OKEJ HEJ!
Gjorde precis denna för att ni ska veta lite mer om vilka som spelar vilka
(hur dem ser ut då alltså.)precis när jag var klar, jag var så jä*la stolt över bilden, när jag stängt ner appen så inser jag att Pats saknas. Började nästan gråta! nej men, blev sur! :(
Iallafall, ni vet hur Pats ser ut & han spelas av Luke Holland!
Kan även meddela att det är ungefär 5-10 kapitel kvar!ska börja på en ny bok efter detta & hoppas självklart just DU fortsätter läsa!
ha det bäst!
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸Alma pov
Fem dagar har gått sen jag kom hit och jag har inte sett skymten av Zak.
Konstigt nog verkar ingen ens ha sett honom, varken någon på flygplatsen eller i affären utanför, jag visade bild på honom, och jag menar, Zacharys ansikte minns man, iallafall som tjej.
Jag skulle det iallafall?
Försiktigt drar fram min egentligen lite för stora mobil och knappar fram Jerrs nummer, hoppas verkligen han fått in något nytt om Zak.
"Ja?" Jerr låter stressad.
"Ja hallå, det är A.C." Först tyckte jag det var töntigt med alla kodnamn, men det har faktiskt vart nödvändigt genom åren. "Har du fått in något nytt om Zak?"
Ett svagt mummel hörs från luren.
"Nja, inte direkt.." en lögn, det hördes direkt."Jerr, du vet att du ljuger dåligt, speciellt för mig."
"mjo.."
"så vad vet du?" något måste han väl ändå fått fram? JEM är ändå en av dem största i världen, så hur svårt ska det vara egentligen?
"Vi fick en bild, på Zak."
"Jaha? Men han lever? Visst gör han det Jerr?" Klart han mår bra? Det är Zak vi pratar om, snälla.
En hög suck hörs och Jerr mumlar något jag inte kan översätta innan han kommer tillbaka till jorden igen.
"Han satt i en stol, blodig från topp till tå. -let's play a game and see how long he can last. skrev avsändaren, tyvärr vet vi inte om det kom från Sony eller från någon annan Yrkesmördare, men en sak är säker. Vi behöver agera starkare än någonsin. Vi har absolut inte råd att förlora Zak, Jag skickar över Jamie till dig imorgon bitti, kanske Sahani också."Självklart, Jamie..
Den största egoisten i världen, till och med större än Zak.
Den enda fördelen med Jamie är att han är skicklig, nästan lika bra som Zak, men ändå inte."Okej." swallow the pride Alma.. "Och Julie? Pats?"
"Vi skickar hem dem, iallafall Julie. Pats kanske stannar och hjälper er. Julie kommer till oss på JSM, hon är trygg här." Hon är fan inte trygg någonstans
"Julie kommer vägra att lämnas ensam igen, det vet du Jerr."
Min blick strävar över bilarna som åker förbi mig, det måste se sjukt ut att bara sitta här i en bil bredvid en motorväg, ensam, i mörkret.
"Jag vet, men hon får hantera det. Men om hon bevisar att hon är stark nog.. så får jag helt enkelt bara acceptera att hon får följa med. Men bara om hon är stark nog för det."
"Jaja, men har ni spårat telefonen?"
"Nej, det är omöjligt. Cedrik tror dem eldade upp telefonen direkt efter sändningen, och vi kan inte ens få fram vart det skickades ifrån."
"Okej, jag åker vidare. Jag åker till Julie och Pats hotell, skickar du dit Jamie?" usch, vill inte ens uttala hans namn.
"Yepp det gör jag, skynda dig dit nu, och ta hand om Julie, med ditt liv."
Samtalet är över och jag lägger båda händerna på ratten och vilar pannan där lika så.
Vad ska jag göra? Tänk om vi inte hittar Zak? Tänk om han är död..Pats pov
Morgonen och eftermiddagen har vart totalt pinsamma, verkligen hemskt. Men hallå? Tekniskt sätt var det hennes fel.. jag menade liksom inte att bli.. ja.. Sen skulle jag aldrig ens röra henne på det sättet..
tror jag.
Julie sover, vilket hon gjort i någon timme nu. Hon är otroligt vacker när hon ligger där i sängen.
"tio över 3.." mumlar jag tyst samtidigt som jag kollar på mobilskärmen.
Jag borde sova, eftersom vi måste dra imorgon."Zachary..."
Min blick vandrar tillbaka till Julie, det gör ont i mig, hon är fortfarande sårad över allt Zak sa, men det är bara förståeligt.
"n-nej.. nej.. zak s-snälla.." hon drömmer, hon låter så sårad på alla sätt, hennes röst darrar.
Julie pov
"Du betyder inget för mig, Julie." Zak ger mig ett hånande leende och smeker min kind.
"Sluta.. snälla, säg inte så.." Det gör ont, hela min kropp gör ont.
"Ingen vill ha dig Julie, bara inse det. Du är värdelös, den enda anledningen till att jag inte dödar dig är för att du är Jerrs dotter, annars hade jag mer än gärna skjutit skalle av dig." det hånande leendet ligger fortfarande kvar på hand läppar.
"Jag har inte gjort något för att förtjäna detta!" Ta det lugnt Julie.. Andas.. "Du har ingen rätt att behandla mig såhär Zak!"
"Inte? Jag är försvunnen och du leker runt med en snubbe du nyss hatade?!" han skriker i mitt ansikte.
Jag vaknar med ett ryck och sliter åt mig täcket i ren panik.
Jag märker även att Pats kramar om mig."s-sh.." Han smeker lätt över min rygg. "Andas, ta det lugnt. Du är trygg."
Jag känner mig inte trygg, inte alls. Jag vill bara att vi ska hitta Zachary så fort som möjligt, så jag kan få känna hans läppar mot mina igen.. även ge honom en stor fet smäll för allt han gjort och sagt..
"Menade Zak allt han sa? om att han hatade mig och så.." Pats släpper nu lite om taget runt mig och tittar nu istället in i mina ögon.
"Julie, Zak älskar dig, okej?" Han sväljer hårt och fortsätter. "Han ville nog bara göra det lättare för dig, nu när han var tvungen att åka iväg.. och kanske inte kommer överleva.."
Jag ger Pats en undrande blick.
"Varför skulle jag behöva hata honom för att han ska åka iväg?""Det är lättare att släppa någon man hatar, än att släppa någon man älskar."
Pats har rätt, som vanligt.
"Vi måste hitta honom, jag älskar honom."
"och han älskar dig."