◤──•~❉᯽❉~•──◥
Bunyi riuh di kelab malam sudah menjadi kelaziman.Beberapa penari wanita berpakaian mencolok mata menari-nari berasaskan tiang di atas pentas.Ramai pemuda yang mungkin sudah berumah tangga bersorak-sorak menyaksikan penari itu menayangkan aset mereka.Pada waktu malam,setiap serigala ingin menunjukkan taringnya dan berasa bangga dengan wanita yang berjaya diterkamnya.
"Tambah lagi Riz!"Seorang pemuda menuangkan wine di gelas kecil yang terletak di atas meja hadapan Rizkey.Gelas yang tadi sudah kosong kini kembali penuh.
Rizkey hanya memerlukan satu tegukan untuk mengosongkan kembali gelas itu.Terdapat dua anak ayam yang sedang mendapinginya mengambil gelas kaca tadi lalu diletakkan kembali di atas meja.Rizkey hanya menyandarkan badannya dengan kedua belah lengannya diisi dengan wanita yang akan melayan segala permintaannya.Mata panda Rizkey semakin jelas,kumis dan jambang nipis menghiasi wajahnya.walaupun sedikit kelihatan tidak terurus,wajah tampannya tetap masih menyerlah.Dengan badan yang sasa,siapa sahaja sanggup menyerahkan diri mereka kepada Rizkey.
"Woi Rizkey!Enjoy lah...apa guna datang kalau diam je!"Ryan yang baru sahaja french kiss bersama seorang wanita pemuas nafsu menerjah ke arah Rizkey.Sudah lima tahun berlalu,dia masih belum berjaya mengembalikan semangat Rizkey seperti dahulu.Apa punca Rizkey agak murung bertahun-tahun dia pun tidak tahu."Riz....aku ada barang best malam ni...kau nak tak?"Ryan membisik kecil di telinga Rizkey.Acah nak bisik-bisik ,dalam keadaan riuh kelab malam,jikalau kata dengan kuat sekalipun tiada siapa yang akan perasan atau dengar.Namun benda esklusif,perlulah diurus dengan profesional.
"Malas ah Ryan....aku nak balik awal...tak sedap badan."Rizkey bangun dari duduk dan membetulkan sedikit blazer kelabu yang sedang dipakai sebelum mengangkat kaki keluar.Dia tidak tahu kenapa,malam ini dia langsung tiada mood untuk melakukan apa-apa.Gadis bertubuh jam pasir mungkin selepas pembedahan yang ke-11 hanya menjeling geram ke arah Rizkey kerana tidak dapat menangkap anak ikan josh yang sudah dihadapan mata.
"Ala Riz...tak sporting lah...malam baru mula kot!"
Perkataan Ryan tidak diendahkan dan kunci kereta BMW dikeluarkan.Rizkey membuka pintu keretanya lalu menghidupkan enjin sebelum dia menyandarkan diri di kerusi."Haishhh...dear....."Rizkey mengeluh perlahan.
• ⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱✾⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰ •
Rizkey membawa kotak yang berisikan beberapa potong kek daripada secret recipe.Dia berharap,potongan kek coklat ini akan mengembalikan semula mood Khaisar.
Tok!tok!tok!
"Dear...ni aku Rizkey...bukak lah pintu ni...aku bawak something ni."Rizkey mengetuk pintu rumah Khaisar perlahan.Tiada jawapan.Rizkey tidak menyerah,dia mengetuk pintu rumah papan Khaisar dan masih tidak mendapat jawapan yang diinginkan."Dear!bukak lah pintu ni...kan kita dah janji kita kongsi sama-sama."Kerana sudah tidak sabar menunggu respon Khaisar.Rizkey menghempas pintu rumah Khaisar menggunakan bahunya.Penyelak kunci yang sudah berkarat jatuh tergolek kedalam rumah Khaisar yang sudah kosong tidak berpenghuni.Rizkey lekas memasuki bilik Khaisar yang tidak terkunci.Semua pakaian Khaisar tiada dan hanya ada baju berjenama adidas yang dibelikannya untuk Khaisar diletakkan diatas katil."Dear....kenapa buat aku macam ni..."Ucap Rizkey perlahan sambil terduduk dengan suara yang serak basah.Rizkey mula tidak dapat menahan emosinya.Dinding bilik Khaisar ditumbuk kuat sehingga meninggalkan lubang.
• ⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱✾⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰ •
Seorang lelaki berbaju kemaja merah yang agak besar sehingga ke paha berseluar jeans pendek berparas lutut menerjah masuk rumah kondo di tingkat 23 itu tanpa degan silu.Dah macam rumah sendiri dibuatnya.
"Riz....papa you ada suruh attend dinner syarikat dia besok kan."Ammar meletakkan kedua tangannya dibahu Rizkey yang sedang duduk menontom televinyen disofa ruang tamu."Nak I teman tak."Daripada bahu, menjalar jari gatal Ammar sehingga di leher Rizkey."Aku malas....kau pergi lah sendiri."Jawab Rizkey malas sambil menepis tangan Ammar yang tidak henti-henti menjalar,kalah pokok seri pagi tahap menjalarnya.Sebenarnya papanya sudah pesan awal-awal untuk dia hadir pada besok malam.Rizkey akan diperkenalkan sebagai penerus Syarikat Halim Berhad yang seterusnya.Baru umur 22 sudah mahu menjadi CEO,tapi akhirnya tunggu papanya mati baru dia benar-benar memegang jawatan itu.Semuannya tiada makna sekiranya dia hanya akan menjadi patung yang hanya mengikut perintah tuannya.
"Alaaaa...you ni Riz...takkan I nak pergi sorang-sorang.Memang I nak
buat apa kat sana.Layan pakcik-pacik boncet ketiak tengik yang miangnya mengalahkan kucing jantan berotot kuda kat sana?"Ammar merungut manja,bahu Rizkey di urut perlahan.Tak menyerah lagi Ammar ni rupanya!Menyampah Rizkey dibuatnya.Papa Si Ammar ni terlalu memanjakan anaknya sejak kecil.Tidak tahu Rizkey sudah berapa kali Ammar bertukar boyfriend,namun masih giat mencari perhatian dirinya.Nampak sangatlah ex Ammar ni sampah semua."Yelah-yelah...aku pergi,tapi sekali lagi ex kau cari pasal dengan aku,dengan kau-kau sekali aq smack down!"Rizkey memberi kata putus sekali gus amaran.
Ammar mencemik mulutnya tanda meluat dengan amaran Rizkey.Namun dia tetap happy kerana Rizkey jadi untuk hadir ke jamuan nanti.Biar semua ex melopong sampai ke
bukit bintang tengok siapa pakwe baru dia.sedap-sedap je Ammar ni claim anak teruna orang sebagai pakwe dia...Eh teruna ke?hahahaha• ⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱✾⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰ •
Sebuah troli yang disusun air kotak mineral di sorong perlahan masuk kedalam kedah runcit.Satu-satu kotak air mineral desa di alihkan kelantai lalu dirapikan agar kelihat kemas.Kain lap yang tergantung dileher diambil lalu mengelap peluh yang membasahi muka.Topi lusuh yang tadi terangkat dirapatkan semula ke kepala.
"Terima kasih lah Khaisar...kalau takde kau patah tulang riuk aku nak angkat semua ni."Lelaki yang hampir mencecah sstu abad menepuk bahu Khaisar yang mencangkung kepenatan selepas mengalihkan selori air kotak mineral ke dalam kedai runcit.
"Alah Pak Razali....kerja biasa je ni....saya lagi berterima kasih kat pak cik....kalau bukan pak cik...sampai sekarang saya masih berkeliaran kat tepi jaln." Khaisar teringatkan bagaimana dia menjadi penganggur dan mengemis makanan hampir selama setahun memandangkan dia tidak familiar dengan kawasan bandar sekitar sini.
"Alah kau ni...aku tk buat apa-apa pun...bagi kau kerja je macam orang lain...gaji yang aku kasi ni pun kecik ja.....akun yang patut terima kasih kat kau Khaisar sebab sanggup kerja dengan aku"
Terharu Khaisar dengar kata-kata Pak Razali.Bukan sahaja beri dia kerja malah tempat tinggal turut Pak Razali sediakan walaupun hanya sebuah bilik kecil dan lusuh di belakang kedai namun Khaisar tetap bersyukur.Sesungguhnya tuhan belum meninggalkannya.
• ⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱⊱✾⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰⊰ •
5 tahun lepas
Khaisar merenung lama sehelai kertas kontrak yang dahagakan sebuah tanda tangan.
"Kalau kau nak semua hutang kau lunas...kau tinggal tanda tangan je kontrak ni...kau tak payah risau...lepas tanda tangan kau akan ikut aku pergi London....tinggalkan segala benda yang yang kau ada kat Malaysia ni...termasuklah nama kau." Bicara Lelaki yang berkot hitam itu dingin tanpa perasan.Umpama menghapuskan sebuah identiti itu adalah perkara yang kecil.Tiada lansuung tanda simpati daripada mata yang langsung tidak bergerak daripada merenung Khaisar.
Khaisar tersentak sedar risiko yang akan dihadapinya apabila menandatangani sehelai kertas ini.Seluruh dirinya akan dikawal oleh lelaki itu.Dia tidak jelas sebenarnya isi kontraknya itu memandangkan segala isi kandungan ditulis dalam bahasa inggeris.Dahlah dia bodoh terutama bahasa Inggeris...Apatah lagi kelak dia akan ikut lelaki yang tidak dikenalinya ini pergi ke negara barat yang pernah menjajah tanah airnya.Walaubagaimana pun....Kalau ini lah jalan penyelesaian untuk melunasi hutang 1 juta yang bukan salahnya,dia sanggup menga
ambil risiko.Entah bila dia mampuu habiskan hutang sebesar itu jikalau hanya berkerja di kedai kopiRiz....aku sumpah mintak maaf...Khaisar meletakkan tanda tanganya dengan tangan yang menggigil dan tanpa dia sedari,air matanya tumpah membasahi kertas putih yang akan menguasai dirinya.
.·:*¨༺‿︵‿୨♡୧‿︵‿༻¨*:·.
ℑ𝔣 𝔶𝔬𝔲 𝔩𝔬𝔳𝔢 𝔪𝔶 𝔴𝔬𝔯𝔨,𝔭𝔩𝔢𝔞𝔰𝔢 𝔳𝔬𝔱𝔢 𝔞𝔫𝔡 𝔠𝔬𝔪𝔪𝔢𝔫𝔱 ♡
YOU ARE READING
Samseng Lover
RomanceWarning!!!!Mature content🔞 "Kenapa kau suka aku,aku miskin,aku anak yatim,yang paling aku tak faham kenapa kau boleh suka aku,sebab aku lelaki"-Khaisar "Aku tak kesah apa kau nak cakap pasal diri kau,kau laki ke,kau perempuan ke,aku tak kesah,sebab...