SAYANG S2 : JANJI CHAPTER 26

74 4 0
                                    


Selamat berpuasa semua. Semoga semua baik2 saja ye. Musim panas ni kurangkan aktiviti di luar. Lurveee uolls...muahhhh 😘








   "Hi Kak Pia...bz nampak?"kataku kpd Kak Pia dikedainya. Aku dan Shahrul keluar outing bersama dan tempat pertama yg aku tuju mestilah kedai kek Kak Pia. "Ehh Wan...lama tak nampak...haaa layan la diri tu sndri ye akk bz ni"katanya. "Akk nak Wan tolong ke?"tanyaku. "Boleh ke Wan? Segan la akk dgn kamu ni selalu je tolong kedai akk ni"balasnya. "Halaaa akk...mcm tak biasa je ngan Wan...ni haaa Wan siap bawak pembantu extra lagi hokeyyy"kataku menunjuk kpd Shahrul yg sedang senyum disebelah aku. "Halaaa...ramai la yg dtg kedai akk hari ni ada mamat jambu ngan mamat hensem...haha"kata Kak Pia. "A ah...kne claim lebih ni...huhu"kataku lalu pergi mengambil apron utk aku n Shahrul.

    Aku memakaikan apron pd Shahrul dan memintanya untuk menjaga pintu masuk. Tugasnya hanya menyambut pelanggan dengan senyuman dan memberi mereka tray dan pengepit untuk mereka mengambil sendiri apa-apa yang mereka mahukan. Aku seperti biasa diamanahkan menjaga kaunter oleh Kak Pia.

    "Hamboihhh...sweet nye akk tgk korang berdua ni"kata Kak Pia. "Jeles la tu...mesti jarang sweet2 ngan abg ni kan...kahkahkah"seloroh ku kpd Kak Pia dan Kak Pia hanya mencuihkan lidahnya sj sambil tersenyum manis.

   Pelanggan hari ni bole tahan ramai juga. Strategi aku letak Shahrul di muka pintu menjadi...berguna jugak mamat ni. Ye la da kasi upah awal2 kan so ni la guna dia. Kak Pia pula sibuk di belakang membuat roti dan keknya. Suasana kedai penuh dengan bau roti serta kek yg baru dibakar dan pelanggan dpt melihat Kak Pia di dapur kerana ruang terbuka di antara bahagian depan dan dapur. Ini menjadi salah satu faktor kenapa ramai yg memilih kedai kek n pastri Kak Pia ni.

   Aku perasan yg Shahrul sedang dikerumni beberapa org perempuan dan dia hanya tersenyum melihat aku tetapi melihat mereka yg semakin berani menyentuh dia membuatkan aku sedikit cemburu. "Hi dik...kira kan ye"kata sorang pelanggan. "Ni je ke bang? Kukis ni ada promo bang beli 3 rm10"kataku. "Amboii sempat lg ye...baru kje ke kat sini?abg tak penah nampak pun"tanya dia. "Ehh takda la...sy tolong kakak angkat sy ni je...kesian dia tak cukup staff hari ni"jawabku. "Woww...baik nye dia...da la cute pulak tu...geram abg...hehe"katanya sambil tersenyum. "Semua sekali rm17.50 bang"kataku. "Ok...nah n baki simpan ye dik...oh mintak pen n kertas jap"katanya. "Nah bang"kataku smbil memberikan dia pen serta kertas. "Ni no tel abg...kalau free call2 la abg ye bole kita sembang2 or jalan2 ke ye...hehe"katanya smbil tersenyum lagi. "Errrrrr...ok bang...terima kasih...dtg lagi ye"kataku smbil melihat dia berlalu pergi.

   Aku perasan Shahrul memandangku tajam. Lalu aku mengibaskan kertas yg abg tu bagi lalu meniupnya untuk membuatkan dia cemburu. Dan taktik ku berjaya. Dia laju melangkah ke arahku lalu merampas kertas tersebut. "Amboiii...bukan main lg awk ye dengan pelanggan td!"katanya dengan nada cemburu. "Hahaha...hamboihhh bukan main pulak awk dengan perempuan-perempuan td siap kasi pegang2 lgi kan"balasku. "Errrr...mana ada...dorang yg pegang sy...haaaa awk pulak smpai dia kasi nombor bagai lagi"jawabnya cemas. "Cemburu ke?"tanya ku. "Tak pun...watpe nak cemburu"jawabnya. "Kalau tak cemburu takpe la nanti sy call je abg tu ye"kataku. "Ok3 sy cemburu...jangan la ye pls"rayunya. "Hahaha...tau pun...sy pun cemburu jugak tgk perempuan pegang2 awk ok"kataku. "Ok pasni sy cuba tak kasi org lain pegang sy selain awk ok"katanya dan aku hanya tersenyum mendengar.

   "Maaf lah meyusahkah korang pulak...ni akk da siap bungkus utk korang bedua bawak balik ye"kata Kak Pia usai selesai kami membantunya. "Mekasih kak...maaf la sbb kena balik awal nanti takda bas pulak nak balik"kataku. "Takpe...korang da tolong akk pun seribu rahmat da...haa balik tu hati2 dan jgn melencong tempat lain pulak tau"katanya lagi dan kami pun berlalu pergi. Sesudah sampai dihadapan sekolah kami pun berjalan naik ke kediaman aspura. "Best tak hari ni?"tanyaku. "Best la...tambah2 yg pagi tu...mcm nak lagi pulak...hehe"jawabnya. "Tumbuk nak?"kataku kpdnya smbil dia berlari dan aku mengejarnya. "Malam ni tidur mana?"tanyaku. "Tidur bilik awak la...mne tau dpt servis lagi ke...hehe"katanya. "Ahhh...takda2...bilik awk takda org ke?"tanyaku. "Ada je...ada yg tak balik jugak...knpe wak?"katanya. "Jom tidur bilik awk pulak mlm ni"kataku. "Awk pasti ke?tak kisah?"tanyanya. "Ok je...hehe...mlm nanti sy dtg ye...ok la g balik bilik awk dlu tau"kataku dan kami berpisah naik kediaman masing2.

   Mlm nye aku naik ke bilik Shahrul. "Assalamualaikum...masuk boleh?"tanyaku. "Waalaikumsalam...ehh abg wan...cari sapa ya?"tanya salah sorang dlm bilik tu. "Ermm...Shahrul mana ye?"tanyaku. "Owhh Shah td ada senior panggil dia"jawabnya. "Owh...ye ke...ok2"kataku. Mana pulak budak ni...aku da kata nak dtg bilik dia mlm ni bole pulak dia takda. Dari aku tunggu dia kat sini baik aku je pegi cari dia mne la tau dia kena buli ke tp ada ke org nak buli hantu galah ni.Aku berjalan ke hujung blok dan turun ke aras bawah untuk mencari Shahrul.

   "Ehhh ape ni...jgn la". Langkahku terhenti.

Sayang S2: JANJIWhere stories live. Discover now