chapter 22:larikan diri

1K 51 10
                                    

◤──•~❉᯽❉~•──◥

Khaisar merenung lesu luar tingkap kereta Mercedes S600 yang meluncur laju ke destinasi.Mereka mugkin akan sampai ke airport sebelum pukul 6 petang dan terus terbang ke London. Tidak tahu apa yang tergesa-gesa sangat sehingga dia mahu kemas barang-barangnya pun dalam keadaan kelang-kabut.Merenung nasib yang akan menimpanya.... pundi kencingnya terasa gatal seperti mahu bocor."Emmmmm...bang...nak singgah petronas sekejap boleh tk...nak terkencing dh ni."Khaisar takut-takut ingin bertanya kepada lelaki sasa yang sedang memandu dengan muka bengis disebalik kaca mata hitam.Hanya ada lelaki ini berdua dengannya didalam kereta mewah ini.Udara sentiasa rasa mencengkam dan mencucuk-cucuk,mungkin ini sebabnya rasa nak terkencing,ditambah lagi sejuk pendingin hawa.

Perlahan kereta yang laju meluncur tadi belok menyinggah petronas.Nasib baik tak jauh,kalau tak dalam kereta ni jugak khaisar kecing.Lantaklah kereta sapa,klau dah tak tahan..kat mana-mana pun boleh.

"Cepat!"

Tersentak Khaisar dibuatnya ,nak suruh cepat pun agak-agak lah,ingat dia apa,sergah-sergah dia macam tu."ye..ye..."Khaisar buka pintu dan berlari anak pergi ke arah belakang petronas mencari tandas.

• ⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱✾⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰ •

Plushhhhhh!

Bunyi pam air memenuhi tandas kecil yang hanya muat dua lelaki dewasa.Tak faham dia kenapa semua stesen minyak bilik air kecil,cawangan beratus,bilik air air pun tk boleh buat.

"Hahahahaha,memang bodoh budak tu percaya!"

Lelaki yang menjadi pemandu kereta yang dinaiki Khaisar sedang bersandar di pintu kereta sambil menganggang telefon.Suara ketawanya sahaja ,satu stesen boleh dengar.Ingat ni apa,bapak dia punya halaman rumah.Khaisar berkerut melihat kelakukan lelaki yang boleh di sebut sebagai bodyguard itu sambil membetulkan zip seluar,tapi bukan bodygurd Khaisar lah yang pasti.

"Bodoh sangat bahasa Inggeris sampai tak perasan diri dah kene jual, hahahaha."

Khaisar yang tadi ingin menuju ke kereta terhenti apabila merasakan perbualan lelaki itu mengenai dirinya.Khaisar menyembunyikan dirinya di balik dinding sambil memasang telinga.'Apa yang sebenarnya diorang sembunyikkan daripada aku!'

"Iyyelah,hutang semua tu mana ada memang bapak dia nak beli apa.Orang miskin mana pandai pakai duit  banyak-banyak ni."

Walaupun suara lelaki itu tidaklah kuat,namun pebualan mereka sampai ke pendengaran Khaisar.Seluruh badannya menggeletar terkejut mendengar kenyataan yang sebenarnya bahawa dia sudah di tipu hidup-hidup!'Puki,puki,puki!bodoh,sial,semua benda tu tak wujud pun sebenarnya!'Khaisar mula menyirap,saluran darahnya mula menggelegak.Mahu sahaja muka lelaki itu ditumbuk lunyai,namun dia sedar bahawa tuah bukan disisinya.'Aku kena lari!'Itu sahaja yang difikirkan Khaisar buat masa ini,dia perlu melarikan diri!

• ⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱✾⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰ •

Huhh,huhh,huhh

Khaisar memegang lututnya sambil tercungap-cungap,peluh sudah membasahi tubuhnya,seperti dia baru sahaja menerjah hujan,sedangkan ini semua peluhnya sendiri.'Aku nak buat apa sekarang ni,nak lapor polis?Diorang percayakan aku ke?Entah-entah lelaki yang kat cafe tu nanti yang jemput aku.Sial!Kenapa semua jadi macam ni.Nak call Rizkey ke?Tapi aku mna tau nombor dia.'Khaisar buntu,apa sebenarnya dia perlu lakukan.Buat masa ini,baik dia lari sejauh mungkin.

Khaisar mengunakan jalan kampung dan kadangkala melalaui hutan agar lelaki tadi tidak dapat mengesanya.Dia yakin bahawa sekarang pencarian besar-besaran sedang di laksanakan untuk mencari dirinya,kerana dia yakin mereka  bukan lah orang-orang biasa.Malah mereka mungkin lebih kaya dan berkuasa daripada ayah rizkey.

• ⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱✾⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰ •

"Woi budak,apahal kau lama sangat!"


Pintu tandas dihentak kuat.Seorang lelaki keluar dalam keadaan ketakutan tidak tahu apa sebenarnya terjadi.

"Bodoh!budak tu lari!"Tepolefon bimbit terus diambil dalam keadaan marah bercampur gelisah.Kalu dia kena matah macam mna.'Babi betullah budak ni!'

"Boss....sorry,Budak tu lari!"Lelaki sasa itu melaporkan keaadaan sebenar dalam dengan rasa gementar,tak pasal-pasal dia dipecat dan paling teruk lagi dia akan di hukum!Hukuman orang kaya ni seram sikit!

"Hahahahaha!Kita tengok sampai mana dia dapat lari."Suara garau lagi dingin memenuhi gangang telefon.

Sebenarnya tidak masalah jika Khaisar melarikan diri,kerana tanda tangan Khaisar sudah dia miliki.Sekarang semua harta yang diwasiatkan kepada bapa Khaisar oleh orang tua bangka tak sedar diri itu sudah didalam genggamannya.Namun kehadiran Khaisar juga penting dalam meyakinkan keluarga besar."Aku bagi kau masa sehari,cari budak tu!"

"Baik tuan!"

• ⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱✾⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰ •

Grrrrrrruukkkk...

Perut laparnya mula menyanyikan lagu dan bergendang,sudah hampir setahun dia melarikan diri.Ajaibnya,sehingga hari ini dia tidak ditangkap.Ceruk bangunan sudah menjdi rumahnya,air paip dan air hujan sudah entah berapa kali menjadi minuman.Bukan dia tidak cuba mencari kerja,namun ada sahaja masalah yang menimpa,dah lah dipecat,gaji pun tak dapat.Katanya buat bayar ganti rugi,masalahnya dia sudah bekerja setengah bulan kot!

Teringat Khaisar sewaktu dia berkerja sebagai tukang isi minyak,tiba-tiba gas minyak meletup dan merosakkan setengah kedai.Lalu dirinya dipersalahnya kerana orang yang terakhir memegang alat pengisi minyak.Apalah nasib dia,belum lagi kes gaduh ketika menjadi jurujual.Mungkin dia disumpah oleh siapa-siapa,Ammar mungkin."Hahahaha."Khaisar ketawa kecil apabila mengingatkan tentang pergaduhan Ammar dengannya sewaktu disekolah.'Rizkey....apa yang kau tengah buat sekarang ek'

Malam ini angin ribut agak kuat,beberapa zink hampir mengenai Khaisar yang tidur di tepi bangunan.Kerana tidak selamat,Khaisar ingin tidur dihadapan kedai yang berbumbung,namun dihalau oleh tuan kedai.'Apalah nasib aku'Khaisar mengeluh kecil.

Sewaktu ingin cuba tidur,satu lampu suluh menerangi muka Khaisar.Dia terpaksa menutupi mukanya menggunakan telapak tangan kerana terlalu silau.

"Adik kenapa tidur kat luar,jom ikut pakcik.Hujan lebat ni"

Pada waktu itu lah Khaisar bertemu Pakcik Razali.Penyelamat hidupnya.

.·:*¨༺‿︵‿୨♡୧‿︵‿༻¨*:·.

ℑ𝔣 𝔶𝔬𝔲 𝔩𝔬𝔳𝔢 𝔪𝔶 𝔴𝔬𝔯𝔨,𝔭𝔩𝔢𝔞𝔰𝔢 𝔳𝔬𝔱𝔢 𝔞𝔫𝔡 𝔠𝔬𝔪𝔪𝔢𝔫𝔱 ♡

Samseng LoverWhere stories live. Discover now