Testen

119 10 0
                                    

POV TERESA
Het is voorbij, ik kan geen kant meer op. De grievers zijn nog maar paar meters van mij verwijdert. Ik sluit mijn ogen en laat me op mijn knieën vallen.
Ik hoor de grievers langs mij voorbij lopen. Wat? Waarom vermoorden ze mij niet? Waarom lopen ze voorbij? Ik doe mijn ogen open en draai me om.
Er staat een jongen in de verte.
Thomas.
Hij staat gewoon te kijken, hij vervoert geen vin.
Zonder na te denken loop ik achter de grievers aan. Ik moet de grievers doden voordat ze bij Thomas zijn!
Zonder moeite haal ik de eerste griever in, ik maak een grote sprong en beland op zijn rug.
Ik begin als een gek uit te halen met mijn mes. De griever loopt ongestoord verder.
Ik duw mijn mes diep in het slijmerige vlees van de griever.
De griever gilt het uit, ik duw mijn mes nog dieper tot ik met mijn mes op iets hard stoot. Zonder enige waarschuwing valt de griever dood neer.
Ik duw me van hem af en zet mijn achtervolging terug in. Als ik bij de tweede griever kom doe ik net hetzelfde wat ik bij de eerste griever heb gedaan. Ik spring op hem en duw mijn mes diep in zijn vlees tot ik op iets hard stoot.
Nu alleen nog de laaste griever.
Ik begin achter hem aan te sprinten, ik moet sneller zijn! De giever is binnen enkele seconden al bij Thomas.
Ik ben te ver weg om de griever in te halen voor hij bij Thomas is.
Voor mijn ogen zie ik hoe Thomas word vastgegrepen en word vermoord door de griever. Ik stop met lopen en laat me op de grond vallen. Ik heb gefaald.
Ik sluit mijn ogen en blijf doodstil liggen. Tranen rollen over mijn wangen. Wat gebeurde er net? Was het echt? Is Thomas dood?
Als ik mijn ogen open doe ben ik opeens terug in de isolatiekamer.
Wat is dit?
Ik slaak een klein gilletje als er stem door de kamer galmt.
"Test 1 mislukt."
Hoe bedoelt ze met mislukt ? Was dit dan niet echt?
Ik duw me recht en kijk rond, dit was de kamer van daarstraks. Snel loop ik naar het scherm waar ik heel de Glade kan op bekijken.

POV MELANIE
Ik trek mijn arm los uit Minho zijn greep. "Minho, stop."
"Wat is er?" Zegt hij ondertussen hij me verward aankijkt. "Waarom wil je niet naar Newt?"
"Ik kan toch moeilijk even binnen lopen? Ik ben verbannen, ik mag hier zelfs niet eens zijn." zeg ik ondertussen ik op de grond ga zitten.
"Maar wat wil je dat ik doe?" Vraagt Minho.
Ik haal mijn schouders op. "Geen idee, Gally bedreigen dat hij de waarheid moet zeggen ofzo."
"Al geprobeerd, hij is meteen naar Newt gelopen. Ik heb niks meer gehoord van hem." Zucht Minho.
"Bedreig hem nog eens" stel ik voor. "oke , ik doe mijn best. maar tegen die tijd dat ik het perfecte moment zoek voor dat te doen moet jij je hier ergens verstoppen." Zegt Minho wijzend naar het bos. "Klim in een boom, ik zal je wel wat eten brengen vanavond."
Ik knik en loop snel naar het bos. Ik pak een boom uit waar ik perfect zicht heb over de Glade.
Wat ben ik moe, mijn benen, mijn armen alles doet pijn.
Ik wring mezelf in een comfortabele houding en val in slaap

POV MINHO
Na dat ik wat had meegeholpen bij het omhakken van bomen ben ik Newt gaan zoeken.
Ik zie hem fry helpen in de keuken.
Als Newt kijkt wenk ik dat hij moet komen.
"Kan ik even vragen wat Gally tegen je kwam zeggen." Kom ik meteen ter zake.
Newt leek even van de kaart gebracht. "Waarom wil je dat weten?"
"Gewoon interesse" lieg ik.
Newt keek mij aan, er lag een verwilderde blik in zijn ogen. "hij had het over jou."
Ik keek Newt verward aan. "Wat? Over mij?" Vraag ik.
"Je hebt me bedreigt en mij aangevallen. Weet je het nog? In de stallen. Ik was gewoon mijn werk aant het doen." Zegt plots een stem. Geschrokken draai ik me om. Gally staat daar met zijn armen gekruist. Ik schud met mijn hoofd. "Zou ik nooit doen! Newt je gelooft hem toch niet?" Ik kijk Newt smekend aan.
Hij haalt alleen zijn schouders op. "Hij kan misschien wel de waarheid zeggen.". Ongelovig schud ik mijn hoofd. "Je bent gewoon jaloers dat Melanie jou niet wil en wel mij!" Newt kijkt me vies aan. "Melanie heeft hier niks mee te maken." Verdedigd Newt zich. "Ach, rot op met je onzin. Ik dacht dat je mijn vriend was maar blijkbaar beteken ik minder dan een stuk klunk." Zeg ik. Ik draai me om en loop weg.
Ongelofelijk! Hoe kan Newt Gally geloven? Ik durf er voor te wedden dat Newt gewoon kwaad is omdat Melanie hem heeft afgewezen.
De Newt die ik kende is weg. Gewoon weg. Hij heeft ervoor gezorgd dat Melanie en Teresa verbannen werden. Dat zou mijn vriend nooit doen, maar blijkbaar had ik het mis.

Ik ga bij de boomstronk bij het kampvuur zitten.
Gally moet altijd rond het avond eten de dieren voeren dus dan neem ik mijn kans. Ik kijk op mijn horloge: 17.57u. Nu ongeveer zal Gally al bij de dieren zijn. Moeizaam duw ik me omhoog. Snel pak ik mijn mes in de kaarten kamer en loop naar de stallen.

POV MELANIE
Ik schrik wakker als iemand me een tik geeft. Voor mij zit een jongen die ik al heb gezien op de Glade maar nog niet persoonlijk gesproken. Het is een aanhanger van Gally.
"Jij hoort hier helemaal niet te zijn!" Zegt hij. "Nee alstublieft, vertel niemand dat ik hier zit." Smeek ik. "Komt niks van in! klim nu uit die boom!" Roept de jongen.
Als we benenden zijn, pakt hij me bij mijn arm en sleurt me mee de Glade op.
"Hé, Newt kijk is wat ik heb gevonden!" Grijnst hij. "Melanie? Je bent verbannen je mag niet hier komen, je moest zelfs al dood zijn." Zegt Newt.
"Ook leuk om jou terug te zien, klootzak." Zeg ik. "Wat een harde tante!" Roept iemand uit de menigte die ondertussen rond ons heen stond.
"Geef haar maar aan mij." Zegt Newt tegen de jongen die me vasthoud.
De jongen duwt me richting Newt, die mijn arm inmiddels al vastheeft.
"We moeten even praten denk ik." Zegt Newt.
Hij sleurt me mee naar de stallen.

POV MNHO
Ik heb Gally vast en duw mijn mes gevaarlijk hard tegen zijn keel. "Laatste kans! Jij gaat nu....."
"MINHO!" Schreeuwt Newt. Geschrokken laat ik Gally los. "Waar ben je in godsnaam mee bezig!?" Roept Newt geschrokken. "Newt luister...." Stotter ik. "Nee! Je hebt een regel verbroken en nu zal je gestraft worden." Onderbreekt Newt mij. "Newt laat...." Probeert Melanie maar Newt legt haar het zwijgen op.
Newt wijst naar Melanie en mij. "Jullie twee worden nu meteen verbannen!"

Run before you dieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu