62 - "Se on sit totuuden hetki"

251 19 2
                                    

Y/n

Aamupalaa syödessä eilispäiväiset keskustelut Eerikan kanssa palaavat mieleeni. En edelleenkään osaa kunnolla sisäistää sitä, mitä hän minulle siellä juhlissa sanoi.

Päivän takainen keskustelu >>

"Y/n.. mun pitäis puhua jostain.." Eerika takeltelee yhtäkkiä.

"no?" Kysyn hieman
huolestuneena.

Sekunnit ovat pitkät ja hiljaiset, kunnes tuo jatkaa puhumista.

"mä.. m-mä. miten tän vois sanoo järkevästi." Eerika huokaisee.

"ihan rauhassa." Sanon lempeästi.

"mä oon ehkä.. ra-raskaana."
Eerika takeltelee.

Katson parasta ystävääni ensin hieman järkyttyneenä, kunnes yskäisen. En meinaa saada sanoja suustani. Mitä aktuaalista
helvettiä?!

"okei, tota.. öh. ootko tehny testin?" Kysyn.

"en oo vielä, mutta epäilen et ehkä oon paksuna." Eerika sanoo.

"joo o, no tota. ööh.. anteeks, en oikein osaa sisäistää tätä." Sanon.

"ei hätää, en mäkään."
Eerika sanoo myötätuntoisena.

"sovitaanko niin, että tuut huomenaamulla meille kun pojat menee studiolle ja teet testin?" Kysyn.

"joo, tehdään niin."
Eerika nyökkää.

Takaisin nykyhetkeen >>

Keskustelu jäi siihen ja jatkoimme vielä myöhemmin WhatsAppissa. Eerikaa pelotti. Ymmärrän ihan täysin häntä ja tietysti lupasin olla tukena, kävi miten kävi.

Samassa häneltä tuleekin viesti. Hauska sattuma.

Eerika kertoo olevansa tulossa meille. Tuo lähetti kuvan raskaustesteistä ja kysyi, onko varmasti hankkinut oikeanlaiset testit.

Kuvassa oli ClearBluen digitaalitesti, sekä saman merkin viivatesti. Vastasin, että ihan oikeita ovat. Onhan se varmasti haastavaa ostaa raskaustestejä, kun ei ole ikinä sellaista aiemmin tehnyt.

--

Ovikello soi. Sain juuri laitettua Lumin päivän ensimmäisille päiväunille. Hyvään ajankohtaan sattui!

Hipsin makuuhuoneesta eteiseen ovelle ja avaan sen. Sen takaa paljastuu kukas muukaan, kuin Eerika.

Halaamme pitkään, jonka jälkeen siirrymme peremmälle. Annan ystäväni hengittää ja itkeä itkut rauhassa ennen varsinaista jännitysnäytelmää.

"mä oon valmis."
Eerika huokaa syvään.

Nyökkään ja ojennan tuolle kertakäyttökupin, johon hän voi virtsata. Tuo kävelee vessaan ja jään itse odottamaan sohvalle.

Viiden minuutin kuluttua hän palaa istumaan viereeni ja takertuu minuun kiinni. Kiedon käteni ystäväni ympärille, tukea ja rakkautta osoittaen.

Aika tuntuu kuluvan hirveän hitaasti. Testeissä kuulemma luki, että selkeän tuloksen saamiseksi on odotettava vähintään 5 minuuttia.

Istuskeltuamme jonkin aikaa, Eerika liikahtaa. Tuo nousee ylös. Lähden hänen peräänsä.

"se on sit totuuden hetki.
Eerika hengähtää.

Jään ovenkarmiin seisomaan, kun hän kävelee lavuaarin reunalla olevien testien luokse.

Hän ottaa tärisevin käsin ensin digitaalisen testin käteensä ja sulkee silmänsä, kääntäen sen ympäri. Sitten hän avaa silmät ja katsoo testiä.

"no?" Kysyn.

Eerika purskahtaa itkuun. Onnelliseen sellaiseen. Omat silmänikin kostuvat.

"mä oon raskaana!
oon raskaana!"
Eerika kailottaa onnellisena.

En pysty mitään muuta kuin itkemään. Vittu mä oon niin onnellinen mun bestiksen puolesta.

"aattele, että sun ei sen lääkärin mukaan ees pitänyt ehkä saada lapsia ja nyt sä kannat pikkusta masu-asukkia."
Sanon herkistyneenä.

"niinpä. emmä kestä."
Eerika itkee.

Halaan ystävääni pitkään.

--

Tunti myöhemmin

Tilanteen rauhoituttua lähdimme ajamaan Eerikan autolla kohti studiota. Sattumalta mun vanhemmat oli tulossa kylään, joten  ne jäi katsomaan Lumin perään.

Saihan ne toki tietää ilouutiset. Molemmat oli onnellisia Eerikan puolesta ja toivotti kovasti onnea. Vielä vauvan isälle ja muillekin pitäisi kertoa. Hyi apua, jännää!

Jännittää yhtä paljon, kun omasta raskaudesta kertominen aikoinaan. Ihan hullua.

--

Pojat hieman ihmettelivät saapumistamme. Ei ihme.

"missä Lumi on?"
Niko kysyy.

"porukat tuli kylään just kun lähettiin, niin ne jäi hoitaan pikkusta." Sanon.

"no kiva."
Niko hymyilee.

"mut mikäs teidät tänne toi?"
Tommi kysyy.

"Eerika voi varmaan kertoo tarkemmin." Hymyilen.

Tuo istuu Joonaksen viereen ja kaivaa taskustaan digitaalisen raskaustestin, ojentaen sen sitten poikaystävälleen.

"mitäs siinä lukee?"
Eerika kysyy hymyillen.

Joonas katsoo tikkua ensin todella, todella hämmentyneenä, kunnes ilme muuttuu järkytykseksi. Tuon silmät leviävät lautasiksi ja leuka tipahtaa lattiaan.

"elä viitti." Joonas
naurahtaa herkistyneenä.

Eerika nyökkää vimmatusti silmät kosteina, jonka jälkeen Joonas ottaa tuon halaukseensa ja suutelee tyttöystäväänsä intohimoisesti.
Aww, ylisöpöä!

"me saadaan vauva."
Eerika sanoo herkistyneenä muillekin.

"mä arvasin, paljon onnea."
Tommi hymyilee.

"ihanaa, onnea."
Niko hymyilee.

Katson häntä hymyillen, kietoutuen häneen tiukasti kiinni. Vaihdamme nopean suudelman.

"onnee, tosi hienoo."
Aleksi hymähtää.

"ihan helvetin siistiä. onnee."
Olli sanoo herkistyneenä.

Mä oon ihan tosi onnellinen <3

-
sanat: 680

yllätyyss 🙈😂

päivät vähenee ja kohta nään
bc:n <33

en muuten meinannu saada aluksi perjantaita töistä vapaaksi, vaikka olin jo työhakemuksessa alustavasti ilmoittanu, että tarviin tän viikon viikonlopun vapaaksi sovitun reissun takia. esihenkilö ei tätä alkuun muistanu, mutta sitten lopulta pahoitteli ja sain perjantain vapaaksi. 🫡 että hiiohoi, hauskuuksia horisontissa. 🥳

𝒚𝒉𝒕𝒆𝒏𝒂̈ 𝒊𝒍𝒕𝒂𝒏𝒂 | 𝑵𝒊𝒌𝒐 𝒙 𝒀/𝑵 ✅️Where stories live. Discover now