Ki nem álhatom a nyelvtan órákat!
Legalább elviselhetőnek titulálnám ha valami normális tanár tartaná de ez a vörös hajú bibircsókos nő aki tartja egyszerűen borzalmasa. Nem csak azért mert ki nem állhat engem - ismeretlen okból - és folyton feleltet hanem azért is mivel kapva kap minden olyan alkalmon amikor nem vagyok a toppon, majd megszégyenítő dolgokat kezd nekem mondani vagy semmiért kihív a táblához hogy írjak fel valamit vagy oldjam meg a feladatott.
Felmerülhet bennetek a kérdés hogy miért nem Williem tartja nekünk a nyelvtant mikor ez is beletartozik a magyarba. Nos, a válasz elég egyszerű. Az igazgató úrnak az egyik legjobb barátjának a feleségé ez a boszorkány. Eddig is különbözött az irodalom és nyelvtan tanárunk mivel ez a nő valahogy kibulizta, hogy ne kelljen irodalmat tanítania mivel azt nem annyira szereti ezért csak nyelvtant kell tanítania.
- Mis. Hoover, még is mi olyan érdekes hogy nem jegyzetel?- Kérdezte , majd még a választ se várta meg és odasétált hozzám és belenézett a füzetembe , hogy lássa hogy mit nem írtam le. Mikor rájött, hogy mindent leírtam amit ő elmondott dühösen fujtatott egyet majd folytatta az órát mintha semmi sem történt volna.
♡♡♡♡♡
Az utolsó órám következik ami nem más mint irodalom. Ősszintén fogalmam sincs, hogy hogyan fogok úgy tenni mintha nem történtek volna köztünk azóta is dolgok.
Becsengetés után pár perccel meg is érkezett és köszönt az osztálynak majd helyet foglalta a tanári asztalnál.
- Bele fogunk kezdeni a görög irodalom át ismétlésébe, de előtte szeretném megtudni, hogy kinek menyi maradat meg belőle. Aki emlékszik valamire belőle az nyugodttan jelentkezzen! - Az osztályt kezdte pásztázni hátha valaki valamit tud, de amikor senkisem jelentkezett akkor sóhajtott egyet. - Az mindenki tudja hogy ott több isten hit van és hogy az isteneknek szerep köreik vannak. - Az osztály bólogatni kezdett majd folytatta. - Az írások egy része drámai alkotásokból ál ami ugye azt jelenti hogy színpadra szánt mű. A görög drámák bemutatása színházban a Dionüszosz kultuszból ered ami annyit takar hogy minden évben a bor és a mámor istenének ünnepséget rendeztek. Ezeket Dionüszeiáknak hívták.
Kezdetben zenével és tánccal ünnepelték, majd kivált egy szereplő aki elmondta az isten élettörténetét, később csatlakoztak hozzá és így születtek meg a párbeszéde avagy Dialógus-ok. Így a dionüsziákon a dráma szereplői is versenyeztek egymással még pedig úgy hogy indulni lehetett egy komédiával vagy egy tetralógiával. A tetralógia 3 tragédiából ál és szatírjátékból.- Erre a mondatra az osztálytársaim elkezdtek sugdolózni és érettlen fejeket vágni mígnem az egyik osztály társam Sabin fel nem tette a kezét. - Igen Sabin?
- Mármint úgy szatír? - A kérdésre William csak megrázta a fejét és sóhajtott egyet.
- Igazság szerint van egy kicsit olyasmi volt mivel a félig kecske félig ember lények aki ugye a szatír játékban játszottak incselkedtek a nimfákkal ami egy kicsit arra hajaz mint régen a Rokokós képek de jeleztek vele pár szexuális dolgot az igaz csak akkor ez miatt volt egy kicsit vicces is. Na de vissza térve a legismertebb tragédiaszerzők akiket úgy emlegetünk hogy a tragikus triász. Valaki tudja hogy kik tartoztak ebbe bele?- A kezemet a magasba emeltem mire William csak biccentett egyet ezzel jelezve hogy mondhatom.
- Eurididész, Aiszkülosz és Szophoklész aki írta az Antigonét. Ők nyerték meg a legtöbbször a tragédiáikkal de Szophoklész volt a csúcs tartó a 24 győzelmével. - Mikor végzetem William bólintott egyet majd folyattat.
- Igen, így van. Ki tudja ki volt a legismertebb komédia szerző?- Az osztályból senkisem mutatta a jelét hogy tudna ezért én úgy döntöttem hogy mondom.
- Ha jól emlékszem Arisztophanész volt az.
- Igen ő volt az. Róla annyira nem is fontos most beszélnünk úgyhogy mehetünk is tovább a drámai 3-as egységgel. Az egész Arisztotelész Poétika című művön alapszik ami azt takarja, hogy egy cselekmény játszódik egy helyszínen egy időben. Példának okáért ott van az Antigoné a cselekmény végtisztelet megadása és tragédiák sora, körülbelül 1 nap alatt és a helyszín Théba, a palota előtere. A darabot konfliktusok alakítják, az akció is megjelenik benne még pedig úgy hogy a szereplők cselekvéseit jelentik. Megjelenik benne a Dikció ami a párbeszédes részeket takarja. A mű végén katarzis játszódik le. A katarzis megtisztulást jelent.
A csengő megszólalt jelezve, hogy kicsengettek.
- Várjatok még egy kicsit, holnap dogát írtok ebből. Ó és Mss. Hoover kérem maradjon itt egy kicsit.
Mikor már mindenki kiment a teremből a tanári asztal elött támaszkodó férfihoz mentem aki nagy meglepetésemre amikor odaértem adott egy puszit a számra.
-Ma szabad vagy este? - Bólintottam egyet. - Mi lenne ha átmennék hozzád mivel megkéne beszélnünk egy-két dolgot. - Mondta komolyan.
Számítottam rá, hogy valamikor majd meg kell ejtenünk ezt a beszélgetést de arra nem hogy ilyen hamar.
- Oks, olyan 5 körül neked jó lesz? - Bólintott egyet majd egy puszit nyomott a homlokomra. Én pedig kisétáltam a teremből.
♡♡♡♡♡
Négy óra környékén értem haza, majd átöltöztem itthoni cuccba és elkezdtem egy új sorozatott a The 100 ami már az első részével megvett.
Már a második rész végén jártam amikor valaki csengetett, s akkor realizáltam hogy ötre vendégem érkezik ami teljesen kiment a fejemből a sok faszság miatt ami ma történt.
Gyorsan felpattantam a kanapéról és az ajtóhoz siettem, majd kinyitottam azt.
-Szia! - Köszönt kedvesen amit én is viszonoztam aztán elálltam az ajtóból hogy be tudjon jönni.
Miután levette a kabátját és a cipőjét a nappaliban a tévét kezdte el vizslatni amin éppen megállítva állt a sorozat.
-Már egy ideje szemezgettem ezzel a sorozattal hogy elkezdjem, mit gondolsz megéri bele kezdenem?
-Engem már az első rész megnyert szóval szerintem megéri de ez attól is függ hogy te milyen műfajokat szeretsz. - Elgondolkodott majd bólintott egyet.
-Mit szólnál hozzá ha gyorsán átesnénk a komoly beszélgetésen és utána együtt újrakezdhetnénk?
Bólintottam majd helyet foglaltunk a kanapén és a kínos csend beállt közénk még nem egy nagyot sóhajtott majd belekezdett.
-Semmi képen nem tudód hat ki hogy van köztünk valami mert az egy nagy balhét robbantana ki. Szóval egyezünk meg abban hogy amikor az iskolában vagy olyan helyen vagyunk ahol mások is vanna akkor magázódunk ezzel szemben ha csak ketten vagyunk akkor tegeződünk. Ezek mellet nem csinálunk semmilyen gyanús dolgot mások elött. Rendben?
-Rendben! - A komoly tekintetét felváltotta kedves mosolygós.
-Akkor elkezdjük, vagy sem?- Felnevettem majd mosolyogva bólogatni kezdtem és el is kezdtük ellőről.
YOU ARE READING
Édes Remény
RomanceWilliam Forbes és Hope Hoover szerelme egy igen csak tiltott, de annál édesebb románc melyben megannyi nehézséggel kell meg küzdeniük csak azért, hogy egyűt maradhassanak. Egy tiltott kapcsolat + 10 év korkülönbség = Édes románc