24

70 10 9
                                    

"D-Darren?"

Langkah Yeojin terhenti di anak tangga dua terakhir. Dia memandang wajah Darren dengan speechless. Dan tiba-tiba sahaja moment lama yang ditakuti nya muncul dalam ingatan.

Gadis itu lalu memandang ke arah neneknya. Dia menarik nafas dalam lalu menghembus perlahan-lahan.

"Um.. Yeojin pergi dulu ya." ucapnya lalu turun dari anak tangga. Dia bergegas keluar dari ruang itu lalu menyarungkan kasutnya.

"Yeojin."

Yeojin tersentak malah memberhentikan langkahnya apabila suara itu memanggil namanya. Gadis itu langsung menoleh ke belakang.

Darren...

"I don't wanna talk with you. I don't wanna hear anything." ucap si gadis dengan tegas sambil memandang lelaki itu dengan serius.

"Hear me out first. I'm not—" kata Darren sambil mengambil langkah, mendekati Yeojin.

Yeojin menggeleng, dia menjauhkan diri ke belakang.

"Don't you dare to come closer. There's nothing to talk. We're over. Kau balik lah." kata gadis itu dengan suara agak kasar.

"No, Yeojin tolong... ada sesuatu yang kau perlu tahu... tentang-" tiba-tiba ayatnya terpotong saat bunyi hon kedengaran.

Yeojin menoleh. Sebuah kereta McLaren di hadapan. Dan sosok yang dikenali di dalam kereta itu. Danny.

"Yeojin, hurry!"

Alis Yeojin ternaik, dia secara cepatnya lari ke arah kereta tersebut dan masuk ke dalam.

Darren mengeluh, kedua belah tangannya digenggam rapat.

"Aku bukan... Darren." bisiknya.

Flashback.

Selepas Jihoon meninggalkan tempat kejadian, setelah kereta tersebut rentung.

Satu sosok tubuh keluar dari keretanya yang tersembunyi berdekatan rumah kosong itu.

Damon, kembar Darren.

"Mampus juga kau." bisiknya sambil menatap kereta yang rentung itu.

Dia mengeluh lalu melangkah setapak ke belakang untuk mengundur diri. Tetapi, tiba tiba sahaja dirinya berhenti saat mendengar pistol diacukan dari belakang.

"Who the hell are you?" suara Danny kedengaran.

Damon mengangkat alisnya lalu berdecit perlahan. "Tak penat berlakon ke?" bisiknya lalu memusingkan badannya, bersemuka dengan lelaki itu.

Danny tersenyum lalu membawahkan pistolnya.

"Damon, right?"

Dia mengangguk.

"Good. I can help you getting your girl back." bisik Danny sambil merenung ke arah mata hazel kepunyaan Damon.

"But in one condition."

"Apa dia?"

"Fool and bring down Jihoon to me."

///

Yeojin menghembuskan nafas lega lalu memandang Danny.

"Mujur awak sampai. Ji minta awak ambil saya ke?" soal gadis itu polos.

Danny hanya mengangguk sambil memandu lebih laju. Matanya melihat ke cermin.

"Tapi kan, saya pelik... Bukan Darren dah mati ke?" soal Yeojin, dengan penuh keliru.

Danny tidak boleh tahan lagi, dia tergelak kecil.

"He's dead. The person you met just before was not him." bisik Danny sambil matanya melirik ke gadis itu, lalu memberhentikan kereta tersebut.

"Huh? Jadi siapa—" Yeojin berhenti saat fikirannya mula mengimbas kembali. Tak mungkin.

"Remember now?" soal Danny sambil tangannya mengambil sesuatu dari kot yang dipakai.

Gadis itu memandang Danny curiga. Matanya terarah pada kain yang berada di tangan lelaki itu.

"Danny apa yang—" Yeojin segera melepaskan seatbelt dari badannya untuk bertindak.

"Sorry." ujar lelaki itu lalu dengan cepatnya menekup hidung serta mulut gadis itu dengan kain yang sudah dibasahkan dengan kloroform.

JailBreak | pjh Where stories live. Discover now