Merhabalarr
Çok uğraştığım bir kurgu ile karşınızda olmaktan büyük gurur duyduğumu size tüm heyecanımla iletmek istiyorum.
Umarım çok sevdiğiniz kitaplar arasında yerini alır.
Daha önce kitaplarımı okuyan okurlarım varsa aramızda onlar bilirler ki ben mitoloji ile oynamayı çok severim. Alışılmadık shipler oluşturmak favori aktivitemdir.
Bu da öyle bir kurgu fakat yine de bu kitaba başlamadan önce bilmenizde fayda olacak birkaç efsaneyi ve karakteri, bilmeyenleriniz veya hatırlamak isteyenleriniz için, özet geçmek istiyorum. Şu an için alakasız gelebilir ama bölümler ilerledikçe parçalar yerine oturacaktır. Dilerseniz bölümleri okurken dilerseniz önceden bilgi sahibi olmak için aşağıdaki bilgilere göz atabilirsiniz.
Umuyorum ki bu yöntemle kitabı daha iyi anlayacak ve bilmediğiniz noktalarda buraya gelip göz atarak "Yazarcım demek bundan bahsediyor" diyebileceksiniz. Ayrıca bölümleri yazdıkça buraya efsaneler ve karakterler hakkında bilgilendirme ekleyebilirim bilginize.
Kitabın adı Helene fakat kitapta pek çok yerde Helen yazdığımı görürseniz şaşırmayın çünkü ismi iki türlü de telafuz edilebiliyor ve yazım dilinde Helen çok daha rahat bir kullanıma sahip olduğu için onu daha sık göreceksiniz.
Son olarak, kitapta anlamadığınız yerler olursa bana her daim mesajla ya da yorumlarla ulaşabilirsiniz. Kitap geriye dönüşün bol olacağı bir stille yazıldığı için bazı yerler eksik kalırsa "Yazar ne anlatıyorsun?" demezseniz mutlu olurum :). İleride mutlaka eksik kalan yerleri tamamlamış olacağım çünkü.
Her ne kadar kitabın yazım diline Beda Kenti serimden daha çok güvensem de yine hatalarım olacaktır. Bu noktada da beni uyarmanızı rica ediyorummm. Her zaman ileriye gitmek için çabaladığımı bilin.
Neyse şu an için söyleyeceklerim bu kadar. Sizi ek bilgilerle baş başa bırakıyorum.
Kırmızı İp Efsanesi
Uzak doğu mitolojisinden gelen bir inanış olan kırmızı ip efsanesine göre birbirine aşık olan ruhlar birbirlerine görünmez bir kırmızı iple bağlı olurlar. Bu ip kimi zaman kısalır, uzar, birbirine dolanır fakat iki taraftan biri intihar edip bu ipi koparmadığı sürece ip asla ama asla kopmaz ve ruhlar nereye gidersin gitsin önünden sonunda birbirlerini bulurlar.
Ayrıntılı bilgi isterseniz:
https://www.spiritueller.net/spirituel/birlikte-olmasi-gereken-iki-kisi-arasindaki-gorunmez-kirmizi-iplik-2/
Truvalı Helene ve Truva Savaşı
Zeus ölümlü bir prenses olan Leda'ya aşık olunca bir kuğuya dönüşüp onunla birlikte olur. (Şaibeli bir bilgidir fakat kitabta bu bilgi doğru kabul edilecektir.) Leda Zeus'un kızını, Helene'yi gizli bir yerde doğurur ve büyütür. Bir süre sonra Helene güzelliğiyle nam salar ve pek çok prens onunla evlenmek ister. Helene en sonunda Menelaos ile evlenir.
Yıllar geçer Tanrıçalar arasında bir güzellik yarışması yapılır ve Truvalı bir genç olan Paris'ten yeryüzündeki en güzel varlığın seçilmesi istenir. Paris Afrodit'i seçince Afrodit onu ödüllendirmek ister. Paris en güzel kadının aşkını isteyince Afrodit yeryüzündeki en güzel kadın olan Helene'nin aşkını ona verir.
Paris, Helene'nin aşkını kazanmak için saraya gizlice girer ve onu kandırıp kaçırır. Bunun üzerine Sparta Kralı Menelaos buna oldukça sinirlenir ve Truva krallığı ile büyük bir savaşa girer. Savaş oldukça uzun ve kayıplı geçer. İki taraf da fazlasıyla kayıp verir. Fakat Truva atı numarası sayesinde Menelaos bu savaşı kazanır, Helene de Sparta'ya geri dönerek Menelaos'la evliliğine ve anneliğine geri döner.
Bu oldukça uzun bir konu ve yabancı kaynaklarda daha doğru bilgiler bulunuyor. Fakat yine de genel bilginiz olmanız açısından bakmak isterseniz bir site paylaşacağım:
https://ozhanozturk.com/2018/01/26/troyali-helen-guzel-helen-yunan-mitolojisi/
Titan Krios: Bu konu hakkında neredeyse her kaynakta farklı bir bilgi var. Fakat yabancı kaynakların çoğunda kendisi Takımyıldızlarının Titan'ı olarak bilinmektedir. Şansı temsil ettiği söylenir.
Medusa: Yılan başlı güzeller güzeli bir kadın: https://medyaveiletisim.kulup.tau.edu.tr/bakma-tas-olursun-medusa/
Apollon: Işık, sanat, kehanet ve şifanın tanrısıdır. Truvalarıların destekçisi olmuştur.
Apollon ile Daphne
Apollon'un hazin aşk hikayesi ve Daphne'nin ağaca dönüşmesini anlatır: https://www.meftun.art/post/daphne-ve-apollon
Dionysus: Şarap tanrısı
Delos: Yunanistanda bir adadaki antik kent. Apollon ve Artemis'in doğduğu topraklar olarak bilinir.
Eros: Aşk tanrısı, Afrodit'in çocuğu.
Afrodit: Güzellik tanrıçası
Gülün Efsanesi: Birçok güçlü tanrının bir araya gelip yarattığı çiçektir. Çiçeklerin kraliçesi olarak da bilinir. Afrodit bu çiçeği Eros'a vermiştir.
Pandora'nın Kutusu: Zeus tarafından hediye edilmiş ve asla açılmaması gerektiği tembihlenmiş bir kutudur. Bir gün Pandora merakına yenik düşer ve kutuyu aralar. Böylelikle içindeki tüm kötülükler yeryüzüne yayılır. Pandora korkuyla ne yapacağını bilemezken kutunun içerisinde çok güzel bir şey görür. Bu "Umut"tur. Bunun üzerine Pandora tüm korkusunu unutur. Böylelikle kötülük ve umut dünya ile tanışmış olur.
Selene: Ayın tanrıçası. Titanlar ve Tanrıların savaşından tarafsız kalmıştır. Krios'un hükümdarlığının düşmesi ile uzayın tahtına geçmiştir.
Helios: Güneş'in tanrısı. Kirke'nin babası. Titanlar ve Tanrılar savaşında kardeşi Selene gibi tarafsız kalmıştır.
Kirke: Skylla'yı canavara dönüştürdükten sonra Aiaie adasına sürülmüş Helios'un kızı bir nymphadır. Büyücülükte kendini fazlasıyla geliştirmiştir. Odysseus evli olmasına rağmen onunla bir aşk yaşamış ve ondan Telegonos adında bir çocuğu olmuştur.
Artemis: Apollon'un ikiz kız kardeşidir. Ay'ı temsil eder ve av tanrıçası olarak bilinir.
Athena: Akıl ve savaş tanrıçasıdır. Odysseus'un koruyucu Tanrıçasıdır. Truva savaşında Spartalılar'ın yanında olmuştur.
Ares: Savaş tanrısıdır. Athena'nın kardeşidir. Athena'dan ziyade daha az stratejiyle hareket eder.
Hektor: Troya'nın veliaht prensi, Helen'in Troya'daki nadir dostlarından biridir.
Akhilleus: En büyük savaşçı olarak bilinir. Truva savaşında Spartalılar'ın yanında olur fakat can dostu kimi zaman da sevgilisi olarak bilinen Patroklos'un savaşta Hektor tarafından öldürülmesi ile büyük bir intikam ateşi le Hektor'u öldürmek üzere savaşa geri döner ve amacına ulaşır. Ardından Paris tarafından öldürülür.
Penelope: Helen'in kuzeni, Odysseus'un karısıdır.
Hades: Yeraltının korkulan tanrısıdır.
Hestia: Ocak ateşinin bakire tanrıçası olarak bilinir.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Daha önce bahsettiğim gibi bunlar bilinen mitolojik efsanelerdir. Kitabımda bunları farklı yansıtacağımı, zaman zaman kendi yarattığım mitolojik bilgilerden ekleyeceğimi belirtmek isterim. Bu bilgiler bize araç olacaklar yani.
Kendinize çok çok çok güzel bakın.
En kısa sürede yeni bölümde görüşmek üzere.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HELENE
Fantasy"Sence bu bina yeterince yüksek mi?" Terasın duvarında korkusuzca ayakları üzerinde duran çocuğun yere bakan gözlerinin aksine bakışlarını gökyüzüne çevirdi kız. "Yıldızlara dokunmak için mi?" Yanında hiçbir şey söylemeden oturan kıza çevirdi gözl...