~𝐁𝐀𝐁 𝟒~

1.8K 113 12
                                    



❧𝒟𝒾𝒶𝓃𝒶 𝒮ℴ𝒻ℯ𝒶 🝮 ℛ𝒶𝓎𝓎𝒶𝓃 𝒜𝓃𝒹𝓇𝒾𝒶𝓃☙


(POV DIANA)

"Hari ni nak lunch dekat mana eh, makan dekat mamak sedap jugak tapi jauh la pulak hm," Diana bercakap seorang diri sambil menunggu waktu rehatnya tiba. Sibuk siapkan jadual Andrian buatkan dia terasa lapar pula. Secara tiba tiba telefon bimbitnya berdering.

"Siapa pulak yang call ni?" tertera nombor yang tidak dikenali di telefon bimbitnya.

"Aik? Siapa punya nombor phone ni? Scammer ke? Ha jangan macam macam," Diana mula berasa curiga untuk menjawab panggilan tersebut. Telefon bimbitnya lama ditenung. Perlu ke dia jawab? Tapi macam mana kalau emergency, kan?

"Ah jawab je la," Diana menjawab panggilan tersebut.


"Hello?"

"Ini Cik Diana ye?"

"Er, encik salah nombor ni.
Nama saya Su,"

"Oh nama cik Su ye?"

"Ye Su, Suzuki. Dah lah encik, kalau nak scam saya tu baik tak payah. Saya tengah lapar ni, jangan sampai saya kokak kepala encik pulak. Baru tau, k bye!"

Diana terus meletakkan panggilan tersebut. "Apa punya scammer lah, nak scam orang tu jangan la time nak lunch haih, nasib tak kena maki je tadi," omel Diana seorang diri. Langsung tangannya disilang ke dada. Kokak kepala betul betul kang, naya dibuatnya.

Tidak lama kemudian telefon bimbitnya berdering buat kali keduannya.

"Eh nak apa lagi mamat scammer ni? Tak puas lagi ke nak scam aku ha? Ke sebenarnya nak usya aku ni? Aih," marah Diana. Diana menjawab panggilan telefon itu tanpa melihat nama pemanggil.

"Hello encik. Encik ni memang tak faham bahasa ke? Saya ni dah la tengah lapar, saya kokak kepala encik betul betul kang baru tau. Lepas tu, encik nak scam saya pulak. Encik ingat saya ada masa ke ha?
       Anda fikir saya ada masa untuk anda mengscam saya? Ha? Tidak bukan? Dah saya tak ada masa untuk layan encik. Goodb-."

"Macam ni ke kau layan client aku?"

'Eh jap apasal suara dia ni macam Tuan Andrian?' desis Diana. Diana memandang telefon bimbitnya dan tertera nama disitu ialah nama 'Tiang Poyo'. Membulat mata Diana dibuatnya.

'Bongok la kau ni Diana, apasal kau tak baca dulu namanya,' desis Diana. Bibirnya di ketap. Macam mana la boleh terlepas pandang. Haih, bala bala..


"Er tuan, biar saya terangkan dulu.. S-saya sebenarnya stress sangat dengan scammer tadi. Jadi-"

"Jadi kau ingat aku ni scammer lah?"

"Hm tak salah pun kan kalau saya ingat tuan scammer, lagipun saya seorang yang bersikap berhati-hati haa. Bak kata orang 'Sediakan payung sebelum hujan' haa. Eh macam lain je tu.. "

" Apa apa je lah. Dah sekarang ni, aku nak kau turun lobi sekarang,"

"Buat apa?"

"Buat apa kau tanya? Lunch lah. Ke kau tak nak lunch?"

"Eh nak nak, saya turun sekarang eh? Okay baik, bye tuan!"

Diana menamatkan panggilan tersebut.

"Huhu pergi lunch. Mari perut kamu sudah lapar, saya pun sudah lapar. Mari sama sama kita lapar," Diana mengemas barangnya dan terus menuju ke lobi.

Diana Sofea : You're MineWhere stories live. Discover now