❧𝒟𝒾𝒶𝓃𝒶 𝒮ℴ𝒻ℯ𝒶 🝮 ℛ𝒶𝓎𝓎𝒶𝓃 𝒜𝓃𝒹𝓇𝒾𝒶𝓃☙Putih.. itu apa yang dilihat oleh Andrian sekarang ini. Adakah ini dinamakan syurga? Aik, aku dah mati ke?
Semuanya putih bersih, tapi bau. Bau macam dekat hospital! Mata dicelik perlahan. Lantas Andrian bangun terduduk di atas katil tersebut.
"Aku kat mana ni..?" Andrian melihat keadaan sekeliling. Kenapa boleh ada dekat wad hospital? Bukan ke dia dekat rumah? Apa yang dah jadi?
Andrian melihat Diana yang sedang nyenyak tidur berada di sisi katilnya. Kepalanya tiba-tiba terasa sakit. "Arghh." Andrian menyentuh kepalanya.
Diana tersedar daripada tidurnya langsung memandang Andrian, "Eh tuan dah bangun? Kejap saya panggil doktor." dia bangun dari kerusi tersebut dan keluar mencari jururawat yang berada disekitar bilik tersebut.
Jururawat tersebut memasuki wad Andrian bersama seorang doktor lelaki dan memeriksa Andrian. "Dia dah okay ke doktor?" soal Diana. Mukanya jelas kelihatan bimbang. Andrian hanya diam memandang Diana.
"Suhu badan Encik Andrian ni masih tinggi, tekanan darah pun rendah. Jadi, kami pihak hospital tidak membenarkan Encik Andrian pulang ke rumah untuk pemantauan lebih lanjut," jelas doktor tersebut. Diana mengangguk faham.
"Kamu banyakkan berehat ya Encik Andrian.." ujar doktor tersebut. Andrian mengangguk.
"Baiklah, saya mintak diri dulu." ujar doktor dan berlalu pergi. "Terima kasih doktor." ujar Diana.
"Mama dengan Dy mana?" soal Andrian sambil memandang tepat pada mata Diana.
"Malam tadi dorang dah balik dah, sekali dengan mama. Saya je yang mintak nak duduk sini teman tuan. Lagipun kesian la mama, takkan dia nak duduk sini lama lama. Jadi saya suruh dia balik dulu, biar saya je yang jaga tuan." jelas Diana sambil menarik kerusi dan melabuhkan punggungnya.
Wow! Untungnya ada orang sanggup nak jaga kita. Malu kita HAHAHAA. Andrian mengangguk faham.
"Sejak bila pulak kau panggil mama aku tu, mama?" soal Andrian. Ye la sebelum ni rasanya dia panggil aunty? Tiba-tiba je panggil mama ni. Ada something ke?
"Dah mama tuan yang suruh saya panggil macam tu, saya ikut je la. Ni tuan dah okay ke? Panas lagi tak badan tu?" soal Diana dengan prihatin. Mana tau kalau jaga dia ni dapat up gaji sikit HAHAHAHHA.
"Kenapa? Kau risau ke?" keningnya diangkat sebelah. Andrian yang seakan mengusik Diana tersenyum melihat pipi Diana lama kelamaan berubah menjadi merah.
"Mana ada! Saya cuma-" Kata-kata Diana terhenti apabila pintu bilik itu terbuka secara tiba-tiba.
"Bro! Kau okay tak ni? Badan kau panas lagi tak? Aku risau gila masa dapat tahu kau pengsan. Aku dari Penang terus datang sini semata-mata nak tengok kau. Masa mama call aku malam tadi, dia dah nangis nangis dah takot kau terus mati ke apa ke," ujar Aryan dengan nada yang cemas.
"WOI! KAU DOAKAN AKU MATI KE SIA?!" Andrian sedikit terkejut. Mati? Wah jauh sangat tu perginya.
"Bengong slow sikit la suara tu! Tak padan dengan sakit, suara tu kalau boleh kuat lagi biar bergegar satu hospital ni." tegur Aryan sambil menampar lengan Andrian. Risau, sakit sakit pun boleh menjerit lagi. Ingat dah insaf dah, rupanya makin terok.
YOU ARE READING
Diana Sofea : You're Mine
Romance𝟏𝐬𝐭 𝐁𝐨𝐨𝐤 : ❧ 𝒟𝒾𝒶𝓃𝒶 𝒮ℴ𝒻ℯ𝒶 : 𝒴ℴ𝓊'𝓇ℯ ℳ𝒾𝓃ℯ☙ "Aku takkan pernah terima kau sebagai isteri aku dan jangan pernah berharap untuk aku, cintakan kau." - 𝐑𝐚𝐲𝐲𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐢𝐚𝐧 Dipaksa untuk berkahwin dengan adik tiri kekasihnya sendi...