Kembali lagiiii...bacalah dengan hati yg tenang ye anak...mama luv u guys very much...auchhhhh....hehehehe
Akhirnya aku mula menapak ke dlm kelas setelah seminggu mengikuti program orientasi untuk pelajar tingkatan 4. Kelas hari ini berjalan seperti biasa. Apa yg aku tertinggal aku akan rujuk kepada guru atau rakan2 kelas dan mereka membantu aku dengan baik kecuali Emy. Bukannya aku ada mintak tolong di apa pon n bercakap dengan dia pon aku tak pernah lagi tahun ni and lets just keep it that way. Habis kelas tengah hari ni aku ke pusat sumber sebentar untuk menyediakan flyer maklumat kelab dan persatuan yg Azim mintak tolong aku untuk sediakan. Aku mengambil masa juga untuk menyediakan semuanya dan nasib baik la aku ni ringan tulang orangnya...haihhhhh...tp hilang lah ikhlas tu...haha.
Setelah selesai aku pun melangkah untuk pulang ke kediaman tp akibat tak tahan nak kencing aku singgah ke tandas sebentar. Sesampai aku masuk ke tandas aku terdengar suatu suara didalamnya. "Ahhh...ahhhh sedap syg...hisap lagi syg ahhh"katanya. Aku yg terkejut hanya terdiam dan melangkah senyap ke dalam salah satu bilik tandas untuk melepaskan hajat aku. "Ahhhhh ahhhh sedap mulut syg...ahhhh ahhhh sedut lg syg"katanya lagi. Aku cuba untung senyap td percikan hajat kecil aku kedengaran. "Ada org"katanya halus seperti suara yg lain. "Ahhh...tak tahan syggg...hisap Emy hisap...ahhhh ahhh ahhhh ahhhh fuckkk ahhh"katanya. Aku membesarkan mata aku terkejut. Adakah ni Emy yg aku kenal atau Emy yg lain?...getus hati aku. Aku mempercepatkan urusan dan nak segera keluar dr situ. Taktala aku nak keluar dr tandas tersebut aku ternampak Emy.
Ya...Emy...betul tekaan aku. Dan seorang lagi lelaki. Lelaki yg aku kenal...Iman. Aku melajukan langkah aku keluar dr situ. Aku pasti Iman juga nampak aku perasan perihal yang berlaku antara Emy dan dia sebentar tadi. Iman...kenapa Iman...apa kau buat dengan Emy tu... Langkahku laju menuju ke kediaman aspura.
Keadaan bilik menjadi janggal dengan Iman yg asyik memandang aku. Aku sebenarnya malas nak campur urusan mereka tp Iman kawan aku. Sampai hati dia buat aku mcm ni. Bkn dia tak tau apa yg terjdi antara aku dan Emy tp sejak bila Iman ni bengkok plak. Setahu aku dia tak penah pon bg tau aku dia ni bengkok. But whyyyyyy iman whyyyyyy...kalau dengan org lain aku boleh terima lagi tp Emy...urghhhhhhh.
"Wan...aku nak cakap sikit ngan kau bole tak?"tanya Iman. "Kau nak cakap apa man...nanti2 bole tak...da mlm ni aku nak tido la"balasku setelah mengemas beg dan menuju ke katil untuk tidur pada jam 10.30 mlm...ya pelik sekali sebab awal pulak aku nak tidur malam ni. "Owhh...takpe la"kata Iman halus. Aku sebenarnya masih terkejut lagi dengan apa yg aku dengar dan lihat siang td. Sumpah mmg aku tak bersedia lagi nak hadap Iman. Aku memandang Emy yg sudah berada diatas katilnya dan dia perasan aku memandangnya. Serta merta aku mengalihkan pandangan aku ke arah lain. Patut ke aku jumpa Emy dan mintak dia terangkan semua ni? Patut ke aku mendengar penjelasan dr Iman juga? Atau aku patut abaikan mereka dan hindari saja merek. Tapi sanggup ke aku buat begitu kepad Iman? Kawan aku sendiri dr tingkatan 1. Kawan susah senang aku. Ya...aku bernekad untuk memberi peluang kepada iman untuk menerangkan kepada aku segalanya. Tapi bila aku sendiri sudah sedia baru aku akan sendiri minta penjelasan dia. Buat masa sekarang ni aku belum bersedia.
Keesokkan harinya aku pergi ke sekolah sendirian tanpa menunggu Iman. Mmg menjadi rutin aku akan bersama Iman untuk ke sekolah tiap2 hari. Kawan2 lain dibilik juga pelik dengan tindakan aku dan Iman hanya diam sj. "Man...kau gaduh dengan wan ke?"tanya Yen yg sedang bersiap. "Takda la"jawab Iman ringkas. "Ye la tu Man"balas Yen kembali. "Dah2...jom gerak...Emy da siap ke?aku nak lock pintu ni"kata Mad. Emy tidak menjawab pertanyaan Mad dan hanya meluru keluar bilik sendiri. "Apa kena la budak2 dalam bilik aku ni"kata Mad.
Kelas aku hari ni berjalan seperti biasa. Seperti biasa waktu rehat aku akan ke kelas Iman untuk rehat bersama. Walaupun keadaan kami janggal tp aku tak nak terlalu tunjuk sgt. Iman hanya diam saja sewaktu berjalan dengan aku ke kantin sama juga seperti aku. "Nak mkn apa hari ni?"tanyaku cuba memecah sunyi diantara kami. "Ntah la...wan nak apa?"tanya iman. "Kopok lekor kot mcm biasa n milo ais"balasku. "Sama je la klo mcm tu"katanya lalu aku pon pergi ke kaunter untuk mengambil air bungkus. Kami berjalan bersama menuju ke kelas. "Man ngan Emy kapel ke?"tanyaku secara tiba2 kpd Iman. Dia hanya terdiam sj tidak membalas pertanyaan aku. "Iman...Wan sbnrnya tak kisah pon tp Wan tau Iman bkn mcm ni. Iman yg wan kenal bkn mcm Wan. Wan tak nak iman salah buat pilihan"kataku. "Ye"balasnya ringkas. "Wan syg Iman sbb tu Wan nak yg terbaik je utk Iman dan dunia mcm ni bkn utk Iman"kataku. "Habistu dunia tu utk Wan je la ye?!"kata Iman sambil melihatku tajam dan kemudian berjalan ke arah lain meninggalkan aku sendiri. Aku hanya memandangnya saja yg semakin jauh meninggalkan aku.
Waktu riadah petang ni aku rasa malas sgt nak bersukan. Aku tekad aku hanya nak pusing2 saja kawasan sekolah hari ni. Keadaan aku dan Iman masih janggal. Waktu abis kelas tgh hari td pon Iman tak menunggu aku pun untuk balik bersama sebaliknya aku nampak Shahrul tepi pusat sumber tempat aku selalu lalu untuk pulang tetapi dia tidak keseorangan. Ada beberapa org perempuan bersamanya. Aku hanya tersenyum kpdnya yg perasan akan kehadiran aku. Sedikit sebanyak ada satu perasaan yg tak enak aku rasa dlm diri aku. Jeles? Mana mungkin...hahaha...kan?. Aku abaikan sahaja perasaan itu dan berlalu pergi meninggalkan dia bersama kawan2 nya itu.
Aku menunju ke koperasi untuk membeli vitagen perisa grape dan berjalan perlahan smbil meyedut air tersebut. "Wan...nak g mana tu...nak ikut bole?". Terdengar satu suara memanggilku dr belakang. "Owh...Shahrul...saja je jln2 ni...jom la"balasku. Aku hanya dia sambil berjalan seiring dengannya. "Hiii awakkkkkk...nak g mana tu...jom g kantin kita minum2 nak?"tiba2 ada sekumpulan perempuan disebelah kami. Aku hanya tersenyum memandang Shahrul yg ditegur mereka. Aku teruskan jalan aku meninggalkan dia bersama-sama kumpulan perempuan yg menegurnya td. Beberapa minit kemudian Shahrul muncul balik disebelahku. "Wan...kne tinggal sy td...sampai hati"katanya. "Laaa...peminat awk kan yg panggil tu...dorang bukan nak jumpa sy...awk kan da polularkan...hahaha"kataku smbil tertawakan dia. "Tak nak la sy...baik sy jalan dengan wan je lagi bagus...jom g kantin sy belanja"katanya. "Alhamdulillah rezeki"kataku dan dia hanya tersenyum.
"Acikkkkk...yuhuuuuuuu"kataku seloroh dengan makcik2 kantin. "Ada kamu wan...lama pakcik tak nampak kamu"kata pakcik kantin ni. "Ada je pakcik...pakcik je yg tak nampak sy maklum la makcik depan mata mana nak rindu sy...kahkahkah"kataku melawak. "Ishhh kamu ni...ada je nak kacau makcik kan...hehe...haa nak apa ni...kopok lekor?"kata makcik yg merupakan isteri pakcik kantin juga. "Awk nak minum apa?"tanyaku kpd shahrul. "Apa2 je...awk pilihkan utk sy...sy ikut je sbb sy yg bayar"balas Shahrul senyum. "Jgn nyesal ye...huhu...acik milo ais tabur 2 kasi tabur extra n ais kurang n budak ni bayar...hihihi"kataku. "Whaa2...kemain lagi suruh org belanja ye...untung la"kata pakcik. "Hehe...dia yg nak belanja sy pakcik...rezeki dr langit katakan...haha"kataku smbil melihat pakcik kantin hanya senyum sj.
Shahrul POV
Ramah betul la Wan ni dengan org lain. Mana lah org tak cepat senang dengan dia. Layan org pon lembut je. Dengan budak2 lagi la dia layan extra. Alahaiii mmg bae metarial betul la. Tengah hari td aku da la tunggu dia nak balik sekali tp budak perempaun kelas aku pulak dok kerumun nak sembang2 ngan aku. Last2 Wan smpai n nampak pulak aku ngan budak2 perempuan tu. Harap2 dia tak fikir bukan2 la. Semakin hari aku semakin syg pulak dengan dia. Kalau tak jumpa sehari rasa tak lengkap pulak hidup ni. Mata dia. Muka dia. Senyum dia. Tawa di. Semua tu aku nak hanya untuk diri aku shj. Andai saja dpt aku beritau apa isi hati aku padanya. Agak2 apa respon Wan ye...tidak. Aku tidak harus tergesa-gesa. Aku aku tawan hati Wan perlahan. Aku akan buat dia jatuh hati pada aku. Ya...hanya aku.
YOU ARE READING
Sayang S2: JANJI
De TodoJanji...jika akhirnya kau mungkiri, tak akan sesekali akan aku pegang kembali. Kau mengubah segalanya janji yang pernah kita lafaz dahulu hanya kerana dia.