3.Bölüm/Başarılı Plan

200 67 74
                                    

Bak şimdi yangın çıkarıcaz ama şu şekilde, ders zili çaldığında herkes içeri girerken yangın alarmına basacağız. Ama inandırıcı olması için az önce kantine dondurma geldi ve dondurma şokları var. Dondurmalar erimesin diye kutunun içine koymuşlardır eminim." Sözümü bitirdikten sonra Ece konuştu.

"Yani tam olarak ne yapacağız amlamadım" dedi.

"Şimdi ben bugün gelen dondurmaların yanına gidicem kutunun içinden peçetenin arasına dondurma şokundan yani buzdan koyucam, sende iki tane su şisesi al içindeki suları suları boşaltıp dibinde az bir şey bırak."

Ece "Bunlar ne işimize yarayacak bilmiyorum ama tamam dediğini yapayım bir bildiğin vardır senin" dedi.

"Hızlı ol çok az vaktimiz kaldı" dedim.

Ece başıyla onayladıktan sonra hızlıca kantine girdik o su alırken bende depoya yöneldim. Dondurmalar az önce geldiği için görevlinin biri onları buzluğa yerleştiriyordu. Dondurma şoklarını almak için görevlinin yanına ilerleyip izin aldım. "Acaba şu kartonun içindeki dondurma şoklarından biraz alabilir miyim?" dedim. Adam şaşırmış bir şekilde bana bakıyordu, ama başıyla onaylayıp izin verdi. Hızlıca cebimdeki peçeteyi çıkarıp içine biraz dondurma şoku koydum. Görevli ne yaptığıma anlam verememiş bir şekilde beni izliyordu, şokları aldıktan sonra hızlıca depodan çıktım. Kantinin önüne geldiğimde Ece meraklı bir şekilde beni bekliyordu. "Hızlıca şişenhn kapağını aç" dedim. Yanına gelirken bir şey demeden kapağı açtı, peçetenin arasındaki dondurma şoklarının şişelerin içine koydum. Kapağı kapatıp olan gücümle hava çıkmasın diye sıktım, şişenin içi buharla dolarken merdivene doğru yürüdük. Merdivenin başına geldiğimizde ders zili çaldı.

Ece "Zil çaldı alarma basayım mı?" dedi.

"Hayır öğretmenler zilinin çalmasını beklemeliyiz" dedim.

"Kaç dakika sonra çalar ki ve biz bu şiseleri napıcaz hala anlam veremedim" dedi. Kız haklı patlayacağını söylemedim, sadece yangın çıkarıcaz dedim şişeler onu şoka uğrattı.

"Birazdan patlayacak bunlar k yüzden elimizi hızlı tutmalıyız" dedim.
Gözünü kocaman açıp söylediklerimi sindirmeye çalışıyordu.

"Sen iyi misin, bu şişeler mi patlayacak Allah aşkına güldürme beni" dedi. İnanmak istemiyordu veya şişenin patlaması ona saçma geliyordu.
"Bekle birazdan göreceksin" dedim. Cevap veremeden öğretmenler zili çaldı.
"Koş Buket koş" dedi beklemedej ikişelr şekilde merdivenleri çıktık. Herkes sınıflara girmişti merdiven başında bekleyen de yoktu. Elimdeki şişenin birini merdiven başına koydum diğerini de kimse yokken sınıfın kapısının önüne koydum. Ece hir şey demeden yaptıklarımı saçma bularak beni izliyordu. "Ece şimdi uzaklaşmamız gerek, patlayınca şişenin parçaları bize zarar verebilir" dedim. Ece'nin umrunda bile olmadı, yavaş adımlarla yanıma geldi.

"Buket sen ciddi ciddi iyi değilsin manyak mısın kızım niye patlasın şişe" dedi. Bu kıza bir şey anlatmak çok zor çünkü inanmıyor.

"Sadece bekle ve dediğimi yap" dedim.
Ece'nin kolundan tutarak yangın düğmesinin yanına kadar ilerledik.

"Buket biz şuan olmayacak duaya amin diyoruz farkında mısın?" Yok gerçekten anlamak istemiyor.

"Ece şişe patlayıp yangın düğmesine bastıktan sonra yangın kapısının arkasına saklanıp kat boşalırken kalabalıktan yararlarnıp hızlıca Büşra'nın yanında ilerleyeceğiz. Kalabalıkta bizi fark etmezler Büşrayı da alıp okuldan kaçacağız."

"Okuldan kaçıp nereye gideceğiz, hadi kolej devamsızlığı okul bizim olunca sildiririz ama ya diğer günler nolucak ve kaç dakika geçti senin şu şişeler pat-" sözünün yarıda kalmasının sebebi merdiven başındaki şişenin patlamasıydı. Ece kulağını kapatıp yere çökerken beklemeden alarma bastım. İnandırıcı olması için de bağırdım. "YANGIN VAR TÜP PATLADI!" dediğim sırada sınıfın kapasının önündeki şişede patladı, Ece hala olduğu yerde duruyordu. Sınıfların kapısı açılıp herkes kaçışırken Ece'nin kolunu tutup kaldırdım. Beklenmedik anda patladıkları için korkmuştu sonunda konuşmaya başladı.

GEÇMİŞTEKİ İZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin