Teresa heeft hulp nodig

122 11 4
                                    

POV MELANIE
Ik heb geen idee hoe laat het is, mijn horloge doet het niet meer om een of andere reden.
Ik zit ineengedoken naast Teresa, ik heb totaal geen idee wat ik moet doen. Teresa heeft dringend hulp nodig. Ik weet dat we verbannen zijn en niet meer welkom zijn op de Glade, maar ik moet echt wel terug gaan voor hulp. Niet iedereen was akkoord dat we verbannen werden , dus die mensen willen vast wel ons helpen.
Ik pak Teresa op mijn rug en begin te slenteren, maar na een paar stappen begint Teresa onverwacht te gillen en te spartelen.
Geschrokken laat ik haar vallen. Met een smak komt Teresa met haar hoofd tegen de muur , abrupt stopt ze met gillen. Ik snel naar Teresa en draai ze om. Ze bloed een beetje aan haar hoofd maar niets ernstig. Zuchtend sta ik recht. Ik moet ze hier achterlaten, ik kan niet anders.
Ik verstop Teresa in de klimop voor grievers. "Ik kom terug met hulp, dat beloof ik." Fluister ik naar Teresa ook al weet ik dat ze buiten kennis is, daarna draai ik me om en ga op zoek naar de deur.
POV MINHO
Gapend kijk ik naar mijn horloge. 3.43u.
Zuchtend stap ik uit mijn hangmat, zo kan ik echt niet slapen. Melanie spookt door mijn hoofd, ze zit nu waarschijnlijk voor haar leven te rennen ondertussen ik hier in veilig lig te slapen. Daar kan ik echt niet tegen. Ik wil haar super graag helpen, haar beschermen, haar dicht bij mij hebben. Maar dat is nu onmogelijk.
Doelloos dwaal ik over de Glade en luister naar de geluiden van de maze.
Het schrapende geluid van muren en af een toe een schreeuw van een griever.
Abrupt sta ik stil. Een ijselijke gil echod over de Glade. Het klonk als 1 van de meisjes.

POV MELANIE
Struikelend kom ik tot stilstand, en blijf als een standbeeld stilstaan. Een tweede gil vult de stilte. Snel draai ik me om en begin te sprinten . Die gillen waren zeker Teresa! Mijn voet blijft steken aan de klimop waardoor ik op de grond smak met mijn knieën. "Nee he!" Roep ik geïrriteerd ondertussen ik onhandig opkrabbel. Fantastisch ! Mijn broek aan mijn knieën is helemaal kapot gescheurd en hang vol met bloed.
Snel loop ik verder naar Teresa, nog maar een paar gangetjes en dan moet ik normaal zijn....

------------ ------------ ------------------------------------------------------------------------------------------------------

Run before you dieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu