21. Bankzitters gaan tinderen 2.0

579 41 23
                                    

Vanuit Milo's perspectief

We gaan tinderen, maar dan op straat: real life tinder. De productie en Matthy hebben profielen voor ons geknutseld van karton met een uitgeknipt vierkant waar de mensen op straat dan ons gezicht in zien. We gaan namelijk letterlijk achter het bord staan, nou nee, we houden het bord voor ons, zodat de vleeskeuring zo ordinair als wat kan plaatsvinden. Het idee is dat degene met de meeste likes, gewonnen heeft en een straf mag bedenken voor degene met de minste likes.

We weten allemaal wel dat Matthy gaat winnen, dus dat is niet spannend. De echte vraag is wie de minste likes gaat krijgen en de straf moet gaan uitvoeren. Mijn vermoeden is Koen, maar je weet het nooit. We mogen ook wat small talk hebben met de meiden alsof we in de chat met ze aan het praten zijn. Misschien weet Koen, de gladde aal die hij is, er dus nog wat likes mee binnen te hengelen. Robbie zou trouwens ook zo maar eens de minste likes kunnen krijgen, dames vinden lengte een belangrijk punt.

De bio's zijn voor ons verzonnen, dus die krijgen we pas te zien als Matthy de borden presenteert. Eerst die van Robbie: Robbie (25), 1.85m met 20cm hoge hakken aan. We beginnen te lachen en zelfs Robbie kan erom lachen. Hij merkt op dat hij ze vandaag alleen niet aan heeft, de hoge hakken staan nog bij hem thuis in zijn kast.

Koen tikt hem plots aan en merkt op dat Robbie vanavond ook maar voor de mannen moet gaan. Met samengedrukte lippen knikt Robbie alsof hij het een fantastisch idee vindt, maar niet heus. Dan opent hij toch zijn mond, "ik kies Milo." Hij steekt zijn wijsvinger tegelijkertijd naar mij uit en ik kijk eens op de vinger neer. "Dat dacht ik eens ni-," zeg ik met een serieus gezicht, maar ik kan mijn zin niet eens afmaken, want Koen lijkt een geweldige ingeving te hebben. "Matt en Milo kunnen inderdaad gewoon door voor de mannen en vrouwen," lacht hij, waarna hij zijn vingers zo houdt dat hij een zin voorleest: "'geïnteresseerd in beide genders.' Of waren er nou 72 genders?" Om die eerste zin kunnen Matthy en ik niet lachen, wie zegt dat we geïnteresseerd zijn in beide genders? Maar de opmerking over de vele genders is wel grappig.

Matthy besluit dat het nu wel goed is en hij onthult Koens bord. Koen (25), ik maak het je heel makkelijk: swipe in de richting van je politieke overtuigingen. Koen begint luid te lachen, terwijl hij in zijn handen klapt en zijn knieën het bijna begeven. "Deze had Roel niet moeten proberen," zeg ik lacherig en ik wijs daarbij naar Raoul die zowat tranen in zijn ogen heeft van het lachen.

Matthy's bord is de volgende. Matthy (28), opzoek naar een vrouw die met mij, twee gehandicapte kinderen, een hond (een labrador met één oog en een manke poot) huisje, boompje, beestje wil gaan leven. Een bio die niet zo grappig is als de eerdere twee, maar deze klopt wel gewoon. De drie woorden 'huisje, boompje, beestje' omschrijven Matthy namelijk perfect.

Dat wordt trouwens nog wat als we samen echt een leven gaan opbouwen met dus een huisje, boompje en beestje (al hoeft dat beestje niet perse). We zouden dan kinderen moeten gaan adopteren of nog een laatste keer voor een trio gaan en dan dat wijf bezwangeren, waarna wij de ouderlijke verantwoordelijkheid van het kind opeisen. De eerste en waarschijnlijk ook laatste keer dat een man dat zal doen.

Dan moeten we trouwens wel eerst bedenken wiens zaad we willen gebruiken. Als we een zoon krijgen dat op Matthy lijkt, dan moeten we hem zowat zijn kamer uitsleuren en forceren sociaal te gaan doen. Wordt hij zoals ik, dan krijgen wij het vooral zwaar.

"Raoul (28), je ouders zullen van me houden, maar je buren niet," leest Matthy opeens voor en ik schrik op uit mijn gedachtes. Vreemd genoeg kijkt hij mij aan tijdens het voorlezen ervan, wil hij daarmee iets zeggen? "Ideale schoonzoon," zegt hij vervolgens en hij begint subtiel te grijnzen. Ik trek eveneens een mondhoek op en blijf hem indringend aankijken, terwijl ik langzaam mijn ogen samenknijp. In de tussen tijd hebben de andere drie een gesprek over Raouls bio en Matthy's opmerking, maar gelukkig betrekken ze ons er niet bij en is hun aandacht dus ook niet op ons gericht.

Jij en ik werken welWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu