Y/n
Tänään minulla on onneksi vapaapäivä. Tarkoituksena on myös kertoa Nikon bändikavereille jymyuutiset. Alkuun jännitti, mutta Niko on niin ihana poikaystävä ja sai jännityksen kaikkoamaan. Hän on ihan varma, että pojat ottavat uutiset hyvin. Kaipa munkin täytyy uskoa siihen.
Pojat olivat sopineet treenit alkavaksi kahdeltatoista eli puolen tunnin päästä. Olemme jo tekemässä lähtöä, koska Nikon pitää käydä mutka kotonaan. Kuulemma lyriikkavihkonsa on siellä.
Annoin poikaystävälleni luvan mennä auton rattiin, sillä en oikein uskalla enää ajaa. Siihen on syynsä. Viime talvena, jossain tammi-helmikuun vaihteessa tiet olivat aivan pääkallojäässä ja kaupunki ei hiekoittanut niitä kunnolla. Se tie oli niin liukas, että auto lähti luisumaan itsekseen ja yritin tietysti pysäyttää. Samantien kuitenkin rysähdin ojaan..
Selvisin onneksi ilman vammoja ja auto ilman isompia lommoja, mutta olisihan siinä voinut käydä pahemminkin. Luojalle kiitos, että sivulliset jäivät auttamaan ja tilanne päättyi hyvin. Kaikesta huolimatta se säikäytti aika pahoin ja jätti traumat.
Kerroin Nikolle tästä "onnettomuudesta" ensitreffeillämme ja hän suhtautui siihen hyvin. Hän ymmärsi ihan täysin, miksen uskalla ajaa enää. Hän lupasi olla kuskinani lopun elämää, joka on kieltämättä aika suloista. Mun oma kuski.
"mitä sä mietit?" Niko kysyy.
"sitä onnettomuutta." Sanon.
Niko katsoo minua myötätuntoisesti ja silittää reittäni.
--
Saavumme studiolle ja tällä kertaa Niko muisti myös avaimet. Naureskeltiin hississä, kun hän oli viimeisellä parilla kerralla onnistunut unohtamaan ne. Sitä sattuu.
Täydessä työntouhussa ovat jo näköjään Aleksi ja Joonas.
"hei." Hymähdän.
"ai terve." Joonas hymyilee.
"moi." Aleksi hymähtää.
Niko kävelee perässäni sohvalle, johon istahdamme.
"meinaatko joka kerta tuua mimmis tänne?" Joonas virnuilee Nikolle.
"joo todellaki." Niko virnuilee.
"no kiva. en oo yhtään kateellinen." Joonas naurahtaa.
"hei, kyllä säki löydät ihan varmana jonkun." Naurahdan.
"lohduttaa hei tosi paljon."
Joonas tuhahtaa.Naurahdan levitellen käsiäni.
Niko vain pudistelee päätään, mutta avaa sitten taas suunsa.
"missäs muut on?" Niko kysyy.
"Olli oli pyöräilemässä tänne ku soitin sille hetki sit. ja Joel tulee kai tunnin päästä. Tommista ei mitään tietoo." Aleksi sanoo.
"Tommi tulee kans ihan kohta, kysyin äsken." Joonas sanoo.
"okei, hyvä." Niko sanoo.
Jään katselemaan sivusta, kun pojat tekevät töitään. Aleksi kuitenkin käännähtää työtuolillaan minua kohti.
"hei muuten Y/n, miksasin ja tein sun taustalaulut valmiiks biisiä varten. haluutko kuulla?" Aleksi kysyy.
Toivottavasti en kuulosta ihan kamalalta..
"joo!" Hihkaisen.
Aleksi painaa sitten taustalauluni päälle ja punastun hieman kuullessani oman äänen. Niko kääntyy katsomaan minua hymyillen, hymyilen takaisin. Myös Joonas hymyilee. Taustalaulu pätkä oli yllättävän lyhyt, mutta hyvä niin.
"sulla on kaunis ääni."
Joonas hymähtää"kiitti." Hymähdän.
"kerranki Porko on jossain oikeassa." Niko nauraa.
Aleksi naurahtaa, jolloin minäkin naurahdan. Joonasta lähinnä virnistyttää. Hupsuja poikia.
--
Koko lössi oli saapunut paikalle ja me pidämme Nikon kanssa vielä keittiössä pientä neuvonpitoa. Lopulta olemme valmiita kertomaan muille uutiset. Vatsassa muljahtelee jännästi.. Hui kamala kun on jänskää!
"tuota.. jos hetken kuuntelisitte?"
Niko esittää kysyvään sävyyn."joo toki." Olli sanoo.
Tuo laskee basson telineeseen ja kääntyy meihin päin. Rumpujen takana istuva Tommi laskee puolestaan rumpukapulat ikkunalaudalle. Loput kääntyvät meihin päin.
"no? antakaa tulla." Tommi tokaisee.
"me seurustellaan.." Niko aloittaa.
"onnee!" Joonas hihkuu.
"mutta ei siinä vielä kaikki."
Niko jatkaa."ai hä?" Joonas kysyy hämmentyneenä.
"Porko turpa kiinni." Joel tuhahtaa.
"tota.. joo. me saadaan vauva."
Sanon hymyillen."TÄH?" Joonas huudahtaa.
Muiden ilmeet ovat aika priceless. He eivät oikein tiedä mitä sanoa. Suloista.
"herranjumala onnee."
Aleksi hymyilee.Tuo halaa meitä molempia. Samoin Olli. Pidän Ollista todella paljon, kaverimielessä. Hän on niin herttainen ja mukava. Myös Joel ja Tommi tulevat halaamaan. Joonas toipuu edelleen järkytyksestä.
"pysy miehenä." Tommi sanoo Nikolle tuota halatessaan.
"no eiku se muuttuu naiseks."
Joel hörähtää.Tommi vain pyöräyttää silmiään, kun Niko repeää nauruun. Minäkin alan nauramaan.
Samanaikaisesti huomaan Joonaksen pyyhkivän kyyneleitä.
"kaikki hyvin?" Kysyn.
"joo on.. mä vaan.. oon tosi onnellinen teidän puolesta"
Joonas niiskuttaa."no vooii, anna hali."
Sanon lempeästi.Joonas halaa minua.
"löytyy tästä meidän hölmöläisestä herkkäki puoli." Niko hymähtää.
Niinhän sitä sanotaan, että rock- ja metallikansa ovat pehmoja.
-
sanat: 642yhtäccii iski ihan hirveä kirjotusmotivaatio 🙈
millonkas teillä alkaa joululomat? mulla 20.12 🎄
YOU ARE READING
𝒚𝒉𝒕𝒆𝒏𝒂̈ 𝒊𝒍𝒕𝒂𝒏𝒂 | 𝑵𝒊𝒌𝒐 𝒙 𝒀/𝑵 ✅️
RandomNiko tapaa suorastaan seksiä tihkuvan naisen yökerhossa ja rakastuu tuohon ensisilmäyksellä. mitä tapahtuu? se selviää lukemalla :) 𝘃𝗮𝗿𝗼𝗶𝘁𝘂𝘀, kirja sisältää kiroilua päihteiden käyttöä smuttia tarvittaessa on tw = trigger warning