Juoksin Harryn perään ennen kuin hän ehti livistää käytävän kulman taakse ja kadota. Nappasin hänen kämmenestään kiinni samaan aikaan, jolloin Harry vain jäi seisomaan aloilleen ja katsoi minua pettynyt ilme kasvoillaan.
-Miten sinä voit olla tuon kanssa, kun hän on kiusannut meitä, Nevilleä ja ties ketä ensimmäisestä vuodesta lähtien, Harry kysyi suuttuneena.
-Minä voin selittää, vastasin hätääntyneenä.
-Ai niin kuin teit viimeksi? Taisit jättää jotain kertomatta, kun et maininnut minulle teidän olevan oikein ystäviäkin. Et kerro missä menet, pimität muutenkin tietoja minulta ja Ronilta ja varastelet tavaroitani. Etkö vain voi kertoa, mitä sinulla on meneillään, Harry tivasi.
-Minä olen ollut Dracon kanssa vain tiedon keruun takia. Minun oli pakko saada jotain, jolla puolustaa teitä, kun ette siihen itse selvästikään kykene, sanoin alkaessani jo hermostua itsekin.
-Voisit silti kertoa meille, jos suunnittelet jotain. Olisimmehan me voinut Ronin kanssa auttaakin, jos Draco on kohdellut sinua huonosti, Harry kuulosti jo huolestuneelta.
-Hän ei ole kohdellut minua huonosti, korjasin Harrya, jotta tämä ei saisi väärää käsitystä tapahtuneesta.
-Mitä tämä sitten on, Harry kysyi uudelleen.
-Draco ei ole ollut minulle ilkeä ja itseasiassa hän kysyi apuani ensin yhteen asiaan. Tai siis monijuomaliemen valmistukseen ja hän loukkaantui sen käytön seurauksena. Josta hätäännyin, koska olin kuitenkin itse ollut myös valmistamassa sitä, kerroin suoraan Harrylle.
-Olet siis ollut hänen kanssaan vielä useamminkin, Harry selosti tehtyään johtopäätöksensä ja vaikutti taas pettyneeltä.
-Jos haluat tosiaan puuhailla hänen kanssaan hämäriä juttuja niin tee niin, mutta älä jätä meiltä kertomatta. Hän on muutenkin niin arvaamaton, että jos hän tekisi sinulle jotain niin kukaan ei voisi auttaa sinua tietämättä, missä olet, Harry jatkoi.
-Hän ei tee minulle mitään, usko jo. Hän käyttäytyy nykyisin eritavalla minua kohtaan ja olen itsekin tarvinnut hänen apuaan asioissa, joita muut ei olisi pystynyt hoitamaan, sanoin ja lipsautin samalla pienen valkoisen valheen.
-Jos tosiaan olet sitä mieltä niin luotan sinuun ja arvostelukykyysi, mutta älä enää valehtele meille tai jätä asioita kertomatta, Harry kehotti toistamiseen.
-En, vastasin hieman häpeissäni jääden taas kiinni parhaalle ystävälleni tällä tavalla.
-Kauan aiot jatkaa ajan viettämistä hänen kanssaan, Harry kysyi vielä kysyvä ilme kasvoillaan.
-En tiedä, mutta nyt minun on pakko ainakin olla hetki hänen kanssaan. Ei muuten, mutta kun hänen onnettomuutensa saattaa olla osittain minunkin syytäni. Entä, jos olin jättänyt liemen valmistuksessa jonkin asian huomiotta ja se oli sen takia käyttäytynyt noin Dracon juodessa sitä. Tai entä sitten, kun opettajat alkaa kysellä Dracon tapaturmasta ja se johtaisi minuun, vastasin ja heitin taas pienen valkoisen valheen, koska tiesin onnettomuuden johtuneen vain liemen liian aikaisesta käytöstä.
-Ymmärrän ja ei sinun minulle tarvitse selitellä menemiäsi kunhan sinä et oikeasti ystävysty hänen kanssaan, Harry sanoi jälleen vähän niin kuin odottaen minulta jonkinlaista vastausta.
-En, vastasin lyhyesti, koska en halunnut pitkittää tätä jo tarpeeksi epämiellyttävää keskusteluamme enää yhtään enempää.
Lähdimme Harryn kanssa yhdessä rohkelikkojen tupaan ja hän lupasi olla kertomatta Ronille, jos vain teikisin sen itse. Lupasinkin hänelle kertovan jossain kohtaa, koska jos Ron saisi kuulla asioita Harrylta minun sijastani niin hän ottaisi sen silloin luultavasti vielä raskaammin. En käynyt katsomassa Dracoa enää kyseisenä päivänä vaan annoin hänen levätä samalla, kun minä mietin mitä tulisin sanomaan Ronille. Minun oli nimittäin tehtävä se äkkiä, koska ei Harry ikuisesti aikoisi olla hiljaa polestani. En viitsinyt edes jäädä samaan huoneeseen tuvassamme Harryn kanssa, jossa kaikki muutkin tupalaisemme olivat tai ainakaan äskeisen kehnon keskustelumme jälkeen käytävillä. Meninkin jälleen ajoissa omaan vuoteeseeni ja pohdin miljoonia erilaisia skenaarioita päässäni siitä, mitä sanoisin Ronille ja miten hän tulisi reagoimaan siihen. Päätin sängyssä ollessani, että kertoisin viime viikkojen tapahtumista hänelle heti huomenna ennen aamiaista. Sillä en haluaisi olla hänen kanssaan samoilla oppitunneilla hänen tietämättään mistään, koska todennäköisesti Harry hiillostaisi minua silloinkin. Harry ei ikinä käyttäytynyt tällä tavoin tai ollut vihainen minulle, mutta uskon hänen saaneensa tarpeeksi varastaessani sen näkymättömyysviitan ja valehdellessani hänelle jo useampaan otteeseen.
YOU ARE READING
Vannoin, etten aio suhun rakastua - DRAMIONE
Fanfiction-"Vannoin, mä vannoin etten aikoisi rakastua häneen. " Hermione aloittaa uuden lukuvuotensa Tylypahkassa ja joutuu lähes välittömästi Draco Malfoyn juoniin mukaan auttajan roolissa. Pikkuhiljaa heistä alkaa tulla läheisempiä, rikoskumppaneita, jois...