2.Bölüm/KAÇIŞ İPTAL

204 72 91
                                    


Bugün ister istemez klasik zorba çocukları tanımıştık. Her okulda olduğu gibi burada da varlardı. Ama hayır burası bir kolejdi ve kurallara uyulması gereken bir kolej, eğer uyulmazsa cezaları vardı. Bunlar disiplin gibi kolay cezalar değil okul temizliği falandı. Bunların alacağı cezayi biliyordum. Kütüphane temizliği, kitaplar düzenlenicek, içerisi havalandırılacak, yerler silinecek ve kütüphanedeki kitap sayıları bildirilecekti ki şikayet edilmediler bu yüzden bunlar şu anlık hayal. 15 dakikada zorla nefesi düzene girmişti ama karnında hafif morluk vardı. Eceyle anlaşıp ben derse gittim Ece de revirde dinlenecekti tek bırakmak içimden gelmiyor ama mecburdum, yoksa evdekileri ararlardı. Sınıfa girdiğimde ders tarihti ve aşırı sıkıcı. En arkaya geçip oturdum, hocanın gelmesine bir kaç dakika kalmıştı. Kafamı sıraya koyduğumda birinin eliyle saçıma dokunduğunu hissettim. Hızlıca kafamı kaldırdığımda Büşra'yı gördüm. Sınıftan arkadaşımdı, fazla samimi değildik ama hep yanımda olmaya çalışırdı ve her zaman ki gibi konuşmaya çalışıp Ece'yi sordu.

'Ece nerede gelmedi mi?' dedi

'Geldi de bir kaç olaydan dolayı rahatsızlandı revirde dinleniyor.' dedim

'Hayırdır, ne oldu ki?' diye sordu

'Uzun hikaye ya tenefüste anlatırım şimdi ders başlar' dedim.

'Tamam tatlım bu arada okula yeni çocuklar gelmiş, burayı kendi mekanları gibi kullanıp bir çok kişiye kötü davranıyorlarmış.' dedi.

'Oha yaa sanki babalarının malları bu okul, işte o çocuklar Ece'nin karnına top atınca nefesi kesilir gibi oldu o yüzden revirde' dedim.

'Hepsi ayrı bir şerefsiz bunların bir plan kuralım bir şekilde alt edelim' dedi Büşra.

'Nasıl bir plan aklında var mı bir şeyler?'

'Hayır ama düşünücem.'

'Tamam bende düşünürüm ,bugün yanıma otur Ece de yok' dedim.

'Tamam hemen kitaplarımı ve çantamı alıp geleyim.'

"Tamam bekliyorum"

Büşra eşyalarını almak için sırasına yöneldiğinde sınıfın kapısı sert bir şekilde açıldı. İçeriye adını bilmediğim ama aşırı itici olan çete girmişti.

Ece'nin olayında dolayı halâ sinirliydim. Tüm sınıf onları şaşkın ve korkmuş bir şekilde izlerken ben hızlı bir şekilde sıramdan kalkıp onlara doğru yürüdüm. Büşra'nın yanından geçerken kolumdan tutup kulağıma "Yapma sana da zarar verirler"dese de umursamadan yürümeye devam ettim.

Sesimi yükselterek "Burası dingonun ahırı mı? insan gibi giriş yapamıyor musunuz sınıfa?" dediğimde esmer ve uzun boylu çocuk elini uzatarak

"Selam, ben Oğuz tanıştığımıza memnun oldum.'
dedi. Vurdumduymazlığı beni şoka uğratmıştı.

"Pardon da ben tanışmak için elimi uzattığımı hatırlamıyorum sadece sınıfa neden insan gibi giri yapmadığınızı sordum." dedim.

Ece'nin karnına top atan kumral ve mavi gözlü çocuk bana doğru bir adım yaklaşıp yüksek bir sesle

'Arkadaşlar hepimiz alkışlıyoruz, 7 yaşında ergenliğe daha giriş yapmamış 1/E sınıfından laf sokmaya çalışan arkadaşımızı"

Bunu diyince sınıftaki herkes gülmeye başlamıştı Büşra hariç, çünkü o olacakları izliyordu. Büşra'yı görmemezlikten gelerek hızlı bir şekilde gömleğinin yakasına yapışmıştım, hala gülüp bir şey yapamayacağımı düşünüyordu.

GEÇMİŞTEKİ İZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin