23

102 13 1
                                    

"Thanks for today sayang. Aku balik dulu, ada hal." Jihoon memandang Yeojin sambil senyum , sekarang mereka berdua di luar rumah.

"Hm, awak jangan nak macam - macam ya. Hal apa yang penting sangat?" soal Yeojin tidak puas hati, baru beberapa minit dia sampai di sini, sekarang mahu balik pula.

"Nothing. Kerja aku, tu saja... hm kenapa , kau nak aku stay sini ke, love?" usik lelaki itu menyakat gadis kesayangan nya. Tangan meraih wajah si gadis, mencuit hidung nya.

"Ji ! jangan la, nanti jiran jiran nampak, malu lah." Yeojin mengalihkan tangan lelaki itu ketepi , namun, Jihoon lantas merangkul pinggang gadis itu lalu menarik ke dalam dakapan nya.

"Ehem, bagus lah kalau jiran atau sesiapa yang nampak. Lagipun, kau aku punya ."

Alis kening gadis terangkat, senyuman kecil tiba tiba terukir di bibir. Kedua belah pipinya merah.

"Oh sayang, kau blushing ? Relax , ini baru permulaan." bisiknya di telinga gadis itu, lalu mengucup pipinya.

"Okey lah, aku dah lambat ni. Kita jumpa esok ya sayang ?" sebelum masuk ke dalam perut kereta, Jihoon terlebih dahulu memeluk gadis itu lalu beberapa kali memberikan pat head .

"Take care, drive elok elok." ujar si gadis sambil menutup pintu kereta.

"Alright , my love . See you again tomorrow , love you." katanya lalu memberikan senyuman pada Yeojin.

Gadis itu pula tidak boleh tahan, dia menutup mukanya dengan kedua belah tangan.

"Awak tak nak gerak ke ?" soalnya pelik, dialihkan tangan memandang Jihoon yang menatap dirinya.

"Balas balik pada aku, baru aku gerak. "

"Balas apa ?"

"Jangan buat buat tak tahu pula...aku cium kau nanti."

Yeojin geleng kepala sambil tersengih, "jangan jangan! um.. love you more...dah balik - balik!" ujarnya lalu menutup muka, perlahan lahan dia melangkah masuk ke dalam, menahan malu.

Jihoon pula tertawa kecil, comel. Lantas memecut laju keretanya ke destinasi yang dituju.

————————

Malam.

Yeojin melabuhkan dirinya ke atas katil selepas selesai sahaja mengemas biliknya itu. Telefon dicapai , 10:49 malam.

"Hm..mana Ji ni?" Omelnya perlahan sambil merenung gambar profil jejaka kesayangannya itu. Tiada satu mesej pun diterima , mungkin dia busy sampai tak sempat mahu chat?

Gadis itu mengeluh. Dia mahu sahaja call, tetapi malu.

Dia pun meletakkan telefon di sebelah lalu menarik selimutnya. Tiba-tiba telefonnya berbunyi, notification masuk.

Yeojin mengambil semula telefonnya itu. Matanya membesar melihat dua mesej dari lelaki itu.

"Hah?" Yeojin klik pada notifikasi tersebut.

"Apa dia merepek ni?" Bisik gadis itu sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Apa dia merepek ni?" Bisik gadis itu sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal. Lalu dia lantas menaip.

Yeojin menekan send button lalu menunggu Jihoon membalas mesejnya.

Yeojin tersenyum seperti kerang busuk selepas melihat gambar yang dihantar Jihoon

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Yeojin tersenyum seperti kerang busuk selepas melihat gambar yang dihantar Jihoon.

"He called me my lady?! My lady?!!"

Yeojin menggigit bawah bibirnya lalu membalas mesej, "Night juga, pakcik😛".

Gadis itu merenung gambar itu lagi, terlintas sesuatu difikirannya.

"Apa kena mengena dengan warna pula?"

Yeojin menggeleng, dia hanya mahu lupakan perkara itu dan bersedia untuk esok.

Dia meletakkan telefonnya ke atas meja lalu melabuhkan dirinya balik ke atas katil. Plushie Unicorn ditariknya lalu memeluk ia erat.

"Hm.." mata gadis itu perlahan lahan tertutup saat membayangkan dirinya ketika kecil.

——————

Pagi yang indah, Yeojin sekarang sedang bersiap dengan menyikat rambutnya selepas memakai pakaian yang dibeli oleh Jihoon.

Gadis itu meletakkan sikat nya ke atas meja lalu mencapai beg tangannya, dia berlari anak keluar dari bilik lalu menuruni tangga.

Langkah terhenti apabila melihat sosok yang dikenalinya berbual bersama neneknya.

"D-Darren?"































JailBreak | pjh Where stories live. Discover now