~𝐁𝐀𝐁 𝟖~

904 42 3
                                    




❧𝒟𝒾𝒶𝓃𝒶 𝒮ℴ𝒻ℯ𝒶 🝮 ℛ𝒶𝓎𝓎𝒶𝓃 𝒜𝓃𝒹𝓇𝒾𝒶𝓃☙



"Bosannya duduk rumah! Diana balik rumah abang dia, aku ni pulak sorang diri kat sini. Siapa je yang nak teman aku? Boyfriend pulak outstation katanya. Haih.."  omel Nurin.

Nurin yang sedang asyik menonton drama korea di ruang tamu masih lagi buntu tidak tahu apa nak buat. Maklum la hari ni cuti, tak tahu nak pergi mana.

Secara tiba-tiba Nurin mendapat satu notifikasi daripada Diana. Nurin segera membuka telefonnya.

-Diana-

"WEH NURIN TENGOK NI"

*Gambar*

"NI BUKAN KE BOYFRIEND KAU GILA?"

"ASAL DIA KELUAR DENGAN POMPUAN LAIN?"

"SIAP PELUK CIUM BAGAI EWW BAPAK RED FLAG SIA. BANGANG LA"

Nurin membuka pesanan daripada Diana. Membulat matanya apabila melihat gambar susuk tubuh seorang lelaki yang mirip dengan teman lelakinya bersama seorang gadis yang berpakaian seksi.

-Nurin-

"Weh..dia tipu aku..?"

"Dia cakap, dia pergi outstation tapi ni apa..?"

"Aku tak cukup cantik ke?"

"Sanggup dia buat macam ni dekat aku"

"Aku dah banyak berkorban untuk dia, tapi ini yang dia balas?"

"Sampai hati.."

Sayu hatinya melihat gambar yang di hantar oleh Diana. Hampir saja air matanya mengalir, namun di tahan. Tidak mahu dirinya terlihat lemah.

-Diana-

"Nurin, cuba kau tanya dia elok elok. Mana tahu ni semua just salah faham ke kan?"

"Ke kau nak aku yang tanya? Kalau aku yang tanya memang kena la jantan tu dengan aku"

-Nurin-
"Sokay, nanti aku yang tanya dia. Thanks Diana sebab bagitahu.
By the way, mana kau dapat gambar ni?"

Walaupun dirinya kelihatan kuat, tetapi hakikatnya dalamannya tidak mampu menahan rasa sebak di dada.

-Diana-
"No problem lah, ni tadi aku tengah cari barang yang Tuan Andrian suruh belikan, tetiba aku terserempak dengan dia. Tapi muka perempuan tu aku tak berapa nampak la. Macam aku kenal tapi kat mana eh..."

-Nurin-
"Tak apa la, pape pun thanks tau"

Nurin menamatkan perbualan mereka. Hatinya terasa panas apabila dapati teman lelakinya mempunyai hubungan sulit dengan perempuan lain.

Telefon yang berada di tangannya di genggam kuat. Hampir saja ingin membaling telefon tersebut.

"DASAR JANTAN SIAL! KAU CURANG DENGAN AKU? KAU TUNGGU, KAU TUNGGU! KEJAP LAGI AKU HEMPOK BADAN KAU GUNA KUALI NENEK AKU KAT DAPUR TU! TAK HABIS DENGAN TU AKU SEPAK KAU SAMPAI LUNYAI! BARU KAU TAHU LANGIT TU TINGGI KE RENDAH! SIAL!" Nurin tidak dapat menaham kemarahannya terhadap kekasihnya itu.

Diana Sofea : You're MineWhere stories live. Discover now