~𝐁𝐀𝐁 𝟐𝟏~

564 25 5
                                    



❧𝒟𝒾𝒶𝓃𝒶 𝒮ℴ𝒻ℯ𝒶 🝮 ℛ𝒶𝓎𝓎𝒶𝓃 𝒜𝓃𝒹𝓇𝒾𝒶𝓃☙


Sejak kebelakangan ini, Andrian banyak mendiamkan diri. Sudah hampir 2 minggu dia tidak berhubung menanyakan khabar Tasya.

Lagi sebulan dia akan bernikah, sanggupkah dia meninggalkan Tasya dan berkahwin dengan adik tiri kekasihnya sendiri?

"Oi! Kau ni aku tengok, asyik termenung je. Asal?" tegur Izz. Haih, ni mesti kes tak puas hati tak dapat kahwin dengan Tasya ni. Jarang Andrian nak healing sorang diri dekat kafe ni.

Andrian tersentak, "Tak ada apa la bro. Aku okay.." Andrian memandang wajah Izz sekilas. "Eh ni, kau tahu tak weekend ni kita kena pergi France?" soal Izz. Andrian mengerutkan dahinya.

"Ha? Pergi France? Buat apa? Aku ni baru je nak hidup tenang dekat sini. Asal kena pergi sana balik? Liam suruh pergi sana ke?" soal Andrian kembali. Baru je nak mulakan hidup baru dekat Malaysia, tahu-tahu kena balik semula ke France.

"Ya, kau ingat tak pasal musuh Liam yang kau bunuh 5 tahun lepas? Ha pasal kes dia ni la. Alah tak lama pun. Ada la dalam dua minggu camtu?" jelas Izz. Andrian hanya mengangguk. Apa benda lagi yang tak settle? Benda dah 5 tahun kot?

"Izz, aku ni dah nak kahwin tau. Aku tak prepare apa pun lagi, buatnya kalau mama bising aku pergi sana macam mana?" ujar Andrian sambil memandang wajah Izz.

Izz mengangkat keningnya sebelah. Aik? Sedar diri pulak dah nak kahwin? "Kau pernah rasa diri kau tu nak kahwin ke? Aku nampak macam kau tak ambik tahu pun pasal majlis kau ni?" perli Izz. Betul apa kan? Macam tak nak kahwin je..

"Siapa cakap aku tak ambik tahu? Majlis aku, of course la aku risau. Apa-apa je lah, weekend ni kan? Hm nanti aku bagitahu dorang." Andrian menyilangkan tangannya.

"Ye lah, nanti kalau ada apa-apa kau bagitahu aku. Aku nak masuk office." Izz pun berlalu pergi meninggalkan Andrian.

Secara tiba-tiba, telefonnya berdering.

TENONET NET TENET TENONET NET TENET

Tertera nama Tasya di skrin telefonnya. 'Tasya? Dah lama dia tak call, kenapa tiba-tiba pulak call ni?' desis Andrian.

Skrin telefonnya di padang lama. Akhirnya Andrian menjawab panggilan tersebut.

"Hello?" wajah Andrian turut berkerut, salah nombor ke minah ni?

"Hello you! I rindu you! You dekat mana sekarang ni biy?" ujar Tasya dengan nada manja.

"I dekat cafe, why? You pergi mana lama tak contact I?"

"Sorry biy~ I outstation, ala you know model macam I ni kan. Merata tempat I pergi," ujar Tasya memberi alasan. Tetapi disebaliknya, bukan keluar bekerja pun..

"Ye la.." Andrian tahu, Tasya sengaja memberi alasan. Tak mungkin hanya outstation sehingga tak dapat dihubungi?

"Biy, Lets meet up nak?"

"Okay sure." dengan pantas Andrian bersetuju dengan ajakan Tasya. Untuk melepaskan rindu dan juga mencari kebenaran tentang Tasya.

Dia pasti, Tasya semestinya menyembunyikan sesuatu darinya.

"Okay, see you at 5 dear. Bye!" ujar Tasya.

Panggilan ditamatkan.

Nafas berat di helanya. Sudah la perlu balik ke France, Tasya pula baru munculkan dirinya. Belum lagi tentang majlis perkahwinan yang tak diingininya itu. Apa lah nasibmu Andrian..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 17 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Diana Sofea : You're MineWhere stories live. Discover now