Açıklama

234 165 286
                                    

Merhaba arkadaşlar, 

Birinci kitap boyunca yanımda olan ve buraya gelen dostlara selam olsun öncelikle.  

İlk defa gelenler, hoş geldiniz öncelikle. Fantastik bir hikaye okumayı seviyorsanız öncelikle doğru yerdesiniz.  Bu kurgu üç senelik bir emek sonucunda üç serilik olarak yazıldı. İlk kitap olan Umay: Başlangıç şu anda basılı bir eser olup Odessa yayınevinden satışa sunulmuştur. Elbette ilk kitap ile arasında çok bağlantı olup önce birinci kitabı alıp okunmanızı bazı kavramlara alışmanızı öneririm. Ancak gene de hikaye boyunca karekterlerin kim ve ne olduğunu çözebilirsiniz. Şimdilik haftada iki bölüm atacağım. 

Cuma ve Pazar  günleri. Umarım bir aksilik olmaz ve bol bol keyif alırsınız. 

Hikayemiz İslam Öncesi Türk devletlerinden esinlenmiş olup Orta Asya kültüründen öğeler içermektedir. Karekterler Gök Tengi ye inanmaktadır. Bizim dünyamıza paralel bir dünyada geçmekte olup gerçek tarihle ilham alma dışında alakası yoktur. 

Gene Türk mitolojisinden bir çok öğe kitapda geçiyor ki en azından diğer kitabın yayında olan dört bölümüne bakarak biraz daha meseleyi anlayabilirsiniz diye düşünüyorum. Umarım bu sefer başarırım ve istediğim kitleye ulaşırım. 

Karekterleri anlama klavuzu. 

Karekterler
Ruhlar /Olağanüstü varlıklar
Kayra : Kendisi Türk mitolojisinden anlınmış olup İslamiyet önceki Türk inancında tanrı adıdır. Kurgumda da bu şekilde kullandım.

Erlik : Kendisi mitolojiden aynen alınan bir başka karekterdir. İslam'da şeytan ne ise bu kurguda da odur. Ancak mitolojide Erlik ,Kayra'ya insanları yarattığı için isyan ederken kurgumuzda isyan sebebi bahsedeceğim taşlardır. İsyan sonucunda Erlik yer altında demirden bir saraya hapsolmuştur.

Albızlar :Kendileri sonsuz hayata sahip bedensiz ruhlardır. Erlik ile beraber yer yüzüne kovulmuştur. Ölümlü bedenler içinde tıpkı biz insanlar gibi yaşlanıyor , hastalanıyorlar. Kendileri insanların aklına girecek özel güçlere sahiptirler.
Bu da gene mitolojiden alınmış ama değiştirilmiştir.

Kızıl Katun: Albızları yöneten kadındır genellikle bedeni en yaşlı olandan seçilir. Bu tamamen hayal ürünü bir karekterdir.

Yaztırnaklar : Erlik'in yer yüzünde kendisine itaati seçen hayvanlardır. Genellikle kuytu köşede yaşayıp ormandaki yılanları yerler ancak Erlik'in emri ile insanlara saldırıp onların iç organlarını sökmeyi severler.
Mitolojiden değiştirilip alınmıştır.

Bürküt Ana: Kamların atası olarak kabul edilir. Kartal kanatlı bir kadın olarak tasvir edilir. Öz taşının koruyucusuna yardım eder.

Emegey: Mitoloji de daha çok şamanlara yol gösterici ve yardımcı olarak tarif ediliyor. Bu kurgu da da benzer bir işlevi olmakla beraber bilge ve Kayra arasında bir elçi görevi görüyor.

Toprak /Hava /Su/Ağaç iyeleri(perileri) :Hepsi ismini aldığı varlığı koruyan iyelerdir. Kendi hallerinde zararsız ruhlardır ancak mavi taşın sahibine itaat ederler. Bir çoğu sıradan insanlara görünmez

İnsanlar
Türüt obası
Alagan Han : Günümüzde Fatih adına tekabül eden isme sahip bu kişi Türüt Beyi ve kara taş'in ilk sahibidir.

Ak Begüm:Alagan Bey'in eşi ve ondan sonraki Hanlığın sahibidir. Eşi kadar söz sahibidir ve genellikle obada genel düzeni inceler.

Alpagut Tigin Cengaver,Alp demektir. Kurgumuzda kendisi Türüt Han'ı Alagan'ın oğludur. Kara Taş'ın koruyucusudur.

Umay : Savaş Vakti (Üç Taş Efsanesi 2) (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin