~𝐁𝐀𝐁 𝟏𝟎~

886 44 0
                                    



❧𝒟𝒾𝒶𝓃𝒶 𝒮ℴ𝒻ℯ𝒶 🝮 ℛ𝒶𝓎𝓎𝒶𝓃 𝒜𝓃𝒹𝓇𝒾𝒶𝓃☙


Setelah dua hari menanti, sudah tiba harinya untuk pulang ke kampung berjumpa dengan ayahnya. Akhirnya, rindu di hati terubat juga. Setelah bertahun-tahun menanti saat ni.

Diana melihat cermin yang terpapar susuk tubuhnya berpakaian sopan menutup aurat.

"Yana, ini la masanya untuk kau jumpa dengan ayah. Tolong hargai masa kau dengan ayah." ujar Diana seorang diri.

Hampir setengah jam juga dia berada di dalam biliknya hanya untuk membetulkan awning tudungnya.

"Diana! Dah siap ke belum?" soal Aryan. Perempuan kalau bersiap memang lama eh?

Terdengar suara Aryan membuatkan dia tersedar dari lamunannya. Dia bergegas membetulkan tudungnya dan turun ke tingkat bawah.

"KEJAP!" jerit Diana sambil membetulkan tudungnya. Ala, biasa la perempuan. "Cepat la dik! Andrian dah tunggu tu!" jerit Aryan. Haih, lama betul perempuan bersiap ek..

"Ish kejap kejap. Ni ha, baru siap pakai tudung tadi!" Diana bergegas menurun tangga.

"Alah kau ni, pakai tudung pon lembab. Dekat 10 bulan aku tunggu kau dekat sini ha. Dah berjanggut aku tunggu. Tinggal nak tumbuh uban je." sampuk Dylan sambil menyilangkan tangannya.

"Ek eleh, asal kau tak cakap je dah 10 tahun tunggu aku?" Diana menganjing Dylan. HAHAHA puas hati aku.

"Lebih lebih lak kau ni eh." Dylan mencubit lengan Diana. "ADOI SAKIT LA ANGAH!" Diana menjeling Dylan. Suka hati dia je cubit lengan orang.

"Dah dah jom, gaduh pulak korang dekat sini" Aryan menggeleng kepala. Langsung Aryan mengambil beg pakaian Diana yang berada di sebelahnya dan masukkan ke dalam bonet kereta.

"Eh long, kita pergi mana dulu ni? Andrian nak ambik dekat mana?" soal Dylan.

"Tadi aku call dia, dia cakap suruh ambik dekat rumah dia je terus. Senang" Aryan memandang Dylan yang sedang memasukkan beg pakaiannya ke dalam bonet kereta.

"Hm ye lah kalau macam tu. Kau drive la long, aku malas nak drive hari ni" ujar Dylan dan terus memasuki ke dalam kereta.

"Amboi kau, bayar la gaji aku bawak kereta ni!" Aryan menggeleng kepalanya dan memasuki ke dalam kereta untuk meneruskan perjalanan mereka ke rumah Andrian.



*




Sepanjang perjalanan mereka menuju ke rumah Andrian, Diana hanya mendiamkan diri. "Woi dik, kau lapar tak?" soal Aryan yang sedang memandu.

"Dik? Oi dik," Tiada nyahutan.

Dylan menoleh ke arah kerusi penumpang belakang. "Laa tidur rupanya." Dylan dengan pantas memandang Aryan. Aryan hanya menepuk dahi dan tertawa melihat adik bongsunya itu.

"Penat sangat kot tu haha. Kesian adik bongsu aku ni," ujar Aryan sambil memandu kereta.

"Kesian dekat adik je? Habis adik kau lagi sorang ni tak kesian?" soal Dylan sambil berkerut.  Aryan menjongketkan sebelah keningnya. Kesian?

"Kesian dekat kau? Nak buat apa? Kau pon tak kesian kan aku. Penat tau aku drive ni!" Aryan mencebik.

"Alolo ciannya diaa~ Nak aku drive ke?" soal Dylan sambil memandang wajah Aryan yang mencebik dari tadi.

Diana Sofea : You're MineWhere stories live. Discover now