54 - Negatiivisia tunteita

221 18 6
                                    

Skip 1 viikko>>

Y/n

Mun, sekä Nikon vanhemmat olivat tulleet kylään katsomaan tuoretta tulokasta. Tosin Nikon vanhemmat ovat olleet meillä muutaman yön, sillä Helsingin ja Oulun välimatka on aika pitkä.

Heistä on ollut paljon apua, eteenkin vauvan hoidon ja kotitöiden kanssa. Nikon äiti jopa eilen pyykkäsi ja teki koko porukalle vuoallisen lasagnea, vaikka ei olisi tarvinnut.

"mites bändielämä jatkuu tästä?" Faija kysyy Nikolta.

"tottakai me jätkien kans rundataan paljon. mutta mahollisimman paljon yritän olla myös näiden rakkaiden kanssa kotona." Niko hymähtää.

Faija nyökkää ja hörppää
kupistaan kahvia.

"ja kyllähän me tytöt pärjätään kahdestaankin." Sanon.

"niin ja minä ja isä ollaan lähellä, jos tarvii apua jossakin." Mutsi sanoo.

"kyllä teidän perheelämä järjestyy, vaikka Niko onkin toisinaan poissa." Nikon äiti sanoo lempeästi.

"ilman muuta." Faija hymähtää.

Käännän katseeni mutsiin ja hän hörppää kahvia, pyöritellen silmiään. No mitä nyt..

"mä en tiedä oikein sittenkään, että onko se lapselle hyväksi jos isä on poissa jatkuvasti." Mutsi sanoo.

"miten niin "jatkuvasti" ?! Niko on korkeintaan vuodessa 3kk poissa kotoa, eikä sekään oo
putkeen!" Ärähdän.

"no mutta mieti itseäsi ja vauv-

Keskeytän kuitenkin mutsin.

"mitä vittua sä oikein horiset?! Niko on mun avopuoliso ja lapsen isä. ja me ollaan aikusia ihmisiä ja tiedetään kyllä, mikä meille on parasta!" Melkein huudan.

"ehkä meidän on parasta lähteä." Faija sanoo mutsille.

Mutsi ryntää eteiseen ja paiskaa ulkooven perässään kiinni. Faija katsoo minua pahoittelevana, mutta lähtee sitten myös. Samantien heidän lähdettyä purskahdan itkuun.

"mä en tajuu.."
Soperran itkien.

"shh." Niko hyssyttelee, ottaen minut halaukseen.

Vauva jäi mitä ilmeisimmin Nikon vanhempien hellään huomaan, kun me menemme kahdestaan meidän makuuhuoneeseen.

Makaan sängyllä tuon kainalossa ja kerron tuntemuksistani, kyynelten valuessa poskiltani. Miksi mutsin piti yhtäkkiä alottaa joku ihme draama..

"mä tavallaan ymmärrän sun äitiä, mutta eihän se ehkä kovin viisaasti ollu häneltä sanottu." Niko sanoo.

"nii. mä en vaan haluais olla riidoissa." Sanon.

"onhan se varmasti ikävää. mutta toisaalta pieni etäisyys saattais tehdä ihan hyvää." Niko sanoo.

"mm." Mumisen.

Suutelen sitten Nikoa. Tuo vastaa siihen samantien ja puhumisen sijasta keskitymmekin toisiimme hieman toisenlaisella tavalla..

Ryömin miehen päälle hajareisin. Nojaudun tuon kaulalle ja alan imeä siihen merkintöjä. Tunnen kädet takapuolellani. Jostain syystä kiihotun siitä erityisen paljon.

"sä taidat kaivata vähän aktiviteettia?" Niko kysyy
kulmia kohotellen.

"niin kai." Virnuilen.

Suutelemme, mutta sitten muistan sen faktan, että Nikon vanhemmat ovat saman katon alla.

"ei me voida, sun vanhemmat on täällä." Sanon.

"ainii, shit. no, mennään vaikka studiolle." Niko huokaisee.

"panemaan?!" Kysyn hieman järkyttyneenä.

Niko purskahtaa nauruun ja hädintuskin saa henkeä. Tuon silmistäkin valuu kyyneleitä.
Häh?

"no ei! mennään kattoon, että onks Joel ja Joonas siellä." Niko nauraa.

"aa, mä jo luulin et.."
Naurahdan järkyttyneenä.

"joo no mä luulen, ettei jätkät ihan hirveenä arvostais jos me jyskytettäis studion sohvaa." Niko naurahtaa.

"no aijjaa." Nauran.

--

Studiolle>>

Tulimme kolmistaan studiolle. Nikon vanhemmat olisivat kyllä mielellään hoitaneet bebeä, mutta hekin ansaitsevat välillä rauhaa ja omaa aikaa meistä.

Nousemme hissillä ylös, kolmanteen kerrokseen. Tuttu dingdong-ääni saattelee meidät kerrokseen ja studion ovelle, jonka Niko avaa avaimillaan.

"mooi!" Huikkaamme yhtäaikaa.

"moro." Joelin ääni vastaa
jostainpäin tilaa.

Ulkovaatteet riisuttuamme eteiseen, suuntaan Nikon perässä studion puolelle. Kannan turvakaukaloa, jossa bebe köllöttelee tyytyväisenä.

"moi- herranjestas pikku prinsessaki tuli mukaan." Joel hymähtää.

"jep." Hymähdän.

Niko halailee Joonasta, joka näyttää olevan jotenkin surullinen. Minkä takia tänään kaikkialla on niin paljon negatiivisia tunteita??

"musta ei tuu ehkä ikinä iskää." Kuulen Joonaksen mumisevan.

Voi ei. Eerika siis kertoi hänelle totuuden..

-
sanat: 560

välillä vähän negatiivisia
tunteita 🫢

nimiehdotuksia vauvalle?






𝒚𝒉𝒕𝒆𝒏𝒂̈ 𝒊𝒍𝒕𝒂𝒏𝒂 | 𝑵𝒊𝒌𝒐 𝒙 𝒀/𝑵 ✅️Donde viven las historias. Descúbrelo ahora