~𝐁𝐀𝐁 𝟏𝟔~

573 28 2
                                    



❧𝒟𝒾𝒶𝓃𝒶 𝒮ℴ𝒻ℯ𝒶 🝮 ℛ𝒶𝓎𝓎𝒶𝓃 𝒜𝓃𝒹𝓇𝒾𝒶𝓃☙





Hubungan Andrian dan Tasya semakin membaik, Andrian juga mula menerima Tasya kembali. Biasa la dah bagi peluang kedua kan, mesti la perasaan sayang tu ada balik. Dan sejak itu lah, Tasya akan datang melawat Andrian setiap hari di pejabatnya.

"Andrian ada? I nak jumpa dengan dia." soal Tasya dengan begitu diva ya. My gad so divah lavistah. Dengan pemakaian yang tak cukup kain. Hm faham faham je la ya, ini kan model terkenal yang meletop pop pop boom!

"Ada Miss Tasya, but sekarang dia tengah meeting. Miss boleh duduk dulu, nanti Tuan Andrian habis meeting miss boleh terus masuk lah." jelas seorang pekerja tersebut. Biasanya kerja PA kan? Haa tapi ni lain sikit, why? Sebab boleh..

Tasya mengangguk lalu terus melabuhkan punggungnya di sofa. Setelah 15 minit menunggu akhirnya Andrian keluar dari bilik meeting tersebut. "Baby! I dah lama tunggu you tau!" Tasya memeluk lengan Andrian.

Semua pekerja hanya memandang adegan tersebut. Mula la kejap lagi timbul gosip baru. "Eh Yana, tuan get back balik dengan Miss Tasya ke?" soal Faressya. Diana hanya mengangkat bahu. Malas la nak sibuk pasal dia orang.

'Dia orang tak tahu ke yang 'Miss Tasya' tu kakak tiri aku? Buatnya kalau semua tahu mesti ternganga mulut dorang' bisik Diana di dalam hatinya.

Gosip tersebut menjadi kecoh satu office. Ye la, bos handsome kot? Siapa je yang tak pernah ter'catch feeling'. Confirm para gadis dalam office ni broken balik HAHAHA. Diana menggeleng kepala.

"Jom la lunch Yana, akak lapar la. Tengok drama pukul 7 ni, sampai bila pon tak kenyang." ujar Faressya. Hm betul tu kak! Saya setuju!

"Jom, eh tapi kak.. Saya dah janji dengan kawan saya nak teman dia lunch hari ni," ujar Diana.

"Kalau macam tu tak apa la, akak keluar dengan staff yang lain okay? Bye Yana!" ujar Faressya sambil melambai tangan dan meninggalkan Yana seorang diri. "Bye!" ujar Diana yang turut melambai tangan.



*



"Serious la dorang get back balik?!" terkejut Nurin dibuatnya. Get back? Kuat betul jodoh dorang ni. Andrian tu dah elok dah orangnya, tapi otak pulak lembab. Ada ke patut terima orang yang dah curang dengan dia? Haih..

"Iyaa, kau tak percaya kan? Aku lagi tak percaya. Masa dalam meeting tadi en, Andrian tu bukan main baran maki sana sini. Tiba jumpa awek terus muka manis mat. Berbaby baby bagai, itu kalau aku tu ada yang dibabikan. Tui!" haih Diana, nak jugak ke merasa dipanggil baby?

"Woi lek lek, kau jangan la ludah kat aku pulak. Bukan aku yang problem, mamat tu ha yang problem." ujar Nurin. Tapi macam tak percaya Andrian sanggup menerima Tasya semula. Semudah ABC ya.. hmm..

"Eh ni, kau dengan Fariz dah tak ada pape kan?" soal Diana sambil meminum air teh o ais. Maklum la tengah lunch, lepak la mamak. Mana lagi tempat makan nak lepak kan?

"Hm nampak gaya begitu la. Malas la nak fikir, serabut kepala aku ni ha." jawab Nurin.

Diana mengangguk, "Tak apa, kau dah ada abang aku pun cukup apa. Dah la baik, handsome, sweet. Rugi kalau kau tak dapat along aku. Kalau la aku bukan adik dia, dah lama aku kahwin dengan dia tau!" ujar Diana dengan bangga.

Betul apa, kalau la dia ni bukan adik Aryan. Dah lama dah dia kahwin dengan abangnya itu. Badan sasa pulak tu fuh memang complete la.

"Ish kau ni, tak habis-habis nak menyakat aku. Hati aku belum pulih lagi la. Aku takut nak terima lelaki buat masa sekarang. Aku trauma. Cukup aku kena sekali, aku tak nak kena lagi." Nurin menunduk.

Diana Sofea : You're MineWhere stories live. Discover now