23 - "Onks hyvä olla?"

301 18 2
                                    

Niko

Eilinen keikka oli mahtava, niinkuin yleensäkin. Harmi vain, että nyt kärsin pienestä hedarista. Puolikkaalla buranalla tää lähtisi, mutta en voi oikein liikkua mihinkään sängyltä..

Nimittäin huonekaverini, Aleksi nukkuu pää rintakehääni vasten. Toinen on niin sikeässä unessa, ettei viitsi herättää. Päädyn selaamaan puhelinta ja samalla silitän hennosti miehen selkää.

Laitan tyttöystävälleni viestiä.

"Huomenta rakas❤"

Vastaus tulee muutaman minuutin sisällä.

"Huomenta😘💕"

Juttelemme jonkin aikaa, kunnes
Y/n:in täytyy alkaa valmistautumaan uuteen työpäivään. Hän aikoi käydä suihkussa. Y/n kertoi saaneensa uuden ystävän, Iidan. Iida odottaa kuulemma myös vauvaa. Mukavaa, että tyttöystäväni ei ole ihan ilman vertaistukea.

Lasken puhelimen sängyn viereen yöpöydälle ja haukottelen, samalla hieroen kasvojani. Pitäisi ehkä sittenkin herätellä Aleksia. Meidän pitää olla kohta menossa aamupalalle ja sen jälkeen lähteä jatkamaan matkaa.

"Ale." Sanon rauhallisesti.

Ravistelen tuota hellästi.

"hei, Ale. pitäis herätä." Sanon.

Kuulen hetken päästä epämääräistä muminaa, jonka jälkeen Aleksi haukottelee.

"noni, huomenta!" Hymähdän.

"huomenta." Aleksi virnuilee perinteikkäästi.

"kello on puol ysi, ysiltä pitäis olla aamupalalla." Sanon.

"hyvä ku herätit." Aleksi mumisee.

Suukotan Little Man:in poskea, josta hän hieman punastuu. Tirskahdan näylle, jolloin Aleksi naurahtaa.

Nousemme sängystä ja Aleksi alkaa ensimmäisenä laittaa vaatteita päälle, kun minä taas suuntaan vessaan. Otan särkylääkkeen, pesen hampaat ja harjaan hiukset. Laitan ne jotenkin simppelisti nutturalle pääni päälle.

Lopuksi suhaus partavettä, valmista!

Päästän Aleksin tekemään vessaan toimiaan ja vuorostaan minä etsin päälleni vaatteet. Matkalaukustani löytyy Blind Channelin oma huppari ja verkkarit. Ne saa luvan kelvata.

--

"miten oot jaksellu?" Olli kysyy.

Istahdamme ensimmäisenä porukasta pöytään, kun muut jäivät vielä täyttämään lautasiaan.

"no aivan ok. onhan mulla tietysti ikävä Y/n:iä, mutta pikkuhiljaa alkaa tottua." Sanon.

Olli nyökkää ja silittää käsivarttani pikaisesti.

"mitäs täällä hempeillään?"
Mikko kysyy.

"kuka hempeilee?"
Kuuluu Joonaksen ääni.

Tuo ilmestyy Mikon takaa pöytään.

"nämä kaks homostelee."
Mikko sanoo osoittaen meitä.

"miten niin?" Naurahdan.

"no eikä homostella!"
Olli älähtää huvittuneena.

"relatkaa, läppää."
Mikko hymähtää.

Loput porukasta löytävät myös pöytään. Tosin Santeri seisoo pöydän päässä ja huitoo käsillänsä, kuin helikopteri. Jostain se on hommannut myös fläppitaulun ja siinä on kirjoitettuna päivän suunnitelma.

"ja jos joku vähänki venkoilee, niin tulee fläppitaulusta päähän."
Santeri ilmoittaa lopuksi.

Selvä pyy.

"ihanko eskarissa olis."
Joonas tokaisee

"siitä sen saa kun on henkisesti viis vee." Joona virnuilee.

Mua alkaa naurattaa niin paljon, että meinaan tukehtua munakkaaseen. Saan sen kuitenkin nielaistua, mutta sitten on pakko nauraa. Myös muu pöytä on yhtynyt nauramaan.

--

Aamiaiselta selvitty hengissä. Tulimme vielä hetkeksi ennen lähtöä lepäämään huoneisiin. Sen verran kiltti se meiän kiertuemanageri on, että soi pienen lepohetken.

"mites eroahdistus?" Aleksi kysyy.

"noo, päivä kerrallaan." Totean.

"siitä on hyvä lähtee liikkeelle."
Aleksi sanoo.

Tuo taputtaa minua olkapäälle.

Myös siihen on ollut totuttava, ettei kukaan koskekaan päivittäin niinkuin yleensä. Läheisyydenkaipuu on aika kova tällä hetkellä, mutta en tiedä kehtaanko vaivata Aleksia asialla. Toisaalta, mitä mä siinä menetän?

En mitään. Fuck it.

"tuota.. Ale?" Kysyn.

"joo?" Tuon herttainen ääni kysyy.

"voitko halata mua?" Kysyn.

"tottakai!" Aleksi hymähtää.

Tuo laskee puhelimensa yöpöydälle ja nousee istumaan makuuasennosta. Teen samoin. Little Man vetää minut halaukseen ja silittää varovasti selkääni.

"onks hyvä olla?" Aleksi kysyy.

"on, tosi hyvä. voidaanko vaan hetki olla näin?" Kysyn.

"voidaan."
Rauhallinen ääni vastaa.

--

Ja niin sitä taas istuttiin apinalaumana keikkabussissa.

Tommi viihdyttää meitä vitseillään, joita ei viitsi kertoa ulkopuolisille.
Ne ovat melkoisen härskejä..
Sen huomaa siitä, että lähes kaikkien korvat punoittavat.

Mua vastapäätä istuva Joonas kuitenkin vei huomioni Tommista pois ja aloimme keskustella kahdestaan. Mies kertoi lukeneensa viime yönä minusta ja itsestään tehtyjä fanifiktioita. Olin suurimmaksi osaksi kuulemma ollut top ja Joonas bottom.

"on ne fanit kyllä hurjia."
Naurahdan.

"jep, en vois ikinä kuvitella itteäni imemässä sun munaa. kaikella rakkaudella." Joonas naurahtaa.

"joo no ei ois mullakaan ihan heti ekana mielessä." Naurahdan.

"ootsä silti rakas."
Joonas lässyttää.

"juu tuu." Lässytän takaisin.

Lähetämme lentosuukot toisillemme. Kukaan ei edes huomannut meidän lopettaneen Tommin ja hänen härskivitsiensä kuuntelun. He naureskelevat niin makeasti, etteivät ehdi kiinnittää huomiota.

Voi pojat.

-
sanat: 640

tulin purkaan paskaa fiilistä kirjottamiseen, toimii aina 👍🏻

















𝒚𝒉𝒕𝒆𝒏𝒂̈ 𝒊𝒍𝒕𝒂𝒏𝒂 | 𝑵𝒊𝒌𝒐 𝒙 𝒀/𝑵 ✅️Where stories live. Discover now