"Iris bangun Iris"
Encik Yusof mengoyangkan bahu Iris, cuba membangunkan anak gadisnya itu dari tidur.Iris yang mendengar suara papanya cuba membangunkannya dari tidur itu mula membuka mata kecil . Mungkin mereka sudah sampai di KUDRAT . Iris yang masih marahkan papanya hanya bangun dengan riak wajah yang kosong seraya melangkah keluar dari kereta.
"Iris mulai hari ni kamu akan bersekolah di KUDRAT faham."
Mendengar apa yang Encik Yusof katakan tadi membuatkan biji mata Iris membuntang . Tidak mungkinlah Iris perlu tinggal di sekolah budak lelaki ? Bahkan hanya dia seorang sahaja perempuan di sana ? Bagaimana Iris mahu terus bertahan di KUDRAT?
"Papa are you sure about this? Papa nak Iris stay dekat sekolah lelaki ? Papa kalau papa benci dengan perbuatan Iris tak kan lah sampai macam ni sekali papa bagi hukuman dekat Iris papa"
panjang lebar Iris mengeluh tapi papanya hanya mengendahkan sahaja.
"Keputusan papa muktamad . Lagi pun , papa pengetua disini jadi mudah sikit untuk papa pantau kamu Iris . Dah papa nak daftarkan kamu di pejabat. Kamu pergi ke dewan tinggalkan barang di sini nanti papa uruskan dan pergi cari Mrs Faniza untuk minta tunjukkan bilik kamu faham."
Iris hanya akur kerana malas membantah papanya . Dia penat berlawan mulut dengan Encik Yusof yang pada akhirnya tiada apa-apa pun berubah , papanya masih sama sentiasa sibuk akan kerjanya .
IRIS POV's
"apa pasal aku kena stay dekat KUDRAT ni?hm so...Iris "welcome to the new hell "
"Hopely happy ending for me."
Senyum terpaksa diukir di bibirnya , mengharapkan sesuatu yang baik untuknya sepanjang berada di sini.
END POV's
++
Iris berjalan ke dewan untuk mencari Mrs Faniza . Pada mulanya dia pun keliru tapi nasibnya baik kerana sewaktu kecil dulu dia pernah ke sini menemani Encik Yusof sebelum Encik Yusof menghantarnya ke rumah atok dan neneknya. Memori masa kecil saat menemani papanya itu membuatkan dirinya masih ingat selok-belok di KUDRAT. Dia berjalan sehingga tiba di sebuah dewan besar.
"Pelik , kenapa ramai sangat hari ni?"
Tanpa Iris sedar ada sosok seorang lelaki di belakangnya dan lelaki itu menjawab persoalan Iris.
"Sebab hari ni ada pendaftaran masuk untuk form 4"
Lelaki itu lemparkan senyuman manis pada Iris. Melihat tag nama pada baju lelaki itu , dia tahu nama lelaki itu "Naim"
"Ouh patut lah"
balas Iris singkat .
"Kau baru pindah sini ke? Macam mana kau boleh pindah sini ? Sini kan sekolah lelaki?"
Tak sempat Iris menjawab soalan lelaki itu tiba-tiba Mrs Faniza datang ke arah mereka berdua .
"You are Nur Milea Iris binti Yusof right?"
Tanya Mrs Faniza kepada Iris.
"Yes I am Mrs but I prefer you to call me Iris".
"Okay Iris come with me, I'll show you to your room. Oh god before that I almost forgot, that the headmaster asked you , Naim to take Iris's suitcase from the headmaster's car."
"Yes, mrs"
Naim hanya akur dan terus ke kereta . Iris pula mengikuti Mrs Faniza menuju ke bilik .
Bilik Iris agak jauh dari dorm yang lain . Mrs Faniza berhenti dan menunjukkan bilik warden yang baru sahaja dikemaskan kepada Iris .
"This is your room Iris, this room used to be the warden's room, but after you came the principal asked you to stay here. After all, this room is complete with a toilet that makes it easy for you. A little comfortable for you to stay here".
Iris hanya mengangguk sahaja tanda setuju . Selepas selesai Mrs Faniza pun beranjak pergi ke dewan semula. Iris kini hanya menunggu kehadiran Naim yang membawa beg pakaiannya. Dari jauh dia sudah dapat melihat kelibat Naim bersama seorang lelaki.
"Ni barang kau , maaf aku lambat sikit banyak sangat barang ni. Sebelum tu boleh aku tanya, kau anak pengetua ke?"
Sama sahaja Iris hanya mengangguk kepalanya tanpa berkata apa-apa .
"Ouh patut laa kau sekolah sini . Sebelum aku blah aku nak kenalkan kau dengan member merangkap roommate aku, Amir"
"Ouh hai Amir"
Lelaki itu hanya membalas dengan senyuman yang kurang ikhlas pada Iris membuatkan dia mengutuk lelaki itu di dalam hatinya.
"Sombong la jantan ni, dia ingat dia hensem ke?"
"Tak apa lah nanti kita borak lagi , aku ada banyak lagi benda nak kena buat ni. Aku cau dulu , Amir jom."
"Okay, thankyou Naim , Amir"
"Welcome Iris" balas mereka serentak
Naim dan Amir beranjak pergi namun Naim masih sempat melambai ke arah Iris sambil tersenyum yang menampakkan eye smile miliknya itu
Disisi lain Mrs Faniza menguruskan semula pendaftaran tingkatan 4 yang tertangguh tadi . Dia menyapa seorang bapa bersama seorang remaja lelaki
"welcome to KUDRAT"
Mrs Faniza menyapa lelaki itu dengan senyum manis dan riak wajah yang gembira.
"Terima kasih...we're very excited, cantik sekolah ni kan" balas lelaki itu bersama senyumnya.
"Yes me to .. me excited too, so just fill in your details right and what your name?"
Remaja lelaki itu menjawab pertanyaan Mrs Faniza
"umm..umm... Nor Fakhri bin Firdaus Ismet"
Mrs Faniza agak terkejut mendengar nama remaja lelaki itu tetapi dia hanya mengendahkan sahaja
Setelah selesai pendaftaran Naim datang ke arah Mrs Faniza
"urm.. Mrs Faniza is there anything else that I can help you with?"
Melihat tag nama Naim yang terpapar ber'bin' kan Firdaus Ismet membuatkan Mrs Faniza teringat akan remaja lelaki tadi . Terdetik dalam hatinya untuk bertanyakan tentang hal itu kepada Naim.
"Naim, do you have a brother?"
Naim hanya diam tidak menjawab soalan Mrs Faniza itu . Senyuman yang di ukir tadi kembali memudar perlahan-lahan.
TBC....
YOU ARE READING
PHC: Kahar & Milea love story
RomanceABDUL KAHAR||MILEA IRIS Apakah yang bakal terjadi bila dua musuh jatuh cinta pada gadis yang sama. Siapa yang dapat si gadis? Dan siapa pilihan hati si gadis? "Pernyataan aku mencintaimu adalah pernyataan yang berlaku tidak hanya di hari itu tapi j...