46 - "Minkälainen sun vointi on?"

254 20 11
                                    

Y/n

Tunnen, kuinka voimakas kipu käy läpi kroppaani. Supistukset ei oo tähän mennessä vielä ikinä ollu näin kivuliaita.. Mä kuolen ihan just.

"Niko!" Huudan paniikissa.

"hengitä syvään, ei oo mitään hätää."
Vanessa rauhoittelee.

Huudan täysiä kivusta, kyyneleiden virratessa pitkin poskiani. Puristan sohvapöytää toisella kädelläni.

"rakas, mikä on?!"
Tuttu ääni kysyy hädissään.

Niko kyykistyy viereeni, pukien paitaa samalla päällensä. Heittäydyn miestä vasten ja pidän hänestä tiukasti kiinni.

"kovia supistuksia. seurataan nyt hetki, et mihin tää menee. mä oon ammatiltani kätilö, eli tässä ei oo mitään hätää." Vanessa sanoo

"entä jos tää syntyy jo nyt??"
Kysyn paniikissa.

"shh, ihan rauhassa. nyt keskityt hengittämiseen." Vanessa jatkaa rauhoitteluani.

Tuo silittää selkääni, samalla kellottaen supistuksiani. Menis jo ohi..

"ei näitä mitenkään hälyttävän tiheästi tule, mutta parempi seurailla tilannetta vielä." Vanessa sanoo.

"joo, seuraillaan." Niko sanoo.

"anteeks et teidän saunailta meni pilalle." Sanon ties kuinka monennen supistuksen hellittäessä.

"no höpöhöpö. tärkeintä et sä ja vauva ootte kunnossa."
Niko sanoo rauhallisesti.

"no mutta kun-

En ehdi kuitenkaan sanoa lausetta loppuun, kun Niko hyssyttelee. Päätän luovuttaa vastaan inttämisen, vaikka pahaltahan minusta tuntuu että tää ilta meni tälleen. Mutta toisaalta eihän tätä voinu mitenkään ennakoida.

"Y/n, sä et oo todellakaan pilannut mitään. tällaset asiat on ihan luonnollisia loppuraskaudessa ja joskus ne yllättää näin. mut kuten Niko sanoi, niin tärkeintä on et sinä ja vauva ootte kunnossa." Olli sanoo.

"hyvin sanottu bro."
Niko hymähtää Ollille.

Hymyilen vain Ollille niin hyvin, kuin kivuissa pystyn. Onneksi tuntuu kuitenkin siltä, että supistukset alkavat olla ohi. Hengittelen syvään, Nikon suukottaessa otsaani.

"helpottaako?" Vanessa kysyy.

"juu, toistaiseksi ainaki." Sanon.

"sut ois varmaan hyvä saada makuulle. voisit yrittää nukkua." Vanessa sanoo.

"väsyttää kyl aika paljon. ehkä se tosiaan auttaisi." Totean.

Pääsen poikaystäväni avuin ylös lattialta ja tuo taluttaa minua varovasti kohti makuuhuonetta.

Pienen säädön jälkeen saan puettua yövaatteet päälle ja käperryn peiton alle, ottaen pitkulaisen "raskaustyynyn" kaveriksi. Sen kanssa pystyy nukkumaan kyljelleen.

"pärjäättekö te vai jäädäänkö me yöksi kaikelta varalta?"
Vanessa kysyy.

"mitä mieltä sä oot?"
Kysyn itse kätilöltä.

"noh, oishan se ihan hyvä että jäätäis jos jotain sattuu tapahtumaan. mutta ei me tietenkään jäädä, jos te ette haluu." Vanessa sanoo.

𝒚𝒉𝒕𝒆𝒏𝒂̈ 𝒊𝒍𝒕𝒂𝒏𝒂 | 𝑵𝒊𝒌𝒐 𝒙 𝒀/𝑵 ✅️حيث تعيش القصص. اكتشف الآن