De lessen beginnen weer en ik sta vol frisse moed weer klaar voor de uurtjes les. Toch spookt nogsteeds het zinnetje van Duke door mijn hoofd. "Het was niet verkeerd hoor." Die 5 woorden woorden krijg ik niet uit mijn hoofd. Wat bedoelt hij ermee? Wil hij dat vaker doen of wat? Ik zucht. Dit werkt niet, hij laat me zoveel denken. Het is net school. Ik hang mijn schooltas om mijn arm en gris mijn sleutel en mobiel van het bureau. In een snelle pas loop ik naar het school gebouw aan de overkant. De school is niet alleen van het weeshuis. Er zitten ook kinderen uit de buurt op school. Het is gewoon een van de scholen uit de stad. Een van de middelbare scholen.
Ik loop het grote gebouw in, wat inmiddels al bijna 3000 leerlingen heeft. Het is de grootste en beste school van de stad, dit klinkt misschien een beetje opschepperig, maar er zijn verschillende vooropleidingen bijvoorbeeld; Dans, theater, film, sport, kookklas en vooropleiding conservatorium. Ook heb je nog TTO voor Engels en Duits. TTO is de afkorting voor Twee Talig Onderwijs. Nu lijkt het net of ik de perfecte school voor leergierige wil aanbieden, maar dit is totaal niet de bedoeling. Het is gewoon een goede school, waar de meeste leerlingen heen willen. Vooral ook omdat het midden in het centrum ligt waardoor je dus vanuit school naar stad kan. Voor de kinderen uit mijn huis is het fijn dat het tegenover thuis ligt.
Ik open mijn kluisje door de viercijferige code in te toetsen en leg de onnodige boeken in mijn kluis. Alleen de boeken die ik de eerste 3 uur nodig heb laat ik in mijn tas, want na het derde uur hebben we pauze. Daarna heb ik weer 1 uur, dan een tussenuur, dan pauze en dan nog 2 uur. Terwijl ik voor mijn kluis sta voel ik een paar stevige armen om mijn middel. Ik draai me lachend om en kijk in de twinkelende ogen van Duke. Ik grinnik en begroet hem. Daarna sluit ik mijn kluis en lopen we al lachend naar ons lokaal. We komen Finn tegen, die ik vrolijk begroet, maar een reactie krijg ik niet. Duke en ik kijken elkaar fronsend aan. De laatste tijd doet Finn vreemd. Eigenlijk sinds die avond dat Duke en ik gekust hebben. Hij doet minder vrolijk tegen me, begroet me niet meer en hij voelt niet meer aan als mijn beste vriend. Ik besluit om na school hem en Lotte te bezoeken. Lotte weet vast wel wat er aan de hand is. Hoop ik tenminste.. Ik wil mijn beste vriend namelijk niet kwijt..
Een heeeeel saai tussen hoofdstuk. Iknow, iknow. Sorryyyy en hiervoor moesten jullie zolang wachten. Spijt me zo erg he.. Ik ga proberen een vaste upload dag te plannen maar ik denk niet dat dat gaat werken. Hopelijk vonden jullie het toch interessant genoeg om te lezen!
Vote en comment zou leuk zijn! kuskus
JE LEEST
But when my dad asks..
ActionApril is een normaal meisje. Of ja, tot haar leven in een klap veranderd. Haar moeder wordt vermoord en haar vader blijkt een geheime agent te zijn. Haar vader stuurt haar naar een kostschool. Daar is ze veiliger. Dat denkt hij tenminste. Hier word...