmet kepala beruang .

          " Danish macam mana ? " Tanya ku lagi .

          " Tak tahu . Kalau nak suruh Hanell yang tumpangkan Danish . Hanell tak suka barang dia disentuh termasuk dia tak suka orang luar . " Jelas Dean .

          " Aku pakai grab jelah . Nak buat macam mana lagi " Jawab Danish .

          Kesian pulak dekat Danish nie . Nak gelak lah pulak .

.
.
.
.
.
 
         " Wife . Saya dengan Hanell settlekan Inayat. Awak dengan Danish settlekan Miya " Arah Dean . Aku mengangguk .

My Naughty Bear [ C ] Where stories live. Discover now