"Cliché," merk ik op en ik richt mij tot hem. Hij rolt zijn ogen mijn kant op, terwijl hij zijn mondhoeken optrekt, "we moeten ergens beginnen toch?" Daar heeft hij gelijk in en dates zijn zowat nooit origineel, maar ze worden door degene waarmee je bent. We maken het wel onvergetelijk. Ik ben nog nooit op date geweest, wat lul ik ook?
Hij parkeert de auto en als we uitstappen komt de zeelucht mijn neus al tegemoet, het zand stuift gelijk om mij heen en de zeemeeuwen laten luid van zich horen. "Lekker hoor dat briesje," merk ik op en ik draai mij naar hem om, terwijl ik mijn zonnebril opzet tegen de felle namiddagzon. Hij pakt zijn rugzak van de achterbak, loopt om de auto heen met zijn handen in zijn broekzakken en glimlacht als hij naar mij toeloopt. Ik begin ook te glimlachen en open mijn armen voor een knuffel. Hij gaat erop in; hij bindt zijn armen om mijn middel en hij legt de zijkant van zijn hoofd te rusten tegen mijn borstkast. Mijn mond komt zoals gewoonlijk op zijn kruin te liggen en even blijven we zo staan, totdat er een andere auto de parkeerplaats oprijdt. Het is de zesde auto die hier gaat staan, wat ik raar vind want het is een mooie dag voor een dagje strand.
Ik denk de voornaamste reden dat we nog niet met elkaar op date zijn gegaan, is omdat dates meestal in publieke ruimtes zijn. Waar anderen ons dus zullen zien, waardoor het eigenlijk niet een date kan zijn waar we handen vastpakken, dicht tegen elkaar aan zitten en kussen.
Hij stopt zijn handen weer diep in zijn broekzakken en knikt met zijn hoofd richting de ingang van het strand, "nou, kom." Ik knik al grinnikend en loop met hem mee het strand op. Het is daadwerkelijk rustig op het strand, alleen de terrasjes zitten redelijk vol. We zijn echter niet van plan om direct het terras op te duiken, wij gaan echt het strand op om met onze voeten in het zand te lopen.
We zoeken een mooi plekje uit op het strand, wat lekker ver weg is van de andere mensen en tot mijn verbazing haalt hij dan een dekentje uit zijn rugzak. Hij heeft ook nog wat bier bij zich en zelfgemaakte koekjes. Waar hij de tijd vandaan haalt om die koekjes te maken, weet ik niet, waar hij het geduld vandaan haalt, weet ik al helemaal niet. Ik zou het beslag al hebben opgegeten voordat de over klaar was met voorverwarmen.
Ik ga op mijn rechter elleboog leunen en leg mijn benen languit en gekruist, terwijl ik hem blijf aankijken met een glimlach op mijn gezicht. Hij zit met zijn knieën omhoog en heeft zijn armen eromheen gebonden, ook zijn ogen kijken naar de mijne. Hij glimlacht en pakt al het spul uit zijn tas en stalt dit uit tussen ons in op het kleed. Hij opent vervolgens de bak met koekjes, waarna hij om mijn sleutels vraagt. Daar zit een bieropener aan en die gebruikt hij voor de biertjes. Ik krijg van hem een biertje aangereikt en ik wacht met drinken totdat zijn bierflesje ook open is. We proosten met oogcontact en gelijk neem ik een slok van het koude drinken.
Ik zie hem er echter niet een slok van nemen en ik haal mijn lippen van het flesje af, zodat hij mijn hele vragende blik kan zien. Gaat hij nu beginnen over zijn uitbarsting tegenover zijn ouders van vanochtend of misschien over Jesses reactie? Zit hij ermee dat Jesse het zag aankomen?
Hij likt zijn lippen en zegt dan: "ja, sorry 't is misschien wat houtje-touwtje, we hadden dit niet moeten doen." Beetje ongemakkelijk gebruikt hij wat handgebaren en hij forceert een onzekere glimlach. The fuck, hij lijkt op het punt te staan te breken, maar het gaat tenminste niet over vanochtend.
Ik schud mijn hoofd resoluut en lager mijn biertje, "nee, Matt." Ik laat een stilte vallen, waarna ik al overtuigend knikkend met mijn hoofd zeg: "dit is leuk, alles met jou is leuk." Met mijn vrije hand pak ik hem bij zijn pols vast en met mijn duim streel ik zijn jas. Het kan mij niet schelen waar we zijn en wie ernaar ons kijkt, ik knik met mijn hoofd als een uitnodiging voor hem om hier te komen en kijk al hintend naar zijn lippen. Hij zet zijn tanden in zijn onderlip en eigenlijk wil ik hem nu keihard op zijn bek pakken, maar ik geef hem de tijd en keus om dat te doen. Een relatie werkt alleen van twee kanten, vriend.
JE LEEST
Jij en ik werken wel
Fanfiction🔞 Matthy en Milo hebben zichzelf aan elkaar overgegeven. Seksueel en romantisch vlak moet echter nog hand in hand gaan door samen te ontdekken, maar vooral door goed te communiceren. Dat wat samen met loyaliteit belangrijk is in een relatie*. *het...