De opnames zitten erop; we hebben maar liefst vijf 'RAAD DE' video's opgenomen. En het zal geen verbazing zijn als ik zeg dat we geen enkele keer goed hebben geraden. Ik ben er zowat van overtuigd dat de op dit punt de productie gewoon met ons aan het fucken is. We kunnen toch niet zo slecht zijn?
In ieder geval, iedereen pakt zijn spul bij één om met een even gevulde tas weg te gaan als dat we gekomen zijn. Er blijft overigens altijd wel iets achter, maar ja, niets aan te doen, zeg ik dan altijd maar.
Ik voel dan plots iemand van achteren mij naderen, maar schenk er in eerste instantie geen aandacht aan, want het kan ook zomaar iemand zijn die er gewoon langs moet. Het is echter niet zomaar iemand; het is Matthy. Hij legt zijn hand op mijn rug, aangezien ik voorover ben gebogen om mijn kleding in mijn sporttas te proppen. Ik draai mijn hoofd naar hem om en knik omhoog, waarmee ik hem non-verbaal begroet. Hij knikt eveneens, waarna hij zijn hand weer van mijn lichaam afhaalt en een stap bij mij vandaan zet.
Hij kijkt mij even aan en ik hem uit nieuwsgierigheid van wat hij moet. Het is blijkbaar niet zo dringend, want hij blijft stil. Ik richt mij daarom weer op mijn tas en pak rustig mijn tas verder in.
Dan opeens vraagt hij: "waarom draaide je nou net weg toen ik je wilde kussen?" Geschrokken til ik mijn hoofd op en ontmoet ik zijn ogen; hij leunt inmiddels tegen de tafel aan en heeft zijn armen over elkaar heen geslagen. "Umh," wanneer? Ik denk hard na, want ik heb werkelijk waar geen idee waar hij het over heeft. Mijn wenkbrauwen fronsen zich en mijn ogen dwalen langzaam af naar de grond. Hij begint dan te grinniken en net op dat moment komen Koen en Robbie bij ons staan. Matthy richt zich tot hen en probeert zich te mengen in het gesprek.
Het duurt even, maar uiteindelijk begint er een lampje bij mij te branden en weet ik waar hij het overheeft, "oooh." Ik recht mijn rug en ontmoet zijn ogen, want ik heb zijn aandacht al weten te trekken. Hij lijkt nieuwsgierig naar wat ik te vertellen heb. Ik antwoord hem met bijna kwaad gefronste wenkbrauwen: "omdat er camera's op ons stonden." Want tuurlijk ga ik hem niet kussen als er camera's op ons gericht zijn, plus zo'n twintig ogen. Althans, ik zou het zo doen, maar ik weet precies hoe Matthy zou reageren; hij zou kwaad worden en van set aflopen. Er zou dan abrupt een pauze moeten worden ingelast van de opnames, omdat we natuurlijk niet de video kunnen afmaken zonder Matthy.
Ik ontmoet zijn twee grote ogen en zie hoe onschuldig hij uit zijn ogen kijkt, een beetje alsof mijn woorden als donderslag bij heldere hemel komen. Enigszins ongemakkelijk begin ik te glimlachen in de hoop hem tevreden te hebben gesteld met mijn antwoord. Hij blijft mij echter met een blanco gezichtsuitdrukking aankijken, alsof hij niet begrijpt wat ik hem zeg.
"Maar ik wil je best kussen, hoor," zeg ik om het gesprek mee af te wimpelen. Ik leg kort mijn hand in zijn zij en glimlach overdreven vriendelijk. Ik pak mijn tas van de grond af en loop ermee naar de andere kant van de ruimte, waarmee ik dus ook bij hem vandaan loop. Ik loop dus nu wellicht bij mijn problemen vandaan, maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik dit gesprek met hem moet aangaan.
Ik durf niet eens meer naar hem om te kijken en nadat ik mijn tas heb gedumpt, ga ik bij Raoul staan. We beginnen een gesprek dat eindigt met onze plannen voor vanavond. Raouls schoonvader is jarig, dus daar moet hij vanavond naartoe. Ik vertel hem vervolgens dat ik vanavond een feestje heb en bedenk mij dan dat ik Matthy nog mee zou vragen. Ik richt mij daarom weer tot Matthy die inmiddels echt in een gesprek is verwikkeld met Koen en Robbie, "Matt, ga je vanavond nog mee?"
Verschrikt draait hij zich naar mij om en ook de anderen hun aandacht weet ik te trekken. "Wat?", vraagt hij mij onwetend, "hadden we iets, uh, afgesproken dan?" Mijn antwoord blijft uit, maar al lachend merkt Koen op: "een date." Raoul en Robbie beginnen te lachen en ik te grinniken. Met de glimlach nog op mijn gezicht schud ik 'nee', omdat Matthy oprecht lijkt te willen weten waar ik op doel. "Nee, niet per se, Matt, maar Leo's afscheidsfeest is vanavond."
JE LEEST
Jij en ik werken wel
Fanfiction🔞 Matthy en Milo hebben zichzelf aan elkaar overgegeven. Seksueel en romantisch vlak moet echter nog hand in hand gaan door samen te ontdekken, maar vooral door goed te communiceren. Dat wat samen met loyaliteit belangrijk is in een relatie*. *het...