kapitel 8 del 1

130 11 0
                                    

Godmorgon på er!

Har engelska nu vilket är totalt ointressant så istället passar jag på att skriva, dagens kapitel kan bli lite kort, men det kommer kanske två idag! Glöm inte att stjärnmarkera varje kapitel, det är till stor hjälp om ni gör det!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Det är någon timme sen Zak lämnade mig och bara efter kanske tjugo minuter kom mamma hem, tack och lov att Zak inte var här.

Jag hade totalt skämts ihjäl. Senaste gången mamma såg mig med en kille måste vart med Rodd, och inte ens då var hon nöjd trots hans perfekta betyg och hans änglabeteende, vi var tillsammans i kanske två år om inte lite mer. Han var en sån person alla mammor vill ha som svärson, han var beskyddande, trevlig och omtänksam. Men självklart ska han flytta ändå till Tyskland med sin farbror för att jobba. Tråkigt nog tog det slut, jag trivdes med honom.

''jag köpte med en påse godis till dig Julie'' mamma ler stort och räcker godispåsen över bordet emot mig som jag snällt tar emot, gott och blandat.

''tack mamma, hur gick det på mötet'' Hon ler ännu större och det ser nästan fejk ut. ''jodå, det var bra.'' ''kom ni fram till något gällande vart du ska jobba nu under sommaren?''

Hon ser undrande på mig och höjer sedan fingret i luften som att hon precis fått världens ide. ''Ja! Min chef har erbjudit mig att jobba ett tag i New York, dock kan inte du följa med. Men det är bara i två veckor isåfall och eftersom att du är arton så tänkte jag att du faktiskt klarar dig själv i två veckor'' hon fortsätter plocka ut matvarorna ur Willy's påsen.

''Ja men gud, det blir jätte bra. Vad glad jag är för din skull!'' Jag skulle egentligen mer än gärna följa med till New York, men eftersom att Zak sagt att jag behöver träna så struntar jag i det. Mamma slänger bak det bruna håret och fortsätter packa in maten.

På avstånd hör jag hur min mobil plingar till och jag går raka vägen ut emot vardagsrummet för att hämta den.

''du bör vara försiktig med vilka du väljer att umgås med, du kan komma i stora problem''

till Mars och tillbaka #Wattys2016Where stories live. Discover now